2024-12-04, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Brodern är ju vuxen nu och har en egen familj. Jag pratade om hur det är när man är barn, förut.

Klart man får fira Allhelgonahelgen, det är väl en fin sed att besöka de anhörigas gravar en gång om året, hela familjen. Det är något annat att hela tiden mata barn med historier om någon som är avliden. Jag tänker på de där tröjorna med den där gesten som Kim gjorde t.ex., som de har satt på barnen, och de har även lärt dem att göra gesten själva. Och de har dem att springa i det där "spring för Kim"-loppet varenda år. Det blir som att barnen tvingas in i en kult av den avlidna, och jag tror inte att sådant är bra. Att historien kring hennes död var så hemsk gör det dessutom ännu värre, än om hon skulle ha dött av naturliga orsaker. Om jag var barnens mamma så skulle jag sätta ner foten. Jag skulle säga att "vill du ägna dig åt den här kulten så får du göra det när du är ensam med din mamma, men när X och Y är med så vill jag inte höra något sådant mer".

Jag har även hela tiden ogillat att familjen försöker göra K till något som hon aldrig var, tillskriva henne enastående egenskaper som hon helt enkelt inte hade. Ingen människa hade hört namnet förrän hon försvann. Det där med fonden är också märkligt, varför skulle bara unga kvinnor få söka, varför inte unga män eller äldre kvinnor? Tänk om någon skulle inrätta en fond som enbart män fick söka pengar ifrån! Vilket himla liv det skulle bli!

Du är för övrigt en rätt ful fisk. Du säger att du ogillar negativa saker jag skrivit om K, men samtidigt väcker du gång på gång upp tråden och "kallar på" mig och försöker dra igång mig, så att jag ska skriva mer sådant. Om du verkligen ville få slut på det så skulle du inte göra så, eller hur, då skulle du låta tråden falla i glömska. Eller i alla fall inte tagga just mig. Du VILL ha otrevnad och bråk, du går igång på det. Du är en så kallad "troublemaker" - jag känner igen typen från skolor och arbetsplatser där jag varit.
Nä Merwinna. Jag ville bara ge dig ett boktips som kanske kunde vidga ditt torftiga tänk en smula.
Du försummar inte en chans att skriva något negativt om KW eller hennes anhöriga iallafall.
Tycker du att det är trevligt?

Anser du att en familj som minns en avliden släkting för att vara en kult?
Isåfall är alla familjer en "kult" och Alla helgons dag en kult ritual.

Du påstår alltid att familjen försökte göra KW till något hon inte var.(?) Hur vet du hur hon var? Kände du KW?
Och på vilket sätt försökte de göra henne till något som hon inte var, eftersom du tydligen vet vad hon var? Vad var det enligt dig? Var hon inte journalist? Reste hon inte i sitt jobb? Eller vad?
Ha det så bra Merw. Moss!
Senast redigerad av ottoplommon 2024-12-04 kl. 05:01.
Citera
2024-12-04, 04:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nä Merwinna. Jag ville bara ge dig ett boktips som kanske kunde vidga ditt torftiga tänk en smula.
Du försummar inte en chans att skriva något negativt om KW eller hennes anhöriga iallafall.
Tycker du att det är trevligt?

Anser du att en familj som minns en avliden släkting för att vara en kult?
Isåfall är alla familjer en "kult" och Alla helgons dag en kult ritual.
Ha det så bra Merw. Moss!

Jag har aldrig kommit till den här tråden på eget initiativ för att skriva något sådant, det är alltid antingen du eller Develi som har "kallat på mig" för att få mig att göra det.

Känner du själv någon familj som ägnar sig åt en avliden släkting i samma omfattning? Som t.ex. har lärt sina barn att göra en gest som den avlidna personen (avliden innan barnen föddes) brukade göra, och sätter på dem tröjor där de låtit trycka den gesten? Eller något motsvarande? Det är troligen unikt i hela världen.
Citera
2024-12-04, 05:15
Medlem
Citat:
Jag har aldrig kommit till den här tråden på eget initiativ för att skriva något sådant, det är alltid antingen du eller Develi som har "kallat på mig" för att få mig att göra det.

Känner du själv någon familj som ägnar sig åt en avliden släkting i samma omfattning? Som t.ex. har lärt sina barn att göra en gest som den avlidna personen (avliden innan barnen föddes) brukade göra, och sätter på dem tröjor där de låtit trycka den gesten? Eller något motsvarande? Det är troligen unikt i hela världen.
Jag tror dina aggressioner mot PMs mordoffer får dig att se rött. Du håller ju på att explodera.
Men KWs minne lever än hur illa du än tycker om det. Tack vara tre generationers minnen , upplevda eller återberättade.

PS Det är ingen som kallat på dig och fått dig att göra något mot din vilja. Du har väl eget ansvar för vad du gör människa. Du kunde valt att ignorerat att svara på mitt boktips bara. Var det så provocerande?

Ha en trevlig julhelg. Det ska jag nu. Vi tjuvstartar julen och lägger ned detta.
Citera
2024-12-04, 05:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror dina aggressioner mot PMs mordoffer får dig att se rött. Du håller ju på att explodera.
Men KWs minne lever än hur illa du än tycker om det. Tack vara tre generationers minnen , upplevda eller återberättade.

PS Det är ingen som kallat på dig och fått dig att göra något mot din vilja. Du har väl eget ansvar för vad du gör människa. Du kunde valt att ignorerat att svara på mitt boktips bara. Var det så provocerande?

Ha en trevlig julhelg. Det ska jag nu. Vi tjuvstartar julen och lägger ned detta.

Skål! (Jag dricker julmust för ordningens skull, inget starkare så här på morgonkvisten.)

Säga vad man vill om den här tråden, men den gav i alla fall underhållning i ett par års tid. Och jag lärde mig massor om saker som jag aldrig skulle ha brytt mig om annars, som konstruktionen av ubåtar och raketer och fysiken bakom och allting annat runt. Fick även nya vänner genom detta (ingen från Flashback). Det finns en hel värld där ute med hobbyingenjörer och äventyrare som bygger egna farkoster, och samarbetar om detta internationellt. De är smarta och kreativa och har ett speciellt sätt att tänka: "ingenting är omöjligt". PM var inte unik, som jag trodde först.
Citera
2024-12-04, 06:01
Medlem
Citat:
Skål! (Jag dricker julmust för ordningens skull, inget starkare så här på morgonkvisten.)

Säga vad man vill om den här tråden, men den gav i alla fall underhållning i ett par års tid. Och jag lärde mig massor om saker som jag aldrig skulle ha brytt mig om annars, som konstruktionen av ubåtar och raketer och fysiken bakom och allting annat runt. Fick även nya vänner genom detta (ingen från Flashback). Det finns en hel värld där ute med hobbyingenjörer och äventyrare som bygger egna farkoster, och samarbetar om detta internationellt. De är smarta och kreativa och har ett speciellt sätt att tänka: "ingenting är omöjligt". PM var inte unik, som jag trodde först.
Skålar med en lussekatt o kallt kaffe. Kul att du fått intressanta kompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in