Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Spelar det någon roll egentligen när hela huset är hennes? Huset får hon behålla. Det är väl snarare halva värdet av huset som tillfaller honom i så fall. Vilket betyder att lotten faller så att han får annat de äger av det värdet. Sen om det inte finns något av värdet att hämta vet jag inte hur det fungerar. Men huset är i alla fall hennes.

Fast om de är gifta utan äktenskapsförord så lär hon ju behöva köpa ut honom till halva husets värde.
Citera
2024-12-03, 23:35
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Fast om de är gifta utan äktenskapsförord så lär hon ju behöva köpa ut honom till halva husets värde.

Du har nog rätt. Hon äger ju egentligen huset, men de är gifta, förmodligen utan äktenskapsförord, så de äger hälften var av allt. Så det spelar ingen roll vem som köpt/äger vad. Hon har bara rätt att bo kvar fram till bodelning. Om det sen inte finns ekonomiska förutsättningar för henne att köpa ut honom vid bodelning eller att det finns annat av samma värde tvingas de nog sälja huset. Det är väl det det blir i slutändan, om det nu är en kommande skilsmässa.
Citera
2024-12-04, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Har följt henne i några år men aldrig fattat varför hon inte har någon kontakt med sina föräldrar? En bror nämns ibland, typ till jul, men annars är det bara "bästis" och "mannens" familj. Vet du varför hon verkar ha brutit med sin familj?

Hennes pappa avled när hon var liten. Hennes mamma verkar inte bry sig om henne, sorgligt nog.
Det är enbart hennes lillebror som besöker dem en gång per år.

I ett äldre blogginlägg skrev hon så här om sin familj:
”Önskar att jag kunde berätta allt för er och bara skriva av mig men kommer aldrig att göra det i respekt mot alla inblandade. Men det är så tufft många gånger att ha så otroligt knepiga relationer till vissa familjemedlemmar eller ingen relation alls.”
Citera
2024-12-04, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet2299
Zebastian hette även han Dick i förnamn tidigare.
Hans namn var Dick Alexander Zebastian,vet inte om han har dessa namn nu.Pappan heter Dick Adam,så ett släktnamn.
Citera
2024-12-04, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
.....och nu har han alltså lämnat henne?

Vi vet ännu inte om hon eller han lämnat. Min tanke är att de gjorde slut i juli, sedan blev de tillsammans igen, och nu blev det slut på riktigt.
Kanske, kanske, finns det en chans att de blir tillsammans igen efter att hon fött deras andra gemensamma barn. Då bildar de kanske en relation med varandra på nytt?
Citera
2024-12-04, 09:15
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Vi vet ännu inte om hon eller han lämnat. Min tanke är att de gjorde slut i juli, sedan blev de tillsammans igen, och nu blev det slut på riktigt.
Kanske, kanske, finns det en chans att de blir tillsammans igen efter att hon fött deras andra gemensamma barn. Då bildar de kanske en relation med varandra på nytt?

Fast verkar inte som nån bra grund att stå på.
Citera
2024-12-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Fast verkar inte som nån bra grund att stå på.

Givetvis inte.
Citera
2024-12-04, 11:34
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Givetvis inte.

Kanske mer passion än kärlek
Citera
2024-12-04, 11:38
Medlem
Citat:

Varför tror du att dom gjorde slut i juli?

Vet att han var iväg väldigt mycket, vilket bara det verkade konstigt.
Citera
2024-12-04, 11:41
Medlem
Gabriella verkar många gånger ganska mogen, men just när det kommer till relationer så verkar hon väldigt omogen och det är kanske något hon borde jobba på.

Förstår inte heller varför hon väljer att skaffa ett till barn med honom. Det var väl främst han som ville ha ett till barn, inte hon. Hon har ju bara klagat exakt hela graviditeten (det är ju verkligen inte lätt alltid att vara gravid, men hon har verkligen BARA klagat) och nu står hon ensam verkar det som. Var det verkligen så klokt att skaffa ett till barn så tätt med tanke på att deras relation inte verkar vara den mest stabila?!
Citera
2024-12-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Gabriella verkar många gånger ganska mogen, men just när det kommer till relationer så verkar hon väldigt omogen och det är kanske något hon borde jobba på.

Förstår inte heller varför hon väljer att skaffa ett till barn med honom. Det var väl främst han som ville ha ett till barn, inte hon. Hon har ju bara klagat exakt hela graviditeten (det är ju verkligen inte lätt alltid att vara gravid, men hon har verkligen BARA klagat) och nu står hon ensam verkar det som. Var det verkligen så klokt att skaffa ett till barn så tätt med tanke på att deras relation inte verkar vara den mest stabila?!

Jag tycker det är fruktansvärt att man välkomnar barn till denna världen för att sedan gå skilda vägar med den andra föräldern. De gifte sig och blev gravida orimligt snabbt. Hur ska det nu gå för de två att samarbeta i föräldraskapet? Om de nu är så osams. Jag får ont i magen, tänker främst på barnen.

Det får mig att tänka lite på tiingelinn (Linn Andersson) som även är Gabriellas vän - finns en enorm tråd om henne. Hon blev gravid tre gånger med tre olika pappor väldigt tidigt i hennes relationer med respektive killar. Varför i hela friden ta ett sådant hastigt beslut kring en av det viktigaste som finns - en graviditet?
Citera
2024-12-04, 14:13
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Varför tror du att dom gjorde slut i juli?

Vet att han var iväg väldigt mycket, vilket bara det verkade konstigt.

Jag misstänkte också för länge sen att något var fel. Det var fler som märkte något och kommenterade. Frågade var Z är och så. Han var aldrig hemma. Det förklarade G med att han är borta på jobb och är borta mycket nu men det blir bättre sen i höst och vinter. Det har varit så här minst sen i somras. Tror inte på förklaringen att han är borta så mycket på jobb att familjen belastas så här pass mycket. G sa nåt om att familjen behöver inkomsten. Men ändå märkligt att vara borta så mycket. Inkomst väger inte upp att vara med familjen. Här har man prioriterat jobb och pengar eller något annat som inte har med saken att göra. Rutten situation om man frågar mig. Hade det bara handlat om jobb och pengar måste det ha funnits en annan lösning för att vara med med familjen.

Citat:

Citat:
Jag tycker det är fruktansvärt att man välkomnar barn till denna världen för att sedan gå skilda vägar med den andra föräldern. De gifte sig och blev gravida orimligt snabbt. Hur ska det nu gå för de två att samarbeta i föräldraskapet? Om de nu är så osams. Jag får ont i magen, tänker främst på barnen.

Det får mig att tänka lite på tiingelinn (Linn Andersson) som även är Gabriellas vän - finns en enorm tråd om henne. Hon blev gravid tre gånger med tre olika pappor väldigt tidigt i hennes relationer med respektive killar. Varför i hela friden ta ett sådant hastigt beslut kring en av det viktigaste som finns - en graviditet?

Angående Gs graviditet har hon alltid gnällt. Samtidigt har hon inte använt skydd. Har fått intrycket av att hon ville ge ett intryck utåt att "händer det så händer det". Men viljan att bli gravid måste ha funnits där, måste väl ändå ha varit medvetet. Annars ligger man inte så ofta och inte utan skydd.

Märkligt förhållande. Träffa en kille, gifta sig snabbt och inom loppet av några år har man 2 barn tillsammans och ett knaggligt förhållande och en man som aldrig är hemma. Samtidigt nämns att sex är viktigt och att de ligger nästan varje dag, utan skydd, samtidigt som hon hatar att vara gravid och klagar och klagar när hon ändå blir gravid. Alltså what? Vad är det för typ av äktenskap? Kanske lika bra att de går skilda vägar. Vem vill vara gift med en man som aldrig är hemma med familjen ändå? Och vem vill vara gift med en kvinna som bara gnäller? Han har säkert varit med någon annan när han inte varit hemma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in