Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 21:46
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Förbluffande hur enkelt det var för mördaren att avrätta en CEO med 100+ miljoner i årslön, inga livvakter överhuvudtaget. Svårighetsgraden var otroligt mkt högre i dåden som RAF (Baader-Meinhof) och Röda Brigaderna i Italien utförde när man avrättade den ledande socialdemokratiske politikern Detlev Rohwedder, Alfred Herrhausen, CEO för Deutsche Bank, och Italiens premiärminister Aldo Moro osv.

Inför döden är vi alla lika.
Citera
Igår, 21:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Dern här funkar just nu; https://x.com/johncardillo/status/18...rc=twsrc%5Etfw
Är han inte väldigt liten? Asiat kanske. Vilken panik att förstå och inte kunna ta sig därifrån.
Senast redigerad av TaxenSixten Igår kl. 21:57.
Citera
Igår, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Ät det inte konstigt att han gör mantelrörelse mellan varje skott?

Tror att han tar tomhylsan efter varje skott, för att inte lämna några spår efter sig.
Citera
Igår, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är han inte väldigt liten? Asiat kanske. Vilken panik att förstå och inte kunna ta sig därifrån.
På denna bild skulle jag snarare gissa östeuropé/ryss.

https://www.theguardian.com/us-news/...new-york#img-1
Citera
Igår, 22:01
Medlem
Någon arg förälder eller släkting med kanske mycket nyförskaffat kapital och mycket tid för planering. Hoppas på det iaf. Annars en tråkig rival eller familjedrama. Någon som blev nekad cancerbehandling. Kan vara personen själv som nu är döende men rörlig.
Citera
Igår, 22:02
Medlem
Citat:
Agenda-Free TV kör live om det här fallet: https://www.youtube.com/watch?v=NO-7O-266K0
Såg lite från någon presskonferens. "We have drones up, k9s searching, people have seen the images and we ask them to call in if they see anything suspicious", etc etc "we're saving no resources in a matter like this to keep the new yorkers safe" hahah va??. I staden man forslar in hur mycket folk som helst och låter arresterade migranter släppas fria igen kort efter att ha begått grova brott.... Men nu, nu gör man allt för att "hålla new yorkarna säkra." .....The new yorkers are safe from this man, dude... Var min första tanke när jag hörde det iaf...
Senast redigerad av UpTop Igår kl. 22:11.
Citera
Igår, 22:04
Medlem
DonaldBidens avatar
Egentligen lustigt att det inte händer oftare?

Tänk att du eller en anhörig tror sig sitta på en bra sjukvårdsförsäkring och sedan när personen blir dödssjuk så faller inte försäkringen ut, vreden kan bli gränslös.
Citera
Igår, 22:05
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamemeritus
Tror att han tar tomhylsan efter varje skott, för att inte lämna några spår efter sig.

Nej.
Citat:
Police collected three live rounds and three discharged shell casings at the scene.
https://finance.yahoo.com/news/unite...152533470.html
Citera
Igår, 22:08
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Såg lite från någon presskonferens. "We have drones up, k9s searching, people has seen the images and we ask them to call in if they see anything suspicious", etc etc "we're saving no resources in a matter like this to keep the new yorkers safe" hahah va??. I staden man forslar in hur mycket folk som helst och låter arresterade migranter släppas fria igen kort efter att ha begått grova brott.... Men nu, nu gör man allt för att "hålla new yorkarna säkra." .....The new yorkers are safe from this man, dude... Var min första tanke när jag hörde det iaf...

Visst, det hade kanske varit mer befogat om det var ett i raden av till synes slumpmässiga mord. Men då hade det ju troligen varit någon fattig jävel och troligen är det enbart andra fattiga som ligger illa till.

Här är det faktiskt viktigt folk som kan känna sig rädda!
Senast redigerad av DonaldBiden Igår kl. 22:12.
Citera
Igår, 22:14
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Tydligen så var han under förstoringsglaset sas för insider trading

Motiv: någon som riskerar att dras med i falllet vill tysta honom?

Citat:
Ursprungligen postat av crator
Enligt CNN sköt skytten första skottet i ryggen och tömde sedan magasinet när offret låg ned. Troligen ljuddämpare

Dessutom kom han undan. Måste rimligen röra sig om ett proffs.

CNN skriver att han flydde på elcykel, och senast sågs i Central Park. Bra flyktplan kanske för det lär väl inte finnas så mycket övervakningskameror där i parken?? Med proffsiga förberedelser och flykthjälp kanske han kommer undan, vilket annars brukar vara den knepiga biten..
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Såg lite från någon presskonferens. "We have drones up, k9s searching, people have seen the images and we ask them to call in if they see anything suspicious", etc etc "we're saving no resources in a matter like this to keep the new yorkers safe" hahah va??. I staden man forslar in hur mycket folk som helst och låter arresterade migranter släppas fria igen kort efter att ha begått grova brott.... Men nu, nu gör man allt för att "hålla new yorkarna säkra." .....The new yorkers are safe from this man, dude... Var min första tanke när jag hörde det iaf...

Det blir säkert samma pådrag om någon lodis uppe i Harlem blir skjuten
Citera
Igår, 22:30
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Proffs?

Det är inte min bedömning, men vad vet jag?

Personen får flera eldavbrott, troligtvis för att han använder en ljuddämpare utan Nielsen Device.

Gissar (med flera) att det är en Glock (kanske G19), med en dämpare som inte är anpassad till pistolen (se ovan, och Googla vid behov).

Det är faktiskt helt galet att få så många eldavbrott på så få moment. Grejorna verkar ju inte provskjutna innan ens.
Dock har skytten ett bra grepp, och vet hur man ska göra.

Ljuddämpare är strikt reglerade i USA. För övrigt är vapen totalförbjudet i NY, men som bekant är det bara laglydiga som bryr sig.
Senast redigerad av 1SHOT1KILL Igår kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in