Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-04, 19:36
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Cannabis stannar kvar längre i kroppen än alkohol och påverkar omdömet och prestationsförmågan längre även om (miss)brukaren inte känner det själv. Det är enkel matematik.

Varför skriver du sånt där nonsens?

Nej, det där är ju ett plus för cannabis. Det lämnar kroppen på ett väldigt skonsamt sätt istället för via levern som alkohol.

Att "det stannar kvar i kroppen" är ju bara som andra sagt restprodukter. Ruset av cannabis går över på några timmar.

Vadå matematik?

Kan du snälla svara på varför du sprider lögner? Vad är anledningen?
Citera
2024-12-05, 12:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Alkohol har även den metaboliter som stannar i kroppen flera dagar så det så.

"Testen utförs på ett urinprov och mäter koncentrationen av etylglukuronid (ETG), en metabolit som framställs av alkohol, med en känslighet på 500 ng /ml. Etylglukuronid kan fortfarande ses i urinen i flera dagar till efter att alkoholen har avlägsnats från kroppen."

https://testerit.se/produkt/etg-alkoholtest/

Åter igen: cannabis stannar längre i kroppen än alkohol. Cannabis påverkar även hjärnan under längre tid än alkohol, faktiskt nästan 10 gånger så lång tid.
Citera
2024-12-05, 12:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Varför skriver du sånt där nonsens?

Nej, det där är ju ett plus för cannabis. Det lämnar kroppen på ett väldigt skonsamt sätt istället för via levern som alkohol.

Att "det stannar kvar i kroppen" är ju bara som andra sagt restprodukter. Ruset av cannabis går över på några timmar.

Vadå matematik?

Kan du snälla svara på varför du sprider lögner? Vad är anledningen?

Det du skriver stämmer inte och jag ljuger inte. Cannabis fortsätter att påverka hjärnan mycket längre än det kännbara ruset.
Citera
2024-12-05, 12:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Du är inte del av majoriteten heller. Du är en clown som snackar goja för att trolla. Allt du har att säga har blivit mosat av mig och andra här redan.

Nej. Allt jag skrivit stämmer och det finns forskning bakom. Jag skulle aldrig skriva något jag inte kan backa upp med seriös forskning.
Citera
2024-12-05, 12:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Nej, det är metaboliter av THC, alltså THC-COOH som finns kvar i kroppen under ett par veckor, precis som med alkohol som efterlämnar PEth efter sig som går att se via lever och hårprover.
THC-COOH är inte rusgivande eller har någon större påverkan på kroppen, så sluta ljug!

Cannabis påverkar hjärnan väldigt mycket längre än själva ruset.
Citera
2024-12-05, 13:18
Medlem
Citat:
Inte enligt modern forskning.
Citera
2024-12-05, 13:19
Medlem
Citat:
Åter igen: cannabis stannar längre i kroppen än alkohol. Cannabis påverkar även hjärnan under längre tid än alkohol, faktiskt nästan 10 gånger så lång tid.
Restämnen av cannabis stannar kvar i kroppen under en viss tid. Alltså läste du dig till detta hos scientologernas Droginformation?
Citera
2024-12-05, 13:31
Medlem
Citat:
Nej. Allt jag skrivit stämmer och det finns forskning bakom. Jag skulle aldrig skriva något jag inte kan backa upp med seriös forskning.
Scientologiska kyrkan är ingen källa, vännen...
Citera
2024-12-05, 16:31
Medlem
Citat:

Hahaha. Tack för dagens garv! Detta var nog ändå ditt bästa inlägg hittills. Du är ett lysande exempel på Dunning-Kruger.
Citera
2024-12-05, 17:47
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Om du syftar på THC-COOH som det brukar testas för så är detta inte psykoaktivt. Det är bara ett spåråmne.
Du borde oroa dig mer för t.ex. aspartam.
Citera
2024-12-05, 17:53
Medlem
Eurypteridas avatar
Sjukt löjligt med denna hets om cannabis när krig och miljöförstöring, svält och misär härjar vår planet, djur som lider är ett mycket större problem för er som vill göra världen bättre, bli vegan istället för att käka kött och hetsa mot cannabis!
Idag brann 7000 grisar inne, fy fan, skönt man är vegan, tänk och ha en sådan händelse på sitt samvete!
Citera
2024-12-06, 13:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Inte enligt modern forskning.

Om du med "modern forskning" avser oseriösa forskare som jobbar tillsammans med legaliseringslobbyn så har du alldeles rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in