Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-05, 16:31
Medlem
Kurt1s avatar
Den här tråden borde kanske byta namn till: Moralpolis (Simon Häggström) skryter om att förstöra sexköpares och sexsäljares liv.

Citat:
Ursprungligen postat av PinkNails
Som sagt jag har mött Simon i min yrkesroll och det var en fruktansvärd upplevelse och det fick mig och må otroligt dåligt som kvinna. Ingen man har nånsin fått mig och må så dåligt som han. Jag har fortfarande mardrömmar idag och jag är tyvärr inte ensam. Vi är många kvinnor som kan berätta om liknade upplevelse. Så om du tycker det är ett utmärkt arbete.. är du lika hemsk som han…
Citera
2024-12-05, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Den här tråden borde kanske byta namn till: Moralpolis (Simon Häggström) skryter om att förstöra sexköpares och sexsäljares liv.

Haha.. ja ett namnbyte på denna tråd skulle nog vara rätt då vi har svävat ifrån trådstarten sista tiden 🤭
Citera
2024-12-05, 20:46
Medlem
Citat:
Hur vet du att de träffar på sjuka jävlar? Har du också jobbat som sexarbetare? Eller läser du bara vad media sprider? Jag har funnits i den världen länge och konstigt nog har jag aldrig träffat dessa monster ni pratar om..
Nej, men vad sexarbetare säger. Titta på dessa två till exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=_X6FiQoJOGA

Jag minns en svensk dokumentär (Kenta och Stoffe?) där en sexarbetare blev slagen. Kolla Catrin Da Costa som blev mördad.
Senast redigerad av HORSVERIGE 2024-12-05 kl. 20:49.
Citera
2024-12-05, 21:40
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE

Jag minns en svensk dokumentär (Kenta och Stoffe?) där en sexarbetare blev slagen. Kolla Catrin Da Costa som blev mördad.

Ja människor är onda. Människor blir mördade, slagna och utsatta hela tiden. Det är inte unikt och händer i alla yrkesgrupper. Vi leker med tanken att alla sexarbetare försvinner. Kommer allt våld försvinna då? Tror du att ingen kommer bli mördad, slagen eller våldtagen då överhuvudtaget?

Jag vill se en lagändring. Där vi sexarbetare som vill arbeta med detta av fri vilja får alla rättigheter, säkerhet och kan arbeta proffesionellt. Där varje person som vill arbeta i detta yrke utvärderas precis som i vilken tjänst som helst. Kontrollerade bordeller tex där man måste visa sitt leg för att köpa en tjänst. Någon som vill mörda eller våldta någon kommer inte köpa en sån tjänst..

Då får även polisen mer tid och resurser och jaga trafficking och de som är utsatta, eller är i missbruk osv..
Senast redigerad av PinkNails 2024-12-05 kl. 21:49.
Citera
2024-12-06, 06:40
Medlem
Citat:

Du blandar ihop mord, våld och sex hej vilt. Mord är en sak, våld är en sak och sex är nånting helt annat. Sexuella tjänster handlar om just sex, om du inte beställer S/M, där det lär ingå en del pisk och så.
Citera
2024-12-06, 07:46
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
Du blandar ihop mord, våld och sex hej vilt. Mord är en sak, våld är en sak och sex är nånting helt annat. Sexuella tjänster handlar om just sex, om du inte beställer S/M, där det lär ingå en del pisk och så.

Tyvärr är det där vi har problemet. Att folk blandar ihop allt i en stor sörja. Precis som med sexarbetare och trafficking offer. Och det kan vi tacka media för. Ibland verkar människor tro att det bara sker våld, mord och utnyttjande av människor i sexindustrin och det är roten till precis allt ont i vårt samhälle. Och sen ge exempel på ett mord från 1984 för att styrka det, där man säkert inte ens har läst på om fallet. Mördaren påstods varit kund hos henne, inget de ens kunde styrka med säkerhet.
Citera
2024-12-06, 08:54
Medlem
Citat:
Tyvärr är det där vi har problemet. Att folk blandar ihop allt i en stor sörja. Precis som med sexarbetare och trafficking offer. Och det kan vi tacka media för. Ibland verkar människor tro att det bara sker våld, mord och utnyttjande av människor i sexindustrin och det är roten till precis allt ont i vårt samhälle. Och sen ge exempel på ett mord från 1984 för att styrka det, där man säkert inte ens har läst på om fallet. Mördaren påstods varit kund hos henne, inget de ens kunde styrka med säkerhet.

Catrin da Costa-fallet är framför allt en stor rättslig skandal, där ett litet barn (som påverkas och dessutom är mer än ganska luddig i sina formuleringar) påstås vara ett huvudvittne, och där flera personer fick sina liv förstörda helt i onödan.
Citera
2024-12-06, 09:03
Citat:
Catrin da Costa-fallet är framför allt en stor rättslig skandal, där ett litet barn (som påverkas och dessutom är mer än ganska luddig i sina formuleringar) påstås vara ett huvudvittne, och där flera personer fick sina liv förstörda helt i onödan.

Ja det har du rätt i. Tack för påminnelsen 💕 Jag följde det fallet för några år sen men hade glömt just det nu. Var fel av mig och skriva ”mördaren” då de misstänkta friades väl för mordet också om jag inte minns fel.
Citera
2024-12-06, 09:25
Medlem
Citat:
Ja det har du rätt i. Tack för påminnelsen 💕 Jag följde det fallet för några år sen men hade glömt just det nu. Var fel av mig och skriva ”mördaren” då de misstänkta friades väl för mordet också om jag inte minns fel.

Det blev en väldigt konstigt dom där dom dömdes för att ha styckat ett lik samtidigt som dom inte dömdes för mordet, men i allmänhetens ögon sågs dom även som mördare. När fallet har granskats långt senare har det framkommit vilken oerhörd skandal det där rättsfallet är, och där mördaren förmodligen undkom straff helt.
Citera
2024-12-06, 09:37
Citat:
Det blev en väldigt konstigt dom där dom dömdes för att ha styckat ett lik samtidigt som dom inte dömdes för mordet, men i allmänhetens ögon sågs dom även som mördare. När fallet har granskats långt senare har det framkommit vilken oerhörd skandal det där rättsfallet är, och där mördaren förmodligen undkom straff helt.

Ja jag var tvungen och läsa på lite om det nu och du har helt rätt 💕 Men som sagt det gick inte och styrka att hon mördades bara för hon var en sexarbetare. Så ta upp det fallet känns inte så relevant i våra diskussioner om detta yrke. Något många glömmer är att när just kvinnor blir utsatta för våld eller blir mördade, är det oftast av någon i nära relation till offret.
Citera
2024-12-06, 14:43
Medlem
Citat:
Jag blandar inte ihop nåt. Sexarbetare är utsatta för våld och mord mer än många andra. Verkligen mycket mer än vad snutar är.

Citat:
Då får även polisen mer tid och resurser och jaga trafficking och de som är utsatta, eller är i missbruk osv..
Kom inte med skitpratet om att snuten behöver mer resurser. De har resurser nog. Snuten vill ha lätta jobb - som att haffa sexköpare, haschtomtar, fortkörare och djurägare - eftersom snutar är YNKRYGGAR.

Varför ska du prostituera dig förresten? Finns massor av yrken som behöver arbetare. Begriper du inte att det är inte bara är dig själv du drar ner i skiten utan du sprider skam över din familj, din släkt och din nation. Ta dig samman!

#horsverige #tjuvsverige #skitsverige #idiotsverige
Citera
2024-12-06, 14:59
Citat:
Jag blandar inte ihop nåt. Sexarbetare är utsatta för våld och mord mer än många andra. Verkligen mycket mer än vad snutar är.

Kom inte med skitpratet om att snuten behöver mer resurser. De har resurser nog. Snuten vill ha lätta jobb - som att haffa sexköpare, haschtomtar, fortkörare och djurägare - eftersom snutar är YNKRYGGAR.

Varför ska du prostituera dig förresten? Finns massor av yrken som behöver arbetare. Begriper du inte att det är inte bara är dig själv du drar ner i skiten utan du sprider skam över din familj, din släkt och din nation. Ta dig samman!

#horsverige #tjuvsverige #skitsverige #idiotsverige

Jag kan hålla med dig lite grann där. Jag har absolut inget förtroende för svensk polis. De går ut i media om att de vet att kvinnor hålls som slavar precis överallt i lägenheter. Att dem väller in i Sverige med sina grymma hallickar. Men trots det fortsätter de lägga resurser på och jaga sexköpare som galningar som även enligt dem själva är helt vanliga män som oftast inte ens har haft med polisen och göra tidigare. Nya sexköpare kommer hela tiden. Det kommer aldrig ta slut. Varför fångas och döms inte fler hallickar?

Sen det andra kan du och jag bara lägga ner och diskutera. Du kommer aldrig vilja eller förstå min syn om sexarbete. Och det är ok..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in