2024-12-03, 10:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Har det kommit någon mer information om Julia Simon? Vad säger Lexiania?
Citera
2024-12-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag skulle vilja hylla Mona Brorsson för hennes insatser som expert på SVT. Hon är sympatisk, insatt, vältalig och lagom lättsam. Klart bättre än Helena Ekholm som kändes mer stel.

I övrigt kul att Ella Halvarsson tagit positiva kliv. Jag har känt till henne men trott att hon varit yngre än de 25 år hon är. Synd att sympatiska Linn Gestblom (Persson) blir borta ett tag. Hoppas hon kommer tillbaks.

Citat:
Ursprungligen postat av DanielISkogen
Instämmer helt! Mona är ljusår bättre än Helena!

Mona har redan gjort fler analyser än Helena någonsin gjorde under alla sina år.
Citera
2024-12-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Hon körde en MRI scam igår.
Citera
2024-12-03, 12:26
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Hon körde en MRI scam igår.

Jo, det vat jag att hon skulle göra men inte läst något om resultatet av den.
Citera
2024-12-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vad är det med Simon?
Citera
2024-12-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Vad är det med Simon?

Fick ju kramp/skadekänning i stafetten
Citera
2024-12-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Fick ju kramp/skadekänning i stafetten
Jag trodde det var vanlig kramp.
Citera
2024-12-03, 20:26
Avstängd
Sverige åker bäst som lag..men skjuter sämst som lag. De är i lika fall konsekventa.

De har inte lärt sig något sedan förra säsongen. Torrskytte bla..starkare bål bla..
Citera
2024-12-03, 20:27
Avstängd
Att skjuta 3 bom i en serie borde innebära interna straff..
Citera
2024-12-03, 20:37
Avstängd
Dagens sämsta skyttar:

1. Vladimir Iliev 9 bom
2. Jeremy Finello 8 bom
3. Rene Zahkna 7 bom
3. Martin Ponsilouma 7 bom
5. Renals Birkentals 6 bom
5. Johannes Dale-Skjevdal 6 bom

Efter 4 pallplatser i helgen följdes det upp med ännu en pallplats.
Citera
2024-12-07, 19:05
Bannlyst
Vi hade tre pallplatser såhär långt ifjol. Jag kan inte släppa tanken fortfarande, om Mona Brorsson hade fortsatt. Om Stina Nilsson hade fortsatt.(Även om Stinas plats aldrig var given så vet de flesta att det var hennes namn som alltid lyftes när det gällde de som skulle ta "klivet" upp. Uppenbart var det ju så att alla trodde att Stina någon gång skulle ta det sista "klivet". Så om hon och Brorsson hade fortsatt hade det sett ut som ifjol i princip? Jag hoppas Johannes Lukas och teamet fått sig en tankeställare. Att våga släppa de som har rätta ambitioner tidigt. Det är bara och ta del av åldrarna, Ella ex. är ju knappast någon junior längre. Sara Andersson och flera hade kunnat blomma ut långt mycket tidigare om chansen hade kommit tidigare år.

Nu var det tyvärr som så att Stina Nilssons namn vägde tyngre än de andra tjejernas chanser. Otroligt trist när det blir så egentligen givet hur det blev och var Stina har tagit vägen idag såhär efteråt. Man kan egentligen koka ner det till att Stina Nilsson "halvfärdiga" sejour på den stora scenen indirekt hindrade övriga talanger från att ta det avgörande steget och få chansen och tävla i världscupen. Tänk själva. Om Stina hade velat satsa ytterligare 2-3-4 år. Hade Sara Andersson m.f.l erbjudits chansen överhuvudtaget? Är totalt övertygad om att vi hade kunnat ha den här bredden redan för 4-5 år sedan om ledningen inte bara hade stirrat blint på vissa namn.
Senast redigerad av Inglander 2024-12-07 kl. 19:14.
Citera
2024-12-07, 19:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inglander
Vi hade tre pallplatser såhär långt ifjol. Jag kan inte släppa tanken fortfarande, om Mona Brorsson hade fortsatt. Om Stina Nilsson hade fortsatt.(Även om Stinas plats aldrig var given så vet de flesta att det var hennes namn som alltid lyftes när det gällde de som skulle ta "klivet" upp. Uppenbart var det ju så att alla trodde att Stina någon gång skulle ta det sista "klivet". Så om hon och Brorsson hade fortsatt hade det sett ut som ifjol i princip? Jag hoppas Johannes Lukas och teamet fått sig en tankeställare. Att våga släppa de som har rätta ambitioner tidigt. Det är bara och ta del av åldrarna, Ella ex. är ju knappast någon junior längre. Sara Andersson och flera hade kunnat blomma ut långt mycket tidigare om chansen hade kommit tidigare år.

Nu var det tyvärr som så att Stina Nilssons namn vägde tyngre än de andra tjejernas chanser. Otroligt trist när det blir så egentligen givet hur det blev och var Stina har tagit vägen idag såhär efteråt. Man kan egentligen koka ner det till att Stina Nilsson "halvfärdiga" sejour på den stora scenen indirekt hindrade övriga talanger från att ta det avgörande steget och få chansen och tävla i världscupen. Tänk själva. Om Stina hade velat satsa ytterligare 2-3-4 år. Hade Sara Andersson m.f.l erbjudits chansen överhuvudtaget? Är totalt övertygad om att vi hade kunnat ha den här bredden redan för 4-5 år sedan om ledningen inte bara hade stirrat blint på vissa namn.

Sara kom med i A-landslaget redan inför förra säsongen men det negligerar du och alla andra som orerar om detta.

Och vad gäller det sista fetade så är det nej på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in