Citat:
Ursprungligen postat av
TELAVIV91
Även om jag tycker att händelsen är oacceptabel är det inte så bara att ha en värld där vilken båt som helst på internationellt vatten när dom helst lagligt kan bli bordad och tvingas till en viss hamn för utredning.
Fö så anser jag fortfarande att inget tyder på medvetet sabotage utan förmodligen (min magkänsla alltså) är skeppet fört av ett gäng klåpare.
Stilleståndet är förvånande dock men det går inte båten mer misstänkt till sabotage
Nä, det är ju helt normalt att klippa inrastruktur för andra länder. Hur skulle det se ut om de drabbade länderna skulle ställa det landet/länderna till som "råkar" paja samhällskritisk infrastruktur lite här och där till svars? En sådan värld kan vi inte ha!
Nä, ingeting tyder på sabotage, det handlar bara om otur. Det är ju lätt hänt att man råkar klippa av två internet kablar under ett dygn samtidigt som AIS:en ballar ur. Kineserna råkade köra sönder ett gasrör mellan Estland och Finland oxå innan. Sicken Osis.
Ja, stillaståendet är förvånande, tror att besättningen passar på att ha semester eller så handlar det om de kinesiska vilotidsreglerna till sjöss. Det är ju underbart härligt att tillbringa sin fritid utanför det exotiska Danmark i 5 graders värme.