Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Din bokningsgrupp (tror jag det heter) släpps ombord före Light-folket, så om du inte satt och sov vid gaten kom du ombord innan Light-folket.
Det där om att dividera med PAX låter konstigt, kabinpersonal brukar vara ganska bra på att förklara att småsaker ska flyttas på. En fördel (på ett sätt) med SAS mindre maskiner är att en hel del stora väskor plockas bort vid ombordstigning och förvaras i lastrummet. Man lämnar och hämtar helt enkelt väskan utanför planet. Jag gissar att du flög med en vanlig Airbus, ca A320 (3+3 säten), där är det inte lika smidigt att göra så.
Jag hamnade i grupp 4, vilket tydligen var den sista gruppen. Vet inte hur de hade gjort om jag haft en väska som inte gått att få plats under stolen, hade de tvingat ner den i lastrummet?
Vet inte om det faktum att jag placerades längst bak hade något med saken att göra, men tycker hela systemet känns lite skumt. Vad jag förstått har de börjat ta betalt för handbagage för att minska köerna i planet (av just denna anledning att folk har för mycket bagage som inte riktigt får plats). Att folk envisas med att slänga upp skitsaker och smälla igen luckan (vilket jag sett på andra flygningar, nån la upp en jacka och en påse och drog igen luckan.
Nåväl, kan säkert diskuteras i evigheter. Jag skulle definivt vilja ha tillbaka mina pengar jag betalde extra för få ha min väska uppe på hatthyllan, annars är det ju ingen mening att betlaa för något man inte får.