Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Jag framför fakta som inte tilltalar din agenda. Statistiken är talande vilket de flesta ser. Att du inte kan tolka statistiken är ditt problem. Spelar roll hur mycket jag förklarar för dig.

Du framför felaktig fakta och snedvriden statistik för att driva din agenda att landslagsledningen gör ett dåligt jobb och jag motbevisar dig gång på gång. Det är du som uppenbart har en agenda för du bara maler på om samma sak om och om igen och greppar efter minsta lilla halmstrå som kanske kan ge dig lite rätt.

De flesta av dina inlägg är mest tillför att klaga på olika saker och det bidrar inte till någon konstruktiv diskussion. Det finns ett antal användare på detta forumet som bidrar med information, reflektioner och analyser, därav att man är här inne och läser. Dina inlägg bidrar absolut inte till detta utan är bara ett störningsmoment. Har man inget vettigt att komma med så kan man bara hålla tyst enligt mig.
Citera
2024-12-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicck
Du framför felaktig fakta och snedvriden statistik för att driva din agenda att landslagsledningen gör ett dåligt jobb och jag motbevisar dig gång på gång. Det är du som uppenbart har en agenda för du bara maler på om samma sak om och om igen och greppar efter minsta lilla halmstrå som kanske kan ge dig lite rätt.

De flesta av dina inlägg är mest tillför att klaga på olika saker och det bidrar inte till någon konstruktiv diskussion. Det finns ett antal användare på detta forumet som bidrar med information, reflektioner och analyser, därav att man är här inne och läser. Dina inlägg bidrar absolut inte till detta utan är bara ett störningsmoment. Har man inget vettigt att komma med så kan man bara hålla tyst enligt mig.
Bra att du orkar svara den här eviga bajsmaskinen!
Ang Tilda så har hon fått chansen, flera ggr.
Hon avstod, självmant, från att delta i landslagets träningsgrupp under perioder.
Hon är, i sina bästa stunder, en ganska bra skidskytt som jag önskar det bästa i framtiden och att hon kan visa resultat som gör att hon får tävla i WC igen.
Citera
2024-12-08, 17:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nicck

Jag tar fram fakta och statistik. Du tillför absolut inget konstruktivt. Jag har sedan förra året sagt att man skulle satsa på de yngre och alla ser väl för hvete hänt under denna vecka? Har du inget vettigt så håll tyst!
Citera
2024-12-08, 17:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Bra att du orkar svara den här eviga bajsmaskinen!
Ang Tilda så har hon fått chansen, flera ggr.
Hon avstod, självmant, från att delta i landslagets träningsgrupp under perioder.
Hon är, i sina bästa stunder, en ganska bra skidskytt som jag önskar det bästa i framtiden och att hon kan visa resultat som gör att hon får tävla i WC igen.

Du håller på med samma stil år ut och år in. Att du orkar. Tilda skulle man satsat på när hon var 20-21 år..för 4-5 år sedan. Sara är 21 år och Tilda är lika bra som Sara.
Citera
2024-12-08, 18:02
Medlem
Efter denna dag hoppas man att Elsa Tänglander och Malva Nisen väljer skidskytte. Lämna det sjunkande skeppet längdskidåkning för den omåttligt mer populära sporten skidksytte!
Citera
2024-12-08, 18:22
Bannlyst
Nu när vi avrundar Kontiolahti, har vi någonsin gjort en bättre tävlingshelg än denna? Med tanke på ökade prissummor inför denna säsongen; Någon som räknat ut hur mycket prispengar truppen i sin helhet dragit in efter denna helgen?

Samtidigt med utgångspunkt där fler och fler kandidater till totalen (damsidan) droppat av längs vägen en efter en. När hände det senast att så många toppkandidater droppade av samtidigt?

Angående Halvarsson, frågan är om pressen blev för mycket i slutet. Känns lite så. Tror hon skulle må gott av lite distans i nuläget.

Avslutningsvis; Magnusson, visst hade hon tagit pallplatsen idag såsom hon presterade i åkfart ifjol? Har hon bara inte kommit in i åkformen denna säsongen eller är detta vad vi har att förvänta oss av Magnusson nuvarande säsong? Kändes som att hon tappade något rejält i slutet.
Senast redigerad av Inglander 2024-12-08 kl. 18:30.
Citera
2024-12-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inglander
Nu när vi avrundar Kontiolahti, har vi någonsin gjort en bättre tävlingshelg än denna? Med tanke på ökade prissummor inför denna säsongen; Någon som räknat ut hur mycket prispengar truppen i sin helhet dragit in efter denna helgen?

Samtidigt med utgångspunkt där fler och fler kandidater till totalen (damsidan) droppat av längs vägen en efter en. När hände det senast att så många toppkandidater droppade av samtidigt?

Angående Halvarsson, frågan är om pressen blev för mycket i slutet. Känns lite så. Tror hon skulle må gott av lite distans i nuläget.

Avslutningsvis; Magnusson, visst hade hon tagit pallplatsen idag såsom hon presterade i åkfart ifjol? Har hon bara inte kommit in i åkformen denna säsongen eller är detta vad vi har att förvänta oss av Magnusson nuvarande säsong? Kändes som att hon tappade något rejält i slutet.

Magnusson inledde förra årets säsong med 0 poäng i de tre första tävlingarna. Sen kom hon igång väldigt bra i Hochfilzen. De har hon även gjort andra år, så tror på liknande i år. Hennes åkstil passar oftast bättre på den typ av snö, så är inte orolig över henne.
Citera
2024-12-08, 23:50
Bannlyst
Förvånar mig något oerhört varför fler tonåringar inte satsar på skidskyttet;

https://www.expressen.se/sport/skids...ppa-pa-borsen/

– "Jag har tjänat mer på de här tävlingarna än under hela förra säsongen, säger Sara Andersson inför damernas sprint.

Ella Halvarssons seger i singelmixed-stafetten, pallplats i kortdistansen och fina övriga resultat innebär strax under 240 000 kronor extra i plånboken när världscuptåget tuffar vidare till Hochfilzen. För Sara Andersson stannar helgen på strax under 200 000 kronor".

Visst det är enorma personliga uppoffringar längs vägen, men det är ju inga småpengar det handlar om i form av bonusar heller. Om man exempelvis jämför med summorna inom längden.
Citera
2024-12-09, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fa_nny
Mycket fascinerande att se hur många som hade velat ha upp Ella i landslaget förra eller förrförra säsongen. Min uppfattning är att det verkar vara en klok matchning, givet hur mycket sjukdomar och skador hon dragits med de senaste åren ser jag det som osannolikt att hon hade svarat positivt på högre belastning tidigare.

Fanns INGENTING som tydde på att hon var värd en A-plats. Men jag tycker det lyfter en annan fråga, nämligen hur de tränar utanför A-laget? Som du säger, hon har haft massor av skadeproblem, men man säger ganska samstämmigt att hon inte hängde med i våras men blev bättre under sommaren med raketfart. Även Sara och Heijdenberg lyfter sig. Det säger väl dels hur bra Lukas är som tränare och dels att de utanför A-laget bör få bättre, och hårdare, träning.
Citera
2024-12-09, 09:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Fanns INGENTING som tydde på att hon var värd en A-plats. Men jag tycker det lyfter en annan fråga, nämligen hur de tränar utanför A-laget? Som du säger, hon har haft massor av skadeproblem, men man säger ganska samstämmigt att hon inte hängde med i våras men blev bättre under sommaren med raketfart. Även Sara och Heijdenberg lyfter sig. Det säger väl dels hur bra Lukas är som tränare och dels att de utanför A-laget bör få bättre, och hårdare, träning.

Ella har haft Ola Ravald som tränare i två år. Ravald är (tillsammans med Elisabeth Judas) huvudtränare för Team Autoexperten som är B-landslaget men hjälper väl till med skidträningen även i A-landslaget. Jag tänker mig att det kanske är först nu som Ella får full effekt av den teknikträning som Ravald hjälpt henne med men att det inte syntes så mycket av detta under första året. Så när det gäller själva teknikträningen för skidåkningen så går det väl inte att klaga på att det är dålig träning i B-laget.

Jag tror skillnaderna gäller två andra delar av skidträningen. Dels att man kan lägga ned mycket mer tid på skidträningen i A-laget (då man kan träna på heltid pga bättre ekonomisk stöd), dels att intervallpassen är mycket hårdare då man får göra dessa med systrarna Öberg. Men för att detta skall få någon effekt så måste man också vara mottaglig för denna hårdare träning, är man inte det så bryts man ju bara ned och riskerar gå in i väggen. Men det är ju svårt att göra just dessa bitar bättre i B-landslaget tänker jag.

PS. Man valde till denna säsong att lyfta in supertalangen Elsa Tänglander i Team Autoexperten. Hon kom alltså inte med i juniorlandslaget som hennes jämnåriga tillhör. Det visar väl att det finns en tanke med hur man gör uttagningarna till de olika landslagsgrupperna och att man skall träna i landslagsgrupp som motsvarar ens egen nivå och där man kan utvecklas bäst.
Citera
2024-12-09, 10:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein

Jeanmannot vann IBU-cupen..konkurrerar nu i toppen i VC

Strömsheim vann IBU-cupen. Vann distansloppet i Kontiolax.

Tilda Johansson vann IBU-cupen..? Lukas mobbade ut henne till förmån för Stina Nilsson och Mona Brorsson.

Ella Halvarsson och och Heijdenberg har varit på pallen i IBU-cupen. Med i A-laget och förtroende från Lukas hade de gjort dessa resultat för några år sedan.

Elvira fick tidigt chansen..och är jämnårig med Ella Halvarsson…alla ser Elviras utveckling. Handlar om vilka man är släkt med,vilka kompisar man har, vilka pojkvänner man har när uttagningar sker.

Tilda J är t ex kompis med Heijdenberg..och inte Hanna Öberg..Nu hade Tilda trivts som handsken i landslaget med skidskyttar som Ella,Heijdenberg och Sara i laget. Hon var för ensam.
Citera
2024-12-09, 10:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Jeanmannot vann IBU-cupen..konkurrerar nu i toppen i VC

Strömsheim vann IBU-cupen. Vann distansloppet i Kontiolax.

Tilda Johansson vann IBU-cupen..? Lukas mobbade ut henne till förmån för Stina Nilsson och Mona Brorsson.

Ella Halvarsson och och Heijdenberg har varit på pallen i IBU-cupen. Med i A-laget och förtroende från Lukas hade de gjort dessa resultat för några år sedan.

Elvira fick tidigt chansen..och är jämnårig med Ella Halvarsson…alla ser Elviras utveckling. Handlar om vilka man är släkt med,vilka kompisar man har, vilka pojkvänner man har när uttagningar sker.

Tilda J är t ex kompis med Heijdenberg..och inte Hanna Öberg..Nu hade Tilda trivts som handsken i landslaget med skidskyttar som Ella,Heijdenberg och Sara i laget. Hon var för ensam.

Som vanligt är du fel ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in