2024-12-11, 22:06
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Du funderade inte på att läsa vidare i tråden innan du svarade? Jag pratade inte om en vanlig filöverföring utan om en spegling av lagringsmediat.
Hur ska du spegla lagringsmediat utan en dataöverföring? Tror du att man håller telefonen mot en spegel och skapar en magisk kopia eller?
Citera
2024-12-12, 00:07
Medlem
figegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Hur ska du spegla lagringsmediat utan en dataöverföring? Tror du att man håller telefonen mot en spegel och skapar en magisk kopia eller?

Genom att ta komponenterna från den beslagtagna enheten till en annan likadan enhet nummer två kan man "spegla" en annan enhet som ett exempel av flera.
Citera
2024-12-12, 00:09
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figeg
Genom att ta komponenterna från den beslagtagna enheten till en annan likadan enhet nummer två kan man "spegla" en annan enhet som ett exempel av flera.
Nej, det fungerar inte.
Citera
2024-12-12, 00:11
Medlem
figegs avatar
Citat:
Nej, det fungerar inte.

Det beror helt på vilken enhet vi pratar om.

Varför skulle det inte fungera?
Citera
2024-12-12, 00:20
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figeg
Det beror helt på vilken enhet vi pratar om.

Varför skulle det inte fungera?
Om du sätter det krypterade minneschipet från min telefon i en annan likadan telefon så är det lik förbannat fortfarande krypterat. Om du startar telefonen som du flyttat chippet till så kommer den att starta från det chippet med samma inställningar och skydd som i den ursprungliga telefonen. Detta förutsätter att chippet ens går att läsa när det sitter i den andra telefonen och inte redan där stöter på problem på grund av hårdvaruskydd.

Ett liknande exempel är: Om du har en med bitlocker krypterad hårddisk som du startar Windows från och flyttar den till en annan dator så kommer inte det gå att starta Windows på grund av att TPM-modulen inte känns igen och du kommer att behöva återställningskoden för hårddisken.
Citera
2024-12-12, 01:18
Medlem
Citat:
Om du sätter det krypterade minneschipet från min telefon i en annan likadan telefon så är det lik förbannat fortfarande krypterat. Om du startar telefonen som du flyttat chippet till så kommer den att starta från det chippet med samma inställningar och skydd som i den ursprungliga telefonen. Detta förutsätter att chippet ens går att läsa när det sitter i den andra telefonen och inte redan där stöter på problem på grund av hårdvaruskydd.

Ett liknande exempel är: Om du har en med bitlocker krypterad hårddisk som du startar Windows från och flyttar den till en annan dator så kommer inte det gå att starta Windows på grund av att TPM-modulen inte känns igen och du kommer att behöva återställningskoden för hårddisken.

En bättre liknelse vore:
Du har en krypterad hårddisk, jag har fysisk åtkomst till hårddisken. Jag kan klona hårddisken så att jag har en hårddisk med exakt samma data som du har på din hårddisk.
Citera
2024-12-20, 10:40
Medlem
Får tillbaka telefonen nästa vecka, är det i syslog jag hittar information utav vad polisen haft för sig med telefonen?
Finns det möjlighet att dom installerat något spykit, isf vart borde det ligga?
Citera
2024-12-22, 09:01
Avstängd
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italiaano
vet inte om jag postar på rätt ställe nu men undrade att om tex polisen skulle få för sig att beslagta ens dator vad kan dom hitta och hur man säkrast kan försäkra sig om att allt som man inte vill att dom ska se är väck från hårdisken innan dom kommer (utom att kasta den i havet) ..?

Jag fick en del grejer beslagtaget, de hittade saker ja, men det var en gammal skit samsung som jag hade raderat en blivande sambos 4 bilder på.

Den skulle till destruering, men 1.5 år senare använder någon på polisen/säpo eller en av deras tekniker som stulit den och loggar in på mina emails med den.

Jag loggade då ut från alla konton och ändrade lösenord på allt.
Det slutade med att "någon" hackade in i mina nya grejer, telefoner/datorer och 24/7 övervakar allt jag gör.

Helt lagligt med hemliga tvångsmedel nu för tiden, men de begick brott mot mig då detta började. Lagen blev verkningsfull 1 okt 2023 men övervakningen har pågått betydligt längre.
Citera
2024-12-24, 13:47
Medlem
Krampusnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Jag fick en del grejer beslagtaget, de hittade saker ja, men det var en gammal skit samsung som jag hade raderat en blivande sambos 4 bilder på.

Den skulle till destruering, men 1.5 år senare använder någon på polisen/säpo eller en av deras tekniker som stulit den och loggar in på mina emails med den.

Jag loggade då ut från alla konton och ändrade lösenord på allt.
Det slutade med att "någon" hackade in i mina nya grejer, telefoner/datorer och 24/7 övervakar allt jag gör.

Helt lagligt med hemliga tvångsmedel nu för tiden, men de begick brott mot mig då detta började. Lagen blev verkningsfull 1 okt 2023 men övervakningen har pågått betydligt längre.
När något blir beslagtaget så se till avsluta alla konton som användes på dem så datan raderas permanent, sen skapa nya sociala medier och börja om på nytt det är enda lösningen. Att byta lösenord räcker inte när det gäller myndigheter — eftersom dessa använder bakdörrar.

Får man tillbaka något som varit i beslag ska man inte starta det ens utan direkt lämna till elektronik återvinning. De lär vara fullt mer trojaner och maskar som kan spridas trådlöst till andra enheter i ditt hem.

Har de redan gjort tillslag kommer de fortsätta övervaka dig även om utredningen läggs ner så det bästa vore inte använda någon mobiltelefon alls.
Citera
2024-12-24, 15:33
Avstängd
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krampusnacht
När något blir beslagtaget så se till avsluta alla konton som användes på dem så datan raderas permanent, sen skapa nya sociala medier och börja om på nytt det är enda lösningen. Att byta lösenord räcker inte när det gäller myndigheter — eftersom dessa använder bakdörrar.

Får man tillbaka något som varit i beslag ska man inte starta det ens utan direkt lämna till elektronik återvinning. De lär vara fullt mer trojaner och maskar som kan spridas trådlöst till andra enheter i ditt hem.

Har de redan gjort tillslag kommer de fortsätta övervaka dig även om utredningen läggs ner så det bästa vore inte använda någon mobiltelefon alls.

De har hackat sig in i alla mina nya eller ny-begagnade elektroniska enheter nu i 5 års tid.
Windows med tpm 2.0 är inga problem för dem.
Android tar de sig in i på ett andetag.
Iphones tar de sig in i lika fort.
Linux tar dem i genomsnitt 2 månader så är de inne igen.
Tyvärr den senaste datorn jag har, i denna har de flashat in någon trojan i utifrån. Först hackar dom in sig sen flashar dom.

Det sjukaste dock är att de använder "government repression", alltså de begår regelrätta brott mot mig och förtalar mig för att försöka göra mig socialt utfryst.

Jag känner till 2 till personer som är drabbade på liknande vis, en av dem har fått en tidigare säpo-chef avskedad när han skrev ett brev till en tidigare justitieminister Beatrice Ask.
Citera
2024-12-24, 15:42
Avstängd
med den logiken så var det jag som sparkade Löfven från statsministerposten, eftersom jag skickade ett meddelande till honom bara nån vecka innan, där jag frågade om det inte var dags att lägga av nu. med ett frågetecken

Citat:
Ursprungligen postat av Krampusnacht
har du läst någon FUP+DOM som bevisar att sådant förfarande är ett lyckat sätt att kringgå att bli straffad?

det lär nog vara åt det andra hållet, dels uppenbart att man döljer något och dessutom vart,om man "raderar" sina sociala medier. sedan lär sociala medier samarbeta med myndigheter och när polis begär, lär de få ut rätt mycket information, mycket mer än vad man själv kan se i sina "mina sidor" dessutom. tror jag, men du får som sagt gärna försöka att bevisa annat
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-24 kl. 15:45.
Citera
2024-12-24, 16:19
Medlem
Krampusnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
det lär nog vara åt det andra hållet, dels uppenbart att man döljer något och dessutom vart,om man "raderar" sina sociala medier. sedan lär sociala medier samarbeta med myndigheter och när polis begär, lär de få ut rätt mycket information, mycket mer än vad man själv kan se i sina "mina sidor" dessutom. tror jag, men du får som sagt gärna försöka att bevisa annat
Du är en riktig åsna om du tror myndigheterna litar mer på dig för du bjuder in dem att titta vad du gör. Tror du underrättelsetjänsten tänker nä han låter oss titta då skiter vi i granska honom?

De är alltid dem som har sämst säkerhet och är mest naiva som åker dit, säkerhetstjänsten börjar alltid granska och sätta dit dem enklaste för de har begränsad budget. Finns en anledning det oftast är folk i samhällets bottenskikt som åker dit för småbrott medan makthavare kommer undan med att stjäla miljarder.

Om du begär att få ett konto avslutat inom EU är de skyldiga att enligt GDPR radera all data kopplat till kontot. Givetvis försvårar det för myndigheterna men är ingen garanti. Att vara överdrivet inställsam mot polisen är ett beteende på att du döljer något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in