Citat:
Ursprungligen postat av
hadesvll
Hej,
Någon som har lönekonto hos Länsförsäkringar Stockholm och vad tycker ni, funkar allt bra som supporten och appen osv?
Har ni lyckats förhandla bort månadsavgiften för kortet som man kan göra hos vissa banker?
Har idag mina försäkringar hos Länsförsäkringar och funderar att ha bankkontot på samma ställe.
Lån och investeringar har jag på SBAB och Avanza.
Tack på förhand
Har LF för lönekontot. Appen/internetbanken har de mesta funktioner som konkurrenterna har. Det jag dock saknar jämfört med Swedbank är att det inte går att tillbaka i historiken och skapa en kopia av en tidigare transaktion, dvs om du vill göra en exakt likadan transaktion igen. Sedan är en annan nackdel att de har en extremt låg gräns för egna överföringar till andra banker, 50 000 kr per vecka. Vill du göra större överföringar än så måste du ringa in, sitta i telefonkö, förklara syftet med överföringen etc och sist fick jag betala en avgift för att de skulle hjälpa till med överföringen. För mig är det ohållbart då jag minst en gång i månaden gör överföringar överstigande 50k på en vecka (vid löning..). Vilket har gjort att jag kompletterar mitt LF-konto med ett konto hos Skandia. Där har jag inte märkt av några sådana skrattretande låga gränser för överföringar.