Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 12:46
Medlem
Hej,
Någon som har lönekonto hos Länsförsäkringar Stockholm och vad tycker ni, funkar allt bra som supporten och appen osv?
Har ni lyckats förhandla bort månadsavgiften för kortet som man kan göra hos vissa banker?

Har idag mina försäkringar hos Länsförsäkringar och funderar att ha bankkontot på samma ställe.
Lån och investeringar har jag på SBAB och Avanza.

Tack på förhand
Citera
Igår, 13:15
Medlem
Har allting på Länsförsäkringar. Har aldrig någonsin strulat. Har man frågor kan man skicka meddelande i appen som de är snabba att svara på.
Betalar inga kortavgifter och har 25% rabatt på alla försäkringar då jag är ”guldkund” vilket man räknas som om man har bank/försäkring och ett sparande där.
Citera
Igår, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hadesvll
Hej,
Någon som har lönekonto hos Länsförsäkringar Stockholm och vad tycker ni, funkar allt bra som supporten och appen osv?
Har ni lyckats förhandla bort månadsavgiften för kortet som man kan göra hos vissa banker?

Har idag mina försäkringar hos Länsförsäkringar och funderar att ha bankkontot på samma ställe.
Lån och investeringar har jag på SBAB och Avanza.

Tack på förhand
Har LF för lönekontot. Appen/internetbanken har de mesta funktioner som konkurrenterna har. Det jag dock saknar jämfört med Swedbank är att det inte går att tillbaka i historiken och skapa en kopia av en tidigare transaktion, dvs om du vill göra en exakt likadan transaktion igen. Sedan är en annan nackdel att de har en extremt låg gräns för egna överföringar till andra banker, 50 000 kr per vecka. Vill du göra större överföringar än så måste du ringa in, sitta i telefonkö, förklara syftet med överföringen etc och sist fick jag betala en avgift för att de skulle hjälpa till med överföringen. För mig är det ohållbart då jag minst en gång i månaden gör överföringar överstigande 50k på en vecka (vid löning..). Vilket har gjort att jag kompletterar mitt LF-konto med ett konto hos Skandia. Där har jag inte märkt av några sådana skrattretande låga gränser för överföringar.
Citera
Igår, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalceleb
Har allting på Länsförsäkringar. Har aldrig någonsin strulat. Har man frågor kan man skicka meddelande i appen som de är snabba att svara på.
Betalar inga kortavgifter och har 25% rabatt på alla försäkringar då jag är ”guldkund” vilket man räknas som om man har bank/försäkring och ett sparande där.

Är det Länsförsäkringar Stockholm du har?
Jag ringde till deras support och de bad mig gå in i lokala kontoret för att fråga för att alla var olika.
Citera
Igår, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hadesvll
Är det Länsförsäkringar Stockholm du har?
Jag ringde till deras support och de bad mig gå in i lokala kontoret för att fråga för att alla var olika.

Kriterierna för guldkund och vilka förmåner det ger beror på vilken länsförsäkringsbolag du är kund i. Sen app och själva banktjänstera är samma oavsett, då de handhas av Länsförsäkringar Bank AB.

Bör stå på LF Stockholms sida vad som gäller för guldkund just hos dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in