Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
Onekligen. Möller verkade i förhör osäker och virrig om var lägenheten på Forsskålsgatan egentligen låg, vilket är mycket märkligt om han arbetade ungefär fem minuters bilfärd därifrån.

Som du påpekar tycks TÅ och BM ha pratat ihop sig och även följt med i vilka som förhördes. Det kan ju ha varit så enkelt att de utnyttjade Catrine, vilket Ragge påstod, och inte ville få detta faktum exponerat för omvärlden, men jag finner hela TÅ/BM-komplexet svårgenomträngligt och motsägelsefullt.

Återigen förvånas jag över att polisen inte verkar ha följt upp Ragges alarmerande uttalanden om BM och TÅ.

Att inte polisen ryggade tillbaka mer när de förhörde TÅ och BM samt när de läste och jämförde deras förhör i efterhand är för mig en stor gåta. Vem som helst borde väl reagera och tänka ”Det ligger en död hund begraven här”.

Och eftersom man pratade med Ragge en gång till ’99 så jag kan bara inte förstå varför man aldrig valde att prata med TÅ och BM igen då. Har för mig att båda fortfarande var i livet då. Nu är det för sent.
Citera
Igår, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Dokument Inifrån imponerar stort med "Det svenska styckmordet". Förutom all information om utredningen fick vi också äntligen lite information om huvudpersonen Catrine. Som när de intervjuade barndomsvännerna som hon brukade knarka med. Mycket bra bilder på Catrine också. Har alltid reagerat på vilken snygg brud hon faktiskt var. Och det gör ju bara fallet än mer fascinerande.

Frågan är dock varför, nu när svt gjort en fantastisk dokumentärserie, inte kör den i TV utan endast på play? Det här kan bli en framtida klassiker.

Jag har tänkt på det också. Det är inte konstigt att det fanns torskar som fick känslor för Catrine för när hon såg bra ut så såg hon verkligen oerhört bra ut. Fantastiska drag. Nu har jag aldrig sett henne i rörelse men jag kan verkligen tänka mig att hon kunde röra sig graciöst och kvinnligt också, och använda sitt blickspråk, sin utstrålning m.m.
Citera
Igår, 20:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Suck, där har vi ett hål i Christinas story igen.

Bilden som publicerades i pressen stämde dåligt med hur C såg ut på sommaren 1984.
På sommaren 1984 var hon extremt nedgången, rundare i ansiktet och hade blonda slingor i håret.
En av C:s bekanta kallade henne "blond" i ett förhör som hölls i aug 1984.
Påståendet att en ettåring skulle minnas hur en persons ansikte såg ut efter ett par år, är så absurt så man behöver inte ens diskutera eländet. Nej, en ettåring som träffar en person en handfull gånger minns inte hur personen ser ut ett par år senare!

Här måste man nog faktiskt hålla med dig men samtidigt litar du kanske mer på den fullvuxna kvinnliga polisen som vittnade om att hon sett C i sällskap med en viss läkare i tunnelbanan vårvintern 1984?

En 27 årig polis borde väl rimligtvis komma ihåg ansikten bättre än en ettåring? Speciellt när den kvinnliga polisen hade träffat C cirka 20 gånger tidigare i tjänsten, läkaren hade hon också sett/träffat tidigare.

En person i din hejaklack postade dessutom ett inlägg för några dagar sedan där denna skribent pratade om polisvittne 1 och 2, det fanns tydligen två poliser som gjort märkliga observationer? Har du lust att komma med en kommentar kring detta?
Citera
Igår, 20:33
Medlem
Jovan Rajs borde verkligen synas i sömmarna. Det stinker om honom även i Palmemordet då den tekniska sammanställningen inte stämmer..
Citera
Igår, 20:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
Jag har tänkt på det också. Det är inte konstigt att det fanns torskar som fick känslor för Catrine för när hon såg bra ut så såg hon verkligen oerhört bra ut. Fantastiska drag. Nu har jag aldrig sett henne i rörelse men jag kan verkligen tänka mig att hon kunde röra sig graciöst och kvinnligt också, och använda sitt blickspråk, sin utstrålning m.m.

Del 2 i den nya dokumentärserien visade upp en bild på olika män som haft kontakt med henne, det sista vittnet arkitekten sticker ut lite där, när BO var intagen på Sabbatsbergs sjukhus i mars -84 så uppträdde det sista säkra vittnet burdust och odiplomatiskt när han försökte tränga sig in på avdelningen där hon låg.

Man kan börja fundera över varför arkitekten var så framfusig, kanske fanns det någon typ av ömma känslor blandat med svartsjuka eller kontrollbehov?
Citera
Igår, 20:47
Medlem
Någon som vet hur det gått för dottern? Vet inte hur mycket Thomas ansträngde sig för att vara delaktig i hennes liv, men jag hade stämt staten i hennes skor. Vissa kvinnor är riktigt sjuka jävlar som går över lik för att hålla barnen borta från pappan, med statens hjälp naturligtvis.
Citera
Igår, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Del 2 i den nya dokumentärserien visade upp en bild på olika män som haft kontakt med henne, det sista vittnet arkitekten sticker ut lite där, när BO var intagen på Sabbatsbergs sjukhus i mars -84 så uppträdde det sista säkra vittnet burdust och odiplomatiskt när han försökte tränga sig in på avdelningen där hon låg.

Man kan börja fundera över varför arkitekten var så framfusig, kanske fanns det någon typ av ömma känslor blandat med svartsjuka eller kontrollbehov?

Arkitekten borde helt klart ha utretts mer.

Vi kanske får veta mer omkring honom i del 4.
Citera
Igår, 20:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Dokument Inifrån imponerar stort med "Det svenska styckmordet". Förutom all information om utredningen fick vi också äntligen lite information om huvudpersonen Catrine. Som när de intervjuade barndomsvännerna som hon brukade knarka med. Mycket bra bilder på Catrine också. Har alltid reagerat på vilken snygg brud hon faktiskt var. Och det gör ju bara fallet än mer fascinerande.

Frågan är dock varför, nu när svt gjort en fantastisk dokumentärserie, inte kör den i TV utan endast på play? Det här kan bli en framtida klassiker.

Dokumentärserien går även på Svt, jag såg ett tidigare avsnitt sent en kväll på TV.

Och nu på onsdag kl 20 00 med repris på torsdag kl 23 30 är det dags för del 4 i TV.

Hittills har den nya dokumentärserien varit intressant men inte på långa vägar lika intressant som Uppdrag Gransknings fyra reportage 2001-2002.
Citera
Igår, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Dokumentärserien går även på Svt, jag såg ett tidigare avsnitt sent en kväll på TV.

Och nu på onsdag kl 20 00 med repris på torsdag kl 23 30 är det dags för del 4 i TV.

Hittills har den nya dokumentärserien varit intressant men inte på långa vägar lika intressant som Uppdrag Gransknings fyra reportage 2001-2002.

Vore kul om man kunde avsnitten från Uppdrag Granskning någonstans..
Citera
Igår, 21:22
Medlem
Kan detta ha o göra med Palmemordet på något vänster?
Citera
Igår, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag har lagt märke till att det bildas ett snyggt V om man drar streck från Gladhs adress till fyndplatserna. Ännu en adress med intressant relation till fyndplatserna. Vad göra med detta?

Om jag inte är helt ute och cyklar, hade Vinof en relation till en lägenhet på Tomtebogatan. Men det spelar inte så stor roll, för Gladh och Vinof var ju bekanta och grannar på Eugeniavägen.

Och Vinof är redan tillräckligt suspekt.

Och om jag leker psykolog, skulle jag säga att flera personer på Eugeniavägen var kapabla att partera en kropp och/eller avyttra kroppsdelar.

Mina förslag är: Vinof Robert Masen och Stig (som borde ha besökt Eugeniavägen vid flera tillfällen).

Jag har inga som helst problem att sätta in dessa personer i handlingen på olika sätt.

Men det kanske jag tjatat tillräckligt om.

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Av de du nämner skulle jag kanske lägga Masen som sistens pga av att det inte framkommit någon direkt koppling mellan honom och CdC, Vinhof nästsist pga han var inlagd på något hem i Småland och i stort mer frånvarande än närvarande på e-vägen 25 sommaren -84. Sen återstår 2 som rör sig på samma platser i tid som CdC och som jag även misstänker köpte droger av henne. Högst spekulativt.

Tror nästan alla kan döda någon under rätt förutsättningar och vissa även vid helt fel tillfällen. Sen är det utan tvekan en speciell personlighet som ska till för att sen stycka en kropp. En mindre empatisk personlighet snarare än en mer om man säger så.

Om gypsys berättelse stämmer är det helt säkert något helt oförutsett som sker med en helt oplanerad utgång. Intressant också att det är 2 som nämns på plats förutom CdC.

Humm ja just den kartan är klurig i vad som avses. Varför finns den med? Utan någon vidare förklaring?

För V:et går inte via fyndplatserna utan helt andra koordinators. Ser nästan ut att center är BPL i Gypsys brev.

Ett tag spekulera jag i om det var 1. Där CdC & två persen hade varit innan de kom gåendes till 2. BpL för att sen peka ut 3. Bostadsadress till 1 GM

Vem bodde egentligen på Tomtebovägen vid tillfället? Kan tex Stig vara bosatt här?

Och det här tillhållet eller knarkhuset övervakarn nämner var även Robert knuten till. Kan det vara det som avses som utgångspunkten i kartan?

Många funderingar här!

Om man ser till generell statistik är mördaren i majoriteten av alla fall någon BO redan känner till.

Edit: angående Stigs boende kan mycket väl någon av hans föräldrar stå som lägenhetsinnehavare.

Glöm det här med kartan och markeringar! Det är FPL som markeras genom Tomteboda samt Huvudsta strand.

Stigs boende runt Solna bron kan ändock vara runt Tomteboda vägen eller Tomtebogatan där även Gladh bor på nr 48. Sistnämnda gata har även många studenter och ensamstående skrivna -75. Förmodligen många mindre billigare lägenheter i området.
Citera
Igår, 21:33
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Kan detta ha o göra med Palmemordet på något vänster?

Det finns vissa som påstår detta..
Känns dock lite långsökt...
Men man vet aldrig.
Senast redigerad av Mazeppa Igår kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in