Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 20:47
Medlem
Vill beställa en sak från sb, och det står att det bara säljs i hela kollin. Kan man beställa ett helt kolli och sedan lämna tillbaka allt utom det man vill ha?
Citera
Igår, 20:58
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedecci
Vill beställa en sak från sb, och det står att det bara säljs i hela kollin. Kan man beställa ett helt kolli och sedan lämna tillbaka allt utom det man vill ha?

Fråga Systembolaget
Citera
Igår, 21:11
Medlem
Citat:

Så klart du kan lämna tillbaka det du inte vill ha, men du får inga pengar i retur!
Citera
Igår, 22:14
Medlem
Citat:

Det går inte.

https://www.systembolaget.se/allmanna-villkor/

Citat:
5.1.2. Öppet köp gäller inte

vid köp av presentkort,
varor som är köpta genom Systembolagets privatimport, eller
för del av beställning som omfattas av kollikrav vid köpet, det vill säga för ordervaror där Systembolagets leverantör uppställt krav på att varan endast går att beställa i hela kollin (till exempel sex (6) eller tolv (12) flaskor/burkar). Öppet köp gäller däremot vid retur av helt och obrutet sådant kolli.
Citera
Igår, 23:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1001001001
Det går inte.

https://www.systembolaget.se/allmanna-villkor/

Om det är vin så kan man öppna flaskorna som man inte vill ha, ta en klunk och sen lämna tillbaka dem då tycker de smakar konstigt.
Jag är rätt säker att jag lämnat tillbaka flaskor äldre än tre år från inköpsdatum också. Dessutom behöver man inget kvitto så det är svårt att veta exakt.

Text via google.

Är vinet defekt - då får du pengarna tillbaka
Så länge minst en tredjedel av innehållet finns kvar kan du reklamera och få pengarna tillbaka. Det gäller även om det bara var så att du upplevde vinet som defekt och inte gillade det, trots att det egentligen inte var något fel på vinet.
– En reklamation (upp till tre år; kvitto behövs ej) görs om kunden upplever att det är något fel på produkten (eller förpackningen). Den skickas senare vidare till vår reklamationsavdelning (som analyserar och bedömer i efterhand), men i det skedet har förstås reklamationen redan gjorts, så det är kunden som avgör defekten och inte vår personal på plats, har Matilda Dannetun berättat.
Citera
Idag, 00:05
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Nej, det är leverantören som satt minimikraven, inte Systembolaget. Systembolaget agerar endast mellanhand.

Då Systembolaget inte säljer dessa produkter i sina butiker tar de inte heller ansvar för produkter du inte vill ha. Systembolaget tar bara hand om varor som säljs i deras butiker alternativt via deras web-lager, vilket inte produkterna i beställningssortimentet med kollikrav gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om det är vin så kan man öppna flaskorna som man inte vill ha, ta en klunk och sen lämna tillbaka dem då tycker de smakar konstigt.
Jag är rätt säker att jag lämnat tillbaka flaskor äldre än tre år från inköpsdatum också. Dessutom behöver man inget kvitto så det är svårt att veta exakt.

Text via google.

Är vinet defekt - då får du pengarna tillbaka
Så länge minst en tredjedel av innehållet finns kvar kan du reklamera och få pengarna tillbaka. Det gäller även om det bara var så att du upplevde vinet som defekt och inte gillade det, trots att det egentligen inte var något fel på vinet.
– En reklamation (upp till tre år; kvitto behövs ej) görs om kunden upplever att det är något fel på produkten (eller förpackningen). Den skickas senare vidare till vår reklamationsavdelning (som analyserar och bedömer i efterhand), men i det skedet har förstås reklamationen redan gjorts, så det är kunden som avgör defekten och inte vår personal på plats, har Matilda Dannetun berättat.

Det gäller inte produkter som ligger i beställningssortimentet och endast säljs i hela kollin.

Det gäller endast varor som ingår i Systembolagets eget försäljningssortiment.
Citera
Idag, 02:00
Medlem
Skvistens avatar
Citat:

Allt går om man är tillräckligt fräck och saknar samvete
Citera
Idag, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nej, det är leverantören som satt minimikraven, inte Systembolaget. Systembolaget agerar endast mellanhand.

Då Systembolaget inte säljer dessa produkter i sina butiker tar de inte heller ansvar för produkter du inte vill ha. Systembolaget tar bara hand om varor som säljs i deras butiker alternativt via deras web-lager, vilket inte produkterna i beställningssortimentet med kollikrav gör.

Vad tror du händer ifall jag beställer hela kollit, tar hem det, och sedan kommer tillbaka med det antal jag inte ville ha och säger att jag ångrade mig? Kommer de vägra att ge mig pengarna tillbaka?
Senast redigerad av Vedecci Idag kl. 05:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in