Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 20:44
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Det finns dom som vill ha kvalitet.
Det är bättre ibland att sälja dyrt.

Hur kan detta anses vara kvalitet?! Har det någonsin ens varit kvalitet?

https://www.tradera.com/item/1000652...-najs-slitning
Citera
Igår, 21:03
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jag är inte det minsta snål tvärtom skulle jag påstå. Har aldrig nekat en människa något om jag haft möjlighet att hjälpa till. Jag har inte heller några problem med att köpa nytt men eftersom jag gillar att variera min klädsel och uppskattar kvalitet skulle det innebära flera tusen i helt bortkastade pengar att enbart köpa nytt, då kvalitet oftast kostar. Ska sägas att det även finns kvalitet som inte kostar en förmögenhet nytt också.

Men jag är inte dum i huvudet och betalar vad saker kostar om jag anser att de kostar för mycket, du tycks antyda att du gör det. Kan inte du förklara det rimliga att betala 699kr för jeansen i ts. Du antyder som sagt att du betalar vad saker kostar. Förklara gärna även hur ini helvete du skulle kunna få för dig att köpa jeansen för 15.000kr som jag också skrivit om. Jag vill verkligen förstå. Antar att du kommer säga att du inte gillar just nämnda jeans, men säg att du ska ersätta de jeans eller byxor du oftast använder, skulle du betalat 15.000kr för dom om det var vad de kostar?

Hur du tänker överhuvudtaget är väldigt märkligt. Antar att du bara köper nya bilar, nybyggda hus/lägenheter osv också? Tycker inte du ska försöka få mig att framstå som vare sig fattig eller snål då du inte har en aning.

Du gnäller om hur dyrt allt är dvs att du är en snålkuk men jag ska svara på det sista du skrev och jag ska vara tydlig så kanske även du får en tankeställare.

Vad jag köper angår inte dig ett skit MEN är det något jag vill köpa och inte har råd med det så finns 2 val som dessutom är realistiska än ditt gnäll dvs: spara pengar till det man vill ha eller helt enkelt avstå från att köpa det. Svårare än så är det inte men folk nuförtiden verkar inte fatta detta.

Du kan ju alltid joina alla andra och ta smslån för att ha råd att köpa sånt som du inte har råd med. Men då lär du väl dyka upp bland trådarna där folk med noll konsekvenstänk eller långsiktigt planerade gråter ut om hur dom har skulder till kronofogden.
Citera
Igår, 21:22
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Hur kan detta anses vara kvalitet?! Har det någonsin ens varit kvalitet?

https://www.tradera.com/item/1000652...-najs-slitning
Folk förknippar högt pris med bättre varor.
Citera
Idag, 02:10
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Folk förknippar högt pris med bättre varor.

Där kan du kanske vara något på spåret, eller kanske med förmodligen att vissa varumärken på något märkligt sätt värderas orimligt högt. Jag menar, ta jeansen för 15.000kr. Man kan ju för fan gå till valfri utbildad skräddare med gesällbrev, mästarbrev med erkänd renommé som helst att sy ett par måttanpasade jeans för hälften. Nu kanske det beror på min ålder att jag aldrig hört talas om märket Visvim eller helt enkelt okunskap men jag kan ju nämna mängder med jeansmärken ingen någonsin skulle ifrågasätta kvaliten på långt under 15.000kr. Nu är det inte det tråden handlar om men alltså, ett högt pris framkallar väl ett ha begär hon somliga men återigen t-shirten.

Det kan ju omöjligt vara så att säljare ens i sin vildaste fantasi trodde att någon skulle få för sig att betala utgångspriset han hade begärt?

Nej, nu ska jag kolla om jag inte kan hitta några fler helt galna annonser. Vore kul om någon har tips på något som ofta ter sig udda. Alltså om det finns något visst klädesmärke som är extra intressant eller vad man ska säga?

Sen skulle jag kanske skrivit i trådstarten att syftet med tråden inte är att lyfta fram och förlöjliga annonser även om det kan verka som det om man tänker på annat man sett annonseras ut för vad man anser vara helst orimliga priser.

Ibland finns det bra förklaringar och just klädbranschen är ju lite speciell om man tänker etiskt och moraliskt. Man kan ju nämna Djerf Avenue för att ta ett bra exempel. Jag kan tänka mig att det åtminstone fram tills nyligen varit ett eftertraktat varumärke på andrahandsmarknaden men har det berott på klädernas kvalitet snarare än företaget ägare och hennes inflytande som influenser?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in