Citat:
Ursprungligen postat av
Grisus-Kristus
Folk förknippar högt pris med bättre varor.
Där kan du kanske vara något på spåret, eller kanske med förmodligen att vissa varumärken på något märkligt sätt värderas orimligt högt. Jag menar, ta jeansen för 15.000kr. Man kan ju för fan gå till valfri utbildad skräddare med gesällbrev, mästarbrev med erkänd renommé som helst att sy ett par måttanpasade jeans för hälften. Nu kanske det beror på min ålder att jag aldrig hört talas om märket Visvim eller helt enkelt okunskap men jag kan ju nämna mängder med jeansmärken ingen någonsin skulle ifrågasätta kvaliten på långt under 15.000kr. Nu är det inte det tråden handlar om men alltså, ett högt pris framkallar väl ett ha begär hon somliga men återigen t-shirten.
Det kan ju omöjligt vara så att säljare ens i sin vildaste fantasi trodde att någon skulle få för sig att betala utgångspriset han hade begärt?
Nej, nu ska jag kolla om jag inte kan hitta några fler helt galna annonser. Vore kul om någon har tips på något som ofta ter sig udda. Alltså om det finns något visst klädesmärke som är extra intressant eller vad man ska säga?
Sen skulle jag kanske skrivit i trådstarten att syftet med tråden inte är att lyfta fram och förlöjliga annonser även om det kan verka som det om man tänker på annat man sett annonseras ut för vad man anser vara helst orimliga priser.
Ibland finns det bra förklaringar och just klädbranschen är ju lite speciell om man tänker etiskt och moraliskt. Man kan ju nämna Djerf Avenue för att ta ett bra exempel. Jag kan tänka mig att det åtminstone fram tills nyligen varit ett eftertraktat varumärke på andrahandsmarknaden men har det berott på klädernas kvalitet snarare än företaget ägare och hennes inflytande som influenser?