Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Jag ger inte Ericsson. Som sagt, investerar primrt i indexfonder och haft en nra kning p 100% de senaste fem ren, medan bostadsmarknaden gtt +-0.
Ja, d hade jag varit lika fattiga som du. Nej tack!
Vi kan ta ex min syrra och min mamma.
Mamma har varit en riktig spargris, hon drabbades av spardjvulen, fick sin frsta vinst nr hon skilde sig frn pappa o huset sldes.
Hon har sedan jobbat med tre jobb, bar ut tidningar innan jobbet p migrationsverket som ekonom, sedan satt hon inom kommunalpolitiken som ordfrande, hennes liv har gtt ut p bo billigt o jobba, nstan aldrig ngon sjukdag. resor osv alltid det billigaste, mat lika s, en riktig snljp, hon placera i fonder, provat aktier o det var inte hennes grej, utan fonder. Samt hennes iver o jobba utgjort att hon inte knner sina barnbarn s bra, ven fast hon nu r pensionr fortsatte hon bra ut tidningar o politiken i 8 r till samt sin pension, vi frga varfr hon inte reser, detta var mlet med bli rik? dr hon bertta jag trivs bst hr vart jag r, jag gillar inte o resa.
Syrran hon har levt frikostigt, rest till vrldens alla hrn, reser ca 3 ggr per r, varit ledig mycket ofta. men hon byggde ett hus i re fr 5 milj r 2001, slde denna 2020 fr 17,5 milj, hon var lgt belnad.
Vi alla rasa baklnges 2001, gav du 5 mille, helt otroligt. men rknar man ut vinsten hamna den p 240 mnader, delat vinst 12,5 milj = 52000kr drygt per mnad fr att enbart bott, ven jag har berttat fr mamma vinst p frsljningar, men mamma vgar inte bertta vad hon har tjnat p sina 3 jobb och sparande i fonder, spec inte nr hon vet vad vi har tjnat.
Skulle fonder gtt s bra skulle hon slagit syrran med rge under denna tid, men vad vi alla frstr har hon mest troligt inte gjort detta.