Citat:
Ursprungligen postat av
Farbaute666
Vilka mediciner tar du, och sköter du medicineringen? Diagnoserna du säger dig ha fått, har det varit efter ordentliga utredningar?
Du är blyg, men gick frivilligt till Psyk av alla ställen, för att kanske hitta någon att prata med.
Har du genomgått psykoterapi (jag menar den där tunga delen när man gräver djupt), KBT, ändrad medicinering?
Livet mellan 18 - 25 kan vara tungt för många. Man ser bekanta som fixar flickvänner, en del pluggar vidare någon till får ett juste jobb. Men det är en chimär, så som det kan se ut på sociala medier, livet är inte så rakt som vissa får det att se ut.
Bra att du skriver hyfsat kort och försöker jobba med styckeindelning, jag klarar inte av att läsa en helsida utan blankrader.
Tar haloperidol/Haldol, vikt uppgång, akatesi, brist på motivation, ligger bara i sängen o kollar på datorn, När jag är utan mediciner får jag lust att träffa folk, kanske inte är schizoid, men schizotypal kanske. Tror på occult o sånt, är ganska eccentrisk, men jag får inga psykoser eller hör inga röster.
Jag kan tänka mig psykoterapi, och någon som utreder mig ordentligt, genom att ha dialog, för jag har aldrig haft någon dialog om diagnoser förut, så då har jag bara fått snabba akut-diagnoser, som mycket troligtvis inte stämmer