Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trebet
Alla ska få vara med

Självklart ska alla då vara med i ankdammen och det gäller att höras! Knappt två år till valet och nu börjar det
Citera
2024-12-06, 04:21
Medlem
haha ingen kommer vilja sitta med Vänsterpartiet i en regering förutom Miljöpartiet.

Och tur är väl det, behövs ej kommunister i regeringen.

Det hon gör i praktiken är i princip att försöka sänka en potentiell vänster-regering, det är vad som händer i praktiken då hon kräver att sitta i regeringen. IQ 50 move av henne, speciellt med tanke på tajmingen.
Citera
2024-12-07, 20:29
Medlem
Det är ett väldigt högt spel Nooshi och V-ledningen spelar. Om de får plats i en regering kan det uppstå slitningar ganska omgående kring alla möjliga frågor. Både inom partiets gräsrötter och partiföreningar, och mellan partierna i regeringen.

Får dom inte sitta i regering så förlorar partiledningen ansiktet inåt, det blir ett enormt bakslag.
Viker Nooshi för mycket åt höger (för att blidka sossarna) så stormar det internt, och det gör det ju redan - med all rätt tycker jag. Viker hon för mycket åt vänster blir det en belastning för S i längden. Men S har mer nytta av V+MP, vad fan C ens gör i den här ingrediensförteckningen förstår jag inte. Läste i DN med SSU:s avgående ordförande som verkligen säger det enda vettiga om C:

– De är ett fyra procent-parti. Vi behöver inte ta hänsyn till dem. Herregud, de behöver oss mer än vad vi behöver dem. Var det 0 procent som ville ha Demirok som statsminister? Det borde väl säga något, säger hon.
https://www.dn.se/sverige/ssu-ledare...kora-polisbil/

S kan klara sig bra med V och MP, det har dom ju gjort tidigare och har mer gemensamt än olikheter. Men priset kan bli högt för V. Å andra sidan har ju MP klarat sig relativt bra trots att de haft både ministerplatser, ingått samarbeten etc. Så varför inte V?
Citera
Igår, 06:41
Medlem
321js avatar
https://www.dagligvarunytt.se/markna...-ga-i-konkurs/

Ica-handlaren tog inte ut någon lön nio av 24 månader: ”Har bestämt mig för att inte gå i konkurs”

Politiker kritiserar handlare för girighet – samtidigt har nästan 200 Ica-butiker röda rörelsemarginaler. Ica-handlaren Viktor Rönn är pessimistisk och spår många konkurser framöver. ”Ska jag peka på två ansvariga personer så heter de Nooshi Dadgostar och Elisabeth Svantesson”, säger han om varför han tror det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in