2024-12-18, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boy999
Vet inte riktigt hur man ska förklara detta utan att det spårar ur.

Träffade en underbar brud för knappt 9 mån sen. Tillsammans och har allt underbart förutom en sak. Att det ringer killar som är "kompisar". Att hon skriver med killar jag anser ör olämpligt som ex : saknat dig, borde komma och besöka dig snart. Vänta tills min kille har gått så ringer jag.

Hitta sjuka saker som jag inte kan acceptera. Blev bråk och försökte reda ut det med familjen.

Alla på hennes sida tycker det inte är fel och helt naturligt. Hon skulle aldrig vara otrogen.

En kille som vi kan kalla för Stefan kan ringa ibland och be henne följa med på en promenad utan mig. När hon svarar honom så brukar hon säga prata inte är inte själv eller jag ringer dig sen när jag är själv.

Både hennes mamma och syskon ser inget fel i de. Vi har bråkat i 9 mån om samma kille. Men vägrar ta bort honom vägrar se vad som gör mig arg.

Jag har fått ta bort alla tjejer för dem är kära i mig enligt henne. Jag är smutsen.

Efter en massa bråk och vi till slut kom fram till att det hon gör är fel så tog det inte mer än 12h innan den fucking bögen ringer henne igen och hon gör samma sak!!

Vad gör jag?? Ska jag acceptera alla dessa kukar att skriva för att inte se ut som en jävla svartsjuk kille eller har jag befogenhet att bli sig och svartsjuk?

Killarna i hennes släkt tyckte inte de var något fel!!!!

Du ska inte dra förrän du har ringt upp Stefan och frågat han som en man vem fan han är och varför ni är ute o promenerar. Och så ska du sluta smsa med din svärmor på det där viset fyfan så cuckigt att gnälla till henne som en liten hund med dina problem... Sluta gnäll till andra i hennes släkt med. Cuck.

Ska du låta Steffe knulla henne sönder och samman under "promenaderna" eller ska du ta tag i skiten?
Citera
2024-12-18, 06:04
Medlem
mirandakerrs avatar
Jag ser inget problem med det hon gör fram tills dess att jag läser att hon håller dig till en helt annan standard, där du inte (?) får ha tjejkompisar så som hon får ha killkompisar. Oacceptabelt. Dubbelmoral om något. Om hon vill fortsätta snacka med ”bögen” som du kallar honom, då ska du ha fria tyglar att ha och snacka med vilka tjejkompisar du vill. This is the hill I am willing to die on faktiskt.

Ang att hennes familj inte reagerar, har du berättat att hon inte tillåtet dig att skriva med andra tjejer samtidigt som du inte får ha tjejkompisar alls?
Citera
2024-12-18, 06:46
Medlem
Citat:

Träffade en underbar brud för knappt 9 mån sen. Tillsammans och har allt underbart förutom en sak. Att det ringer killar som är "kompisar". Att hon skriver med killar jag anser ör olämpligt som ex : saknat dig, borde komma och besöka dig snart. Vänta tills min kille har gått så ringer jag.

Hitta sjuka saker som jag inte kan acceptera. Blev bråk och försökte reda ut det med familjen.

Alla på hennes sida tycker det inte är fel och helt naturligt. Hon skulle aldrig vara otrogen.

En kille som vi kan kalla för Stefan kan ringa ibland och be henne följa med på en promenad utan mig. När hon svarar honom så brukar hon säga prata inte är inte själv eller jag ringer dig sen när jag är själv.

Både hennes mamma och syskon ser inget fel i de. Vi har bråkat i 9 mån om samma kille. Men vägrar ta bort honom vägrar se vad som gör mig arg.

Jag har fått ta bort alla tjejer för dem är kära i mig enligt henne. Jag är smutsen.

Efter en massa bråk och vi till slut kom fram till att det hon gör är fel så tog det inte mer än 12h innan den fucking bögen ringer henne igen och hon gör samma sak!!

Vad gör jag?? Ska jag acceptera alla dessa kukar att skriva för att inte se ut som en jävla svartsjuk kille eller har jag befogenhet att bli sig och svartsjuk?

Ett förhållande ska vara jämlikt.. på alla plan kalla mig feminist gärna, men fattar jag rätt att du var tvungen att ta bort alla dina kvinnliga kontakter? Men inte hon sina manliga? Felet isåfall ligger på dig! En toffelhjälte i sitt esse! Sluta vara en sån mes och börjar ta upp kontakten med brudarna igen! Att tvinga henne ta bort sina kontakter är inte rätt väg att gå! Svartsjuka är faan töntigt..och jävligt omanligt!
Citera
2024-12-18, 07:01
Medlem
citymormors avatar
Packa väskan, lämna och titta inte tillbaka.
Citera
2024-12-18, 07:04
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Ett förhållande ska vara jämlikt.. på alla plan kalla mig feminist gärna, men fattar jag rätt att du var tvungen att ta bort alla dina kvinnliga kontakter? Men inte hon sina manliga? Felet isåfall ligger på dig! En toffelhjälte i sitt esse! Sluta vara en sån mes och börjar ta upp kontakten med brudarna igen! Att tvinga henne ta bort sina kontakter är inte rätt väg att gå! Svartsjuka är faan töntigt..och jävligt omanligt!

Svartsjuka är en skambelagd känsla som fått dåligt rykte av feminister. Det är en överlevnadsstrategi som programmerad i oss. Den har ett tydligt syfte! Att säkra att våran kvinna inte avlar med någon annan.
Den som säger att den inte blir svartsjuk ljuger, alla blir det. Det är en del av oss. Svartsjukan utvecklades tidigt i oss och är inte annorlunda än att vara rädd för höjder eller ormar. Det handlar om överlevnad, dina geners överlevnad.
Citera
2024-12-18, 07:44
Medlem
CC75s avatar
Nedan är en från en tråd TS startade för exakt 5 månader sedan. den 18:e juli i år. Låter lite som samma tjej men tiden stämmer inte... Är det samma tjej visar det bara att TS är ett hopplöst fall... Finns ingen här som kan rädda honom. Han är den han är. Antingen ett troll eller mer troligt, ett hopplöst fall som kommer fortsätta ta det ena dumma beslutet efter det andra.

// CC

Citat:
Röda flaggor??
Postat av Boy999
Svar: 30
Visningar: 2 348
Så träffade en fin tjej för lite mer än 1 åter sen. Väldigt trevligt och stark tjej som jag älskar, inte en ja- sägare.

Relationen började sakta utvecklas och frågor började ställas. Frågor om sexliv och relationer. Jag äcklades....

Det tog mig minst 3 mån för att bearbeta det. Men ändå sa min magkänsla något stämmer inte. Jag acceptera situationen och la allt åt sidan.

En dag så får jag reda på att hon var ensam med en killkompis hemma hos henne utan att hon sa det, förutom ett tag efter. Blev förbannad och sa det är inte okej om du inte säger sånt. Det blir bara värre, bättre om hon hade sagt det då hade jag inte ens brytt mig.

Nästa röda flagg. Vi sparar pengar ihop och när vi för ett tag sedan skulle göra en resa tillsammans så fråga jag hur mycket pengar vi har då vi har sparat i 5 mån tillsammans.

57000kr sa hon. Sen blev det 42.000 sen var det minsann bara 28000kr kvar. 16000 kr i kontant hemma och 12.000kr i kontant hos sin mamma🤔.

När resan skulle bege sig så kom hon plötsligt med att nä men vi sparar kontanterna och så tar hon istället ut extra lön??

Varför behövs det ta ut extra i lön när det redan finns pengar?

Aja resan begav sig och väl under resan så säger hon vi får hålla hårt i dessa pengar (16000kr) så vi kan klara oss....

Sista dagarna på resan snåla vi. Jag blev skit förbannad men har inte sagt något till henne.

Lögn efter lögn efter lögn. Är det bara min hjärna som spökar eller ska man gå efter magkänslan?
Citera
2024-12-18, 07:56
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Manipulerande familj från hennes sida, såklart är det inte acceptabelt att hon har så nära kontakt med andra killar, eller inte kan prata öppet när du är där. Umgås med vänner, börja prata med andra tjejer.
Citera
2024-12-18, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Svartsjuka är en skambelagd känsla som fått dåligt rykte av feminister. Det är en överlevnadsstrategi som programmerad i oss. Den har ett tydligt syfte! Att säkra att våran kvinna inte avlar med någon annan.
Den som säger att den inte blir svartsjuk ljuger, alla blir det. Det är en del av oss. Svartsjukan utvecklades tidigt i oss och är inte annorlunda än att vara rädd för höjder eller ormar. Det handlar om överlevnad, dina geners överlevnad.

Jag anser att svartsjuka är ohälsosamt, finns ingen anledning att vara det om man är i ett förhållande där någon är otrogen är det bara lämna, då var man inte ämnade för varandra är det någon som är det utan att man vet om det så har man antagligen valt fel partner med fel värderingar eller har man blivit ihop med en idiot!
Sen såklart kan man känna en sund svartsjuk som visar att man gillar personen i fråga men älskar man någon bör man också lita på sin partner?
Citera
2024-12-18, 08:20
Medlem
Du får inte ha tjejkompisar medan hon får då ha killkompisar som hon dessutom ganska uppenbart är otrogen med då hon smyger med dom, varför skulle hon annars göra det?

Du måste nog fundera på vad du vill i ditt liv, jag hade flytt direkt nått är väldigt fel.
Citera
2024-12-18, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Nedan är en från en tråd TS startade för exakt 5 månader sedan. den 18:e juli i år. Låter lite som samma tjej men tiden stämmer inte... Är det samma tjej visar det bara att TS är ett hopplöst fall... Finns ingen här som kan rädda honom. Han är den han är. Antingen ett troll eller mer troligt, ett hopplöst fall som kommer fortsätta ta det ena dumma beslutet efter det andra.

// CC

Läs hans andra trådar från i somras. Då var han singel och skulle knulla horor i Polen.
Citera
2024-12-18, 08:51
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Läs hans andra trådar från i somras. Då var han singel och skulle knulla horor i Polen.

Ah... läste inte så långt i hans posthistorik. Ja, då är TS en troll och många män här har blivit i onödan upprörda.

// CC
Citera
2024-12-18, 10:00
Medlem
dumpa. sådant ska man inte tolerera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in