Citat:
miljön, slavfabrik-argumentet från svensk handel e bara tröttsamt för de har inge koll på va de själva köper in från Kina och säljer för 400% överpris. LOBBYISM från ägare av ehandelsbolag som vill tjäna på mellanhandel o överpris.
Sen gråter de i media och köper nyheter där de säger att träd och barn utnyttjas och svenska jobb försvinner.
Om jag sparar 500kr så har jag ju 500kr att köpa mat, klippa mig, gå på hockey kvar i fickan. Jag som konsument kan VÄLJA att konsumera annat och skapar jobb på andra ställen.
* Minskar inte Kinas inflytande avsevärt att avskaffa
* minskar människors frihet
* Sämre för vanliga svenskars privatekonomi
* Skapar inte fler jobb, för folk har mer pengar o konsumera andra tjänster.
* centraliserar bara pengarna till några få som gått handels och har startkapital.
* Vanliga konsumenter har mer pengar över att lägga på de dom vill nu när priser med 400% marginal försvinner.
* Alla butiker som drabbas köper in från Kina endå.
* Samma typ av upplägg med fler mellanhänder när du köper från svenska krimskrams-butiker
* bättre för miljön än att du ökar transport och extra lagerhållning i Sverige
De dåliga är väl att lokalhandel och second-hand ev drabbas och dålig kvalité premieras, men de är svenska handlar inte så mkt bättre utan förutsätter att svenska butiker säljer kvalité och lokalproducerat, vilket de inte gör. Svensk produktion finns typ inte..
Sen gråter de i media och köper nyheter där de säger att träd och barn utnyttjas och svenska jobb försvinner.
Om jag sparar 500kr så har jag ju 500kr att köpa mat, klippa mig, gå på hockey kvar i fickan. Jag som konsument kan VÄLJA att konsumera annat och skapar jobb på andra ställen.
* Minskar inte Kinas inflytande avsevärt att avskaffa
* minskar människors frihet
* Sämre för vanliga svenskars privatekonomi
* Skapar inte fler jobb, för folk har mer pengar o konsumera andra tjänster.
* centraliserar bara pengarna till några få som gått handels och har startkapital.
* Vanliga konsumenter har mer pengar över att lägga på de dom vill nu när priser med 400% marginal försvinner.
* Alla butiker som drabbas köper in från Kina endå.
* Samma typ av upplägg med fler mellanhänder när du köper från svenska krimskrams-butiker
* bättre för miljön än att du ökar transport och extra lagerhållning i Sverige
De dåliga är väl att lokalhandel och second-hand ev drabbas och dålig kvalité premieras, men de är svenska handlar inte så mkt bättre utan förutsätter att svenska butiker säljer kvalité och lokalproducerat, vilket de inte gör. Svensk produktion finns typ inte..
Japp och att de kommer undan med det. De köper samma pryl från Kina, lägger på några hundra procent och folket får betala extra.
Vore skillnad OM prylarna kläderna gjordes i Sverige men de är inte det i närmast allt. I fall där det är blir det just lokalproducerad och det kan ju sådana som denna knappt 20-åriga minister med sin miljonlön stödja. De med pengar gör ju det ganska ofta. Kostar mer men stödjer den lokala handeln.