Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 19:46
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-till-gangman/
Här är dramat som blivit en snackis i advokatkåren.
• Starten: En falsk anmälan med grova sexanklagelser mot en känd brottmålsadvokat skickas till Advokatsamfundet.
• Vändningen: En kollega tros ha medverkat till falsariet –*och när byrån gör en IT-forensisk undersökning bekräftas detta.
• Nuläget: Brottmålsadvokaten kan avfärda sexanklagelserna men tvingas avslöja hur byrån betalt en halv miljon kronor till en gängledare.
Citera
Igår, 22:21
Medlem
Verkar som att advokat Stahre försöker göra sig av med konkurrenter? Någon som har mer info?
Citera
Igår, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nofacenocase1
Verkar som att advokat Stahre försöker göra sig av med konkurrenter? Någon som har mer info?
Väldigt tyst tycker jag.
Den ena efter den andra som skitar ner kårens rykte.
Citera
Igår, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Väldigt tyst tycker jag.
Den ena efter den andra som skitar ner kårens rykte.

Av det jag har fått höra är han inte omtyckt i branschen. Otrevlig och taskig kvinnosyn
Citera
Igår, 23:09
Medlem
Inte påläst om detta alls och har inte premium, så kan inte läsa. Men tyckte Stahre var rätt oskön i serien ”advokaterna”
Citera
Igår, 23:18
Medlem
Citat:
Av det jag har fått höra är han inte omtyckt i branschen. Otrevlig och taskig kvinnosyn

Hört samma rykte och att hans byrå satt i system att anställa unga jurister och kickar dom innan dom blir fast anställda.
Citera
Igår, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nekish08
Hört samma rykte och att hans byrå satt i system att anställa unga jurister och kickar dom innan dom blir fast anställda.

Är inte alls förvånad. Pengark*t och har inga problem med att utnyttja andra för att nå toppen
Citera
Igår, 23:40
Medlem
Citat:

Det är många som stör sig på hans "marknadsföring".
Citera
Igår, 23:41
Medlem
Citat:
Är inte alls förvånad. Pengark*t och har inga problem med att utnyttja andra för att nå toppen

Ja han verkar ju ha lite hybris när man läser det här:
"Men du tjänar väl en del pengar på att företräda kriminella också? Frågar programledaren Camilla Kvarntoft"

– Precis, och jag gör ett väldigt bra jobb, och uppenbarligen är det ingen annan som gör det"
https://www.tv4.se/artikel/6eSNgkpxr...isen-magstarkt
Citera
Igår, 23:42
Medlem
Citat:

Tror jag inte på. Det är lätt att mäta prestation i konsultbranschen och det är först senare som många börjar dra in pengar till byrån, så vore nog dumt att göra sig av med dem innan dess.
Citera
Igår, 23:46
Medlem
Citat:
Ja han verkar ju ha lite hybris när man läser det här:
"Men du tjänar väl en del pengar på att företräda kriminella också? Frågar programledaren Camilla Kvarntoft"

– Precis, och jag gör ett väldigt bra jobb, och uppenbarligen är det ingen annan som gör det"
https://www.tv4.se/artikel/6eSNgkpxr...isen-magstarkt

Lite klumpig kommentar. Men den står sig inte särskilt högt i jmf med vad Lisa kläcker ur sig ibland. Hon verkar ju tycka att rättsstaten ska avskaffas, jag tror hon snart gör ett övertramp. Kanske han också vid närmare eftertanke.
Citera
Igår, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Tror jag inte på. Det är lätt att mäta prestation i konsultbranschen och det är först senare som många börjar dra in pengar till byrån, så vore nog dumt att göra sig av med dem innan dess.

Det har varit hög omsättning av anställda på byrån, svårt att tro att alla väljer att säga upp sig från ”stjärnbyrå”.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in