2024-12-21, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det finns inte i deras begreppsvärld att man kan hålla tyst för att visa hänsyn.

Hänsyn respekt ödmjukhet osv i samma tema saknar dessa avarter,
dom begreppen finns inte i deras vokabulär.
Citera
2024-12-21, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ungdomarna har alltid gapat inget konstigt ?

Sant!
Men vissa ungdomar har lärt sig att uppföra sig efter tillsägelse, typ etniska svenskar
till skillnad ifrån dom ouppfostrade kamel avkomman som bara kan bete sig som dom primitiva primater dom är.
Citera
2024-12-21, 06:30
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Finns inga skyltar på den här planeten som kan få tyst på dessa etniska minoriteter.

Första steget är ju att kunna läsa och faktiskt förstå vad som står på skylten. Sen är nästa svåra steget att anpassa sig till det.
Citera
2024-12-21, 06:36
Medlem
Inte bara imvandrare, ungdomar som regel gör samma.
Det är tågvärdens jobb. Be dem hålla tyst. Lyder de inte får de ju gå av. Borde inte vara problem om de gör sitt jobb.
Citera
2024-12-21, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
här har vi juh kärnan på problemet.

Jag frågar mig varför tandlösa regler installeras i nutid när det möjligtvis fungerade 1985?

varför regler och inte lagar? lagar med uppbackning.

varför funkade reglerna 1985 och inte idag?
Citera
2024-12-21, 07:16
Medlem
Herostratoss avatar
Inget unikt för invandrare. Tyvärr är ofta skylten så liten att den är lätt att missa också.
Citera
2024-12-21, 07:26
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Nej reportern kommer få en reprimand.

precis. vilken jävla rasist..

Vi har tagit in stora mängder från kanske de två bästa länderna jag kan tänka mig.. Somalia å Afghanistan. Nu får vi äntligen frukt!
Citera
2024-12-21, 07:41
Medlem
StigEngstroms avatar
Reportern har ju världens glidarjobb.
Åka fram och tillbaka och granska tysta avdelningen på tåg.
Får säkert jävligt bra betalt också.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-12-21 kl. 07:43.
Citera
2024-12-21, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
ja, när senast såg du en kulturberikare "nästan skämmas ihjäl"...?
Och däri ligger skillnaden. Varför skulle de skämmas eller ens visa hänsyn från början när de inte anser att de gör något fel eller olämpligt. Det är alltid alla andra som får anpassa sig för de gör som de vill och reflekterar inte över att andra kan ha synpunkter eller besväras.

Det gapandet som man råkar ut för på tåget ska inte accepteras oavsett om man är i ”tyst” eller ”lugn” avdelning. Det står inte ”basar i Damaskus”-avdelning på någon biljett.
Citera
2024-12-21, 08:02
Avstängd
Mad monks avatar
SVT är förrädare de ska hängas högt.
Citera
2024-12-21, 08:03
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Ett av de få ställen där pk-typer typ högre tjänstemän, politiker och journalister fortfarande riskerar att träffa på vanliga menas så det här är ju bara positiva nyheter.
Alla ska med!
Skulle iofs inte förvåna mig om man införde i praktiken klasståg där man har avgångar med högre taxa som skiljer agnarna från vetet precis som man gjort på bostadsfronten.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2024-12-21 kl. 08:08.
Citera
2024-12-21, 08:04
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...roblemet-losas

I Svt's reportage hör man tydligt att det är invandrarröster som stör i den tysta avdelningen.

Har tillochmed Svt fått nog av störiga invandrarkillar eftersom dom inte blurrar rösterna?

Tror ni tågbolagets åtgärder kommer att hjälpa? Jag hoppas att tågbolagen börjar slänga av idioter som inte respekterar att det ska vara tyst i tågets lugna avdelning.
Varför tror man att händers huggs av och tungor skärs av i den mörkare delen av världen? Kanske för att det är det enda språk dom fattar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in