Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 20:41
Medlem
1754s avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...roblemet-losas

I Svt's reportage hör man tydligt att det är invandrarröster som stör i den tysta avdelningen.

Har tillochmed Svt fått nog av störiga invandrarkillar eftersom dom inte blurrar rösterna?

Tror ni tågbolagets åtgärder kommer att hjälpa? Jag hoppas att tågbolagen börjar slänga av idioter som inte respekterar att det ska vara tyst i tågets lugna avdelning.
Senast redigerad av 1754 Igår kl. 21:22. Anledning: Korrigering av grammatik.
Citera
Igår, 20:50
Medlem
kaffekoppens avatar
Har själv råkat sätta mig på "tyst avdelning" på tåget vid ett tillfälle utan att inse det först, var så stressad att jag missade skylten när jag steg på. När grannen påpekade det för mig så skämdes jag nästan ihjäl...

Med det sagt, för man ett jävla liv helt medvetet så ska man förstås inte låta det passera.
Citera
Igår, 20:53
Medlem
NSDABs avatar
Nej reportern kommer få en reprimand.
Citera
Igår, 20:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Är det en "tyst avdelning" eller som nämns i reportaget en "lugn avdelning"? Kan göra vem som helst förvirrad, finns det en "förvirrad avdelning"?
Citera
Igår, 21:00
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Är det en "tyst avdelning" eller som nämns i reportaget en "lugn avdelning"? Kan göra vem som helst förvirrad, finns det en "förvirrad avdelning"?

SVT:s reporter testade att åka tåg i lugn avdelning mellan Stockholm och Eskilstuna i flera veckor – se hur det gick.

Haha, så vi har alltså med våra skattepengar och den så kallade "tv-avgiften" betalat denna kvinna för att hon ska sitta och åka tåg mellan Stockholm och Eskilstuna i flera veckor. Bara för att hon ska inse att invandrare för ett jävla liv även på tåg.
Citera
Igår, 21:02
Medlem
Ganonitos avatar
Vem trodde något annat?
Citera
Igår, 21:05
Medlem
tzjs avatar
Finns inga skyltar på den här planeten som kan få tyst på dessa etniska minoriteter.
Citera
Igår, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
SVT:s reporter testade att åka tåg i lugn avdelning mellan Stockholm och Eskilstuna i flera veckor – se hur det gick.

Haha, så vi har alltså med våra skattepengar och den så kallade "tv-avgiften" betalat denna kvinna för att hon ska sitta och åka tåg mellan Stockholm och Eskilstuna i flera veckor. Bara för att hon ska inse att invandrare för ett jävla liv även på tåg.

Nu är det nog så att denna report ändå gör denna tågpendling.
Att det är plattar som kaosar som vanligt var väl ingen nyhet. Vi som åkt dessa tåg är inte ett d7gg förvånade.
Citera
Igår, 21:18
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Åker SJ lugn avdelning mellan Stockholm och Göteborg rätt många gånger per år. Betydligt vitare än genomsnittet i Sverige och dessutom tyst.
Citera
Igår, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen

Haha, ja. Fyfan vad Jens Ganman beskriver det där dårhuset träffsäkert.
Citera
Igår, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...roblemet-losas

I Svt's reportage hör man tydligt att det är invandrarröster som stör i den tysta avdelningen.

Har tillochmed Svt fått nog av störiga invandrarkillar eftersom dom inte blurrar rösterna?

Tror ni tågbolagets åtgärder kommer att hjälpa? Jag hoppas att tågbolagen börjar slänga av idioter som inte respekterar att det ska vara tyst i tågets lugna avdelning.

De är helt enkelt idioter och kan inte bry sig mindre om allt som är kopplat till svennebananas förbud.
På badet som jag själv brukar gå på, så finns det vid ingång en stor TV som konstant visar exakt samma film om hur man ska duscha utan badbyxor, basta utan osv. Denna video går alltid på repeat och har gjort så i ett par år. Inne vid duscharna finns en skylt i full storlek, alltså 1.5 m hög som visar exakt samma sak att i duschen gäller inga badbyxor. Hur många invandrare, och speciellt araber tror ni följer detta?
Det stör mig som satan att folk inte kan respektera vad som gäller, står det gå inte på gräsmattan, så ge fan i det liksom osv.
Det enda som gäller för dem är ett straff kopplat till förbudet och inget annat.
Vill de få stopp på ljud där det borde vara ljudlöst, så får det nog i slutet börja installera någon utrustning som snappar upp db nivåerna och därifrån koppla in uppmaningar via ex. visa på skärm att det är tyst som gäller eller högtalarsystemet. Fortsätter dessa idioterna ändå, så fakturera dem för störning eller höj biljettpriset för dem till nästa gång. Icke önskvärda resenärer som inte kan sköta sig ska man göra livet surt för.
Citera
Igår, 21:36
Medlem
Hahah förlåt för OT men jag skrattade lite när jag såg trådstarten för jag funderade på att starta en tråd med exakt samma rubrik när jag såg SVT-inslaget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in