• 1
  • 2
2024-12-20, 21:17
Medlem
Villianlols avatar
Har funderat ett tag på att dokumentera min träning här på flashback, så slår huvudet på spiken och kör.
Började träna sommaren 2023, så har nu tränat i ca 1,5 år. Jag var kraftig underviktig och på en kroppsvikt runt 55kg kände jag att så här kan jag inte ha det. En riktig tunnis, kunde nästan gömma mig bakom en lyktstolpe. Kunde knappt göra en armhävning.

Idag väger jag 82-83kg så det har hänt en del. Är 30-35 år och man. Har styrketränat förr men det var runt 10 år tillbaka i tiden. Så var inte nybörjare helt när jag började förra sommaren, men alla muskler var som sagt borta. Målet är att bygga mer muskler och bli starkare.

Körde ett benpass igår:

Knäböj (djup under parallell)
140kg x 4
135kg x 4
132.5kg x 3 1RIR

Leg extensions
67.5kg x 5
65kg x 5

Hamstringcurl liggande
37.5kg x 5
35kg x 4 1RIR
35kg x 4 1RIR
Senast redigerad av Villianlol 2024-12-20 kl. 21:20.
Citera
2024-12-20, 21:22
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villianlol
Har funderat ett tag på att dokumentera min träning här på flashback, så slår huvudet på spiken och kör.
Började träna sommaren 2023, så har nu tränat i ca 1,5 år. Jag var kraftig underviktig och på en kroppsvikt runt 55kg kände jag att så här kan jag inte ha det. En riktig tunnis, kunde nästan gömma mig bakom en lyktstolpe. Kunde knappt göra en armhävning.

Idag väger jag 82-83kg så det har hänt en del. Är 30-35 år och man. Har styrketränat förr men det var runt 10 år tillbaka i tiden. Så var inte nybörjare helt när jag började förra sommaren, men alla muskler var som sagt borta. Målet är att bygga mer muskler och bli starkare.

Körde ett benpass igår:

Knäböj (djup under parallell)
140kg x 4
135kg x 4
132.5kg x 3 1RIR

Leg extensions
67.5kg x 5
65kg x 5

Hamstringcurl liggande
37.5kg x 5
35kg x 4 1RIR
35kg x 4 1RIR

Skitkul för dig ju! Kör på och se vilka resultat du får.
Citera
2024-12-20, 21:38
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Skitkul för dig ju! Kör på och se vilka resultat du får.
Tack! I början fick man ju resultat riktigt fort, nu går det betydligt långsammare hehe. Men vi kör på.
Citera
2024-12-20, 21:45
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Tack! I början fick man ju resultat riktigt fort, nu går det betydligt långsammare hehe. Men vi kör på.

Själv började jag träna sommaren 2022, den sommaren sprang jag fem dagar i veckan och gick ner rejält mycket i vikt.

Även nu springer jag fem dagar i veckan så jag är lite i samma sits som dig just nu, den enda skillnaden är att jag vill gå ner i vikt och du vill lägga på vikt.
Citera
2024-12-20, 22:07
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Själv började jag träna sommaren 2022, den sommaren sprang jag fem dagar i veckan och gick ner rejält mycket i vikt.

Även nu springer jag fem dagar i veckan så jag är lite i samma sits som dig just nu, den enda skillnaden är att jag vill gå ner i vikt och du vill lägga på vikt.
Okej, bra gjort att orka springa fem dagar i veckan! Har du långt kvar till din målvikt?
Citera
2024-12-20, 22:34
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Okej, bra gjort att orka springa fem dagar i veckan! Har du långt kvar till din målvikt?

Har egentligen ingen målvikt, grejen är att jag är lite småplufsig just nu så jag vill helst bara bli av med det.
Citera
2024-12-21, 01:03
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Har egentligen ingen målvikt, grejen är att jag är lite småplufsig just nu så jag vill helst bara bli av med det.
Ok, bara vara disciplinerad och köra på. Men kanske tufft nu under juletider hehe.
Citera
2024-12-21, 01:14
Medlem
Villianlols avatar
Blev ett sent kvällspass, överkropp:

Bänkpress
105kg x 5
102.5kg x 5
102.5kg x 4

Militärpress
62.5kg x 5
60kg x 5

Sälrodd
82.5kg x 4
81kg x 5
81kg x 3 1RIR

Skivstångscurl
46kg x 5
46kg x 5

Overhead triceps extension hantel
13.75kg höger arm 5 x 2
13.75kg vänster arm 5 x 2
Citera
2024-12-21, 08:00
Medlem
Välkommen till journal delen!

Roligt att se fler som börjar dokumentera. Hoppas du står i och orkar uppdatera.

Du har lyckats jättebra på den korta tiden och har blivit stark!

Jag är inte alls lika stark fast att jag har tränat längre

Nu när du inte är en tunnis längre och kommit in i träningen. Vad har du för mål nu framöver?
Citera
2024-12-21, 08:35
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Välkommen till journal delen!

Roligt att se fler som börjar dokumentera. Hoppas du står i och orkar uppdatera.

Du har lyckats jättebra på den korta tiden och har blivit stark!

Jag är inte alls lika stark fast att jag har tränat längre

Nu när du inte är en tunnis längre och kommit in i träningen. Vad har du för mål nu framöver?
Tack för de uppmuntrande orden! Jag tror det har gått ganska fort för att jag har tränat förr och muskelminne är väl inte en myt.
Samtidigt så väger du runt 70kg såg jag i din journal, så jag väger ju betydligt mer än dig. Alla har vi olika mål och förutsättningar
Har inget direkt mål förutom att bli lite bättre hela tiden, och att vara konsekvent med träningen.
Senast redigerad av Villianlol 2024-12-21 kl. 08:48.
Citera
2024-12-21, 09:03
Bannlyst
"grattis" till fettet får man nog säga

väl knappast möjligt att du gått upp 30kg muskler på 1½ år så är din tanke att du med gymmandet ska omvandla fettet till muskler
Citera
2024-12-21, 09:17
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
"grattis" till fettet får man nog säga

väl knappast möjligt att du gått upp 30kg muskler på 1½ år så är din tanke att du med gymmandet ska omvandla fettet till muskler
Med tanke på att jag vägde 55kg när jag började så var det helt nödvändigt för mig att lägga på mig fett också, så absolut har jag lagt på mig fett. Hade så låg fettprocent när jag började att man såg ådror på magen och längst hela låren. Det är inte direkt hälsosamt. Men jag kan fortfarande se mina magrutor nu trots allt. Så har verkligen inte gått och blivit plufsig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in