Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 09:47
Medlem
mammanmedbollars avatar
Bögar som: William Spetz, Andreas Karlsson (alcazar), Peter Jöback, Lars Lerin, Jonas Gardell, Mark Levengood, Jonas Hallberg, Richard Söderberg, Edvin Törnblom och Tony Irving pratar väldigt "bögigt". Varför pratar en del bögar på detta sättet?

Är medveten om att bögar som Anton Hysen, Darin, Roger Nordin, Edward af Sillen, Alexander Bard inte pratar bögigt.

Diskussionen ska handla om beteendet att bete sig som en liten flicka i kroppsspråk och tonläge bara för att man är bög. Varför gör vissa bögar så? Kan man inte vara vanlig ändå?
Citera
Igår, 09:51
Medlem
CalzoneItalias avatar
Dom saknar väl testosteron ? Dom är mer kvinnor än män. Det är min teori
Citera
Igår, 09:52
Medlem
EnflygandeKos avatar
Vissa kanske gör det för att de "förväntas göra det" . Andra kanske har en mer "feminin röst" naturligt. Men spec kändisar tror jag "kryddar" till det extra som sin "personlighet. Det blir som en karaktär i delen av "identitet "
Citera
Igår, 10:03
Medlem
Man brukar prata om dialekter och sociolekter. I detta fall, sexulekt.
Citera
Igår, 10:19
Medlem
Pecka-s avatar
Därför att de har en hjärna med feminin struktur.
Citera
Igår, 10:22
Medlem
MrB00ZEs avatar
Beror väl ganska mycket på om hela ens personlighet kretsar kring att vara bög, om den gör det brukar man prata bögigt.

Om man däremot inte riktigt bryr sig om det faktum att man är bög och inte anser att det är relevant eftersom att det bara är en liten del av vem man är brukar man inte prata bögigt.
Citera
Igår, 10:32
Medlem
Europes avatar
Jag är faktiskt nyfiken på hur mycket av det är en naturlig egenskap och hur mycket av det är inlärt och eventuellt är något subkulturellt. Speciellt de mer extrema varianterna. Samt om det är en kulturell grej, varför talar endast en del homosexuella män på det sättet?
Citera
Igår, 10:33
Medlem
elmhedens avatar
För att signalera, det är sociala markörer. Lite som att vänsterpartistiska män har fjunmustach och upprullad hamnarbetsmössa dygnet runt.
Citera
Igår, 10:55
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag är faktiskt nyfiken på hur mycket av det är en naturlig egenskap och hur mycket av det är inlärt och eventuellt är något subkulturellt. Speciellt de mer extrema varianterna. Samt om det är en kulturell grej, varför talar endast en del homosexuella män på det sättet?
För att det inte är alla homosexuella män som är en del av den subkulturen.

Det finns även lite liknande subkulturer för heterosexuella män där det finns en förväntan om att "en riktig heteroman" aldrig göra något som är "bögigt", som att dansa balett, spela flöjt, sminka sig etc. Det är inte alla heterosexuella män som tar avstånd från sådant heller.
Senast redigerad av SvenHelsing Igår kl. 11:53.
Citera
Igår, 10:58
Medlem
Gridiots avatar
Hur skulle de annars prata? Klart en bög pratar som en bög.
Citera
Igår, 11:01
Medlem
Finns det inte trådar om detta redan?
Har för mig att dom kom fram till samma ickeslutsatser
Citera
Igår, 11:04
Medlem
StorKokoss avatar
Alexander Bard är inte bög, han bara gillar att suga av män men mer än så är han inte bög.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in