Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 11:07
Medlem
feemaxxxs avatar
För vissa är det iallafall "inlärnt". Har en bekant som gifte sig med en man från ett annat land/kultur som inte alls pratade "bögigt". Efter att ha bott några år i det nya landet så började han anamma de bögiga gesterna/pratet (min bekant som inte alls är "bögig" uppskattade det inte alls)
Citera
Igår, 11:09
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Diskussionen ska handla om beteendet att bete sig som en liten flicka i kroppsspråk och tonläge bara för att man är bög. Varför gör vissa bögar så? Kan man inte vara vanlig ändå?
Det är ett sätt att signalera tillhörighet till en viss grupp. Sedan missar du alla bögar som inte talar bögigt, vilket gör att det blir en självuppfyllande profetia. Blir lite som att fråga varför alla sportintresserade går runt med Arsenal- eller Manchester United-tröja. Ja, kanske för att du missar alla fotbollsintresserade som inte väljer denna klädsel.
Citera
Igår, 11:13
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det heter fjolligt och bard är väl fjollig om någon?

Peter Jöback är väldigt intressant. När han kom ut ur Garderoben vid 40 blev jag väldigt förvånad. Jag brukar inte fundera så mycket på hur folk ser ut, pratar, är gay eller tjocka. Men jag utgick ifrån att han var öppen från dag ett. Att han inte skulle vara gay fanns inte i denna karta.

Men jag har tidigare påpekat att många homosexuella uppvisar tydliga spår av autism. Bard, biskop brunne osv. Båda är snarare "asexuella". asexuell var ett diagnoskriterie för den äldre asperger-diagnosen.
Citera
Igår, 11:37
Medlem
Har funderat lite över detta då jag har en vän som under uppväxten alltid bettede sig väldigt "stereotypt feminint" och lät därefter likadant i röst och tonläge. Sedan han var barn. Han förnekade dock upp till han var ca 22 att han var homosexuell så det kan ju inte berott på sociala skäl, som ett sätt att visa grupptillhörighet.
Känns också lustigt att det skulle bero på östrogen eller mer feminina strukturer. Jag själv och många av mina tjejkompisar pratar inte alls "feminint" på det sättet och finns det ens bevis på att man skulle ha mer östrogen i kroppen för att man är man och homosexuell?

Känner att det är ett stort mysterium. Om det inte är så att han bara tog på sig rollen som homo för att det förväntades av honom men har svårt att tro det. Känns också som en respektlös tanke då han varit gift med sin man i ca. 8 år.
Senast redigerad av regnigdag Igår kl. 11:39.
Citera
Igår, 11:42
Medlem
Gitarrvalpens avatar
Det kallas för sociolekt. Att härma den grupp man vill ingå i.
Citera
Igår, 12:10
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är du undantaget som bekräftar regeln?

Håll dig till ämnet Mr. Vänsteraktivist.

Att bögar snackar bögigt är såklart inlärt och signalerar till andra bögar att de minsann också gillar sodomi.
Citera
Igår, 12:28
Medlem
Citat:
Bögar som: William Spetz, Andreas Karlsson (alcazar), Peter Jöback, Lars Lerin, Jonas Gardell, Mark Levengood, Jonas Hallberg, Richard Söderberg, Edvin Törnblom och Tony Irving pratar väldigt "bögigt". Varför pratar en del bögar på detta sättet?

Är medveten om att bögar som Anton Hysen, Darin, Roger Nordin, Edward af Sillen, Alexander Bard inte pratar bögigt.

Diskussionen ska handla om beteendet att bete sig som en liten flicka i kroppsspråk och tonläge bara för att man är bög. Varför gör vissa bögar så? Kan man inte vara vanlig ändå?
Är William Spetz homosexuell?

Det finns ingen vetenskaplig grund för att påstå att homosexuella personer generellt har en viss typ av röst, eller att rösten är "bögig".
Citera
Igår, 13:14
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Bögar som: William Spetz, Andreas Karlsson (alcazar), Peter Jöback, Lars Lerin, Jonas Gardell, Mark Levengood, Jonas Hallberg, Richard Söderberg, Edvin Törnblom och Tony Irving pratar väldigt "bögigt". Varför pratar en del bögar på detta sättet?

Är medveten om att bögar som Anton Hysen, Darin, Roger Nordin, Edward af Sillen, Alexander Bard inte pratar bögigt.

Men Bard hade jag för mig också låter bögig? Hmm minns jag fel.... Har hursomhelst haft en öppet homosexuell på jobbet för länge sen & han hade den typiska nasala bögfjollrösten. Åandrasidan har jag en nu också som jag fått uppfattningen är bög men han låter helt vanligt, klär sig "vanligt" & har inga andra bögmanér. Kan ju ha fel. Han sa vid ett tillfälle "min partner" men det händer ju att pk-folk säger partner ändå fast de har en av motsatt kön.... Man kan ju säga sambo förstås, utan att det då framgår om man är straight eller gay.

Åtredjesidan så hade vi förresten ytterligare en bög på jobbet som farsan berättade om. Han föreföll helt vanligt men så kom det en annan öppet homo (stort ställe med flera hus) & frågade farsan om inte hmm hmm jobbade hos dem. Jo sa farsan, vi kan gå upp till kontoren. Och när de kom in till hmm hmm så förvandlades han direkt när han såg vem som kom på besök för de kände tydligen varann. Också hördes den så för bögar typiska falsetten "nämen heeej! Jaa här sitter lilla jaaag!". Farsan var väldigt road

Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Man brukar prata om dialekter och sociolekter. I detta fall, sexulekt.
Den var faktiskt bra! Simpel & löjlig naturligtvis men som så ofta därför bra.

Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
För att signalera, det är sociala markörer. Lite som att vänsterpartistiska män har fjunmustach och upprullad hamnarbetsmössa dygnet runt.
Ja det är lustigt ibland hur stereotypiskt vänsterfolk ser ut. Ofta schaviga slafsiga kläder. Tycker jag känner igen den där mössan. Har man sån är man definitivt kommunist eller anarkist typ. Känns som att av de jag tycker verkar lite mer mitten/höger eller iaf inte uttalat vänster, klär sig mer "allmänt". Men det är ju så det är även inom huliganvärlden med sina Fred Perry-skjortor & vad det nu är. Är själv usel på kläder & mode/trender men ibland snappar jag upp nåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gitarrvalpen
Alla vill höra hemma nånstans. Så är det ju....
Citera
Igår, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Alexander Bard är inte bög, han bara gillar att suga av män men mer än så är han inte bög.

Skojar du?
Du måste vara totalt inkörd i röven.

Suger du av en kille, man, trans och alla med kuk är du definitivt HEL HOMOBÖG.
Citera
Igår, 13:26
Medlem
Kanastras avatar
Det var väl ännu mer extremt på 00-talet nånstans tror jag. Då var det väldigt speciellt och många bögar var väldigt feminina.
Det är väl nån slags jargong helt enkelt och jag tror att många av dom identifierar sig väldigt mycket i sin sexualitet och subkulturen kring det, och går väldigt mycket upp i det, sexualiteten blir en stor del av identiteten. Då pratar man 'bögigt', gillar rosa och schlager och små hundar, för 'såna är vi bögar!'.

Jag känner homosexuella män som är som vanligt folk och dom pratar helt normalt. Men så är dom som folk är mest också och jobbar, går på fotboll, spelar tevespel. snickrar på huset - men deltar inte i några hbtq-relaterade saker. Dom är och pratar som vem som helst helt enkelt.
Citera
Igår, 13:27
Medlem
nina906s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitarrvalpen

Detta tror jag också på. Jag tror att att många bögar umgås mycket med kvinnor och tjejgäng och börjar därför prata som kvinnor. Språk funkar på det sättet, vi tar till oss sociolekter som vi gärna vill ingå i. På samma sätt som en unge som växt upp i Rosengård vill prata likadant som sina kompisar eller på samma sätt som proffessorn som gärna pratar "akademisk svenska". Jag tror inte bögar känner sig hemma bland "vanliga" män och pratar därför inte som dem.
Citera
Igår, 13:31
Medlem
För bögar har en cp skada som gör att dom är efterblivna eller saknar delar i hjärnan som talar om att dom är män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in