Citat:
Ursprungligen postat av
mammanmedbollar
Bögar som: William Spetz, Andreas Karlsson (alcazar), Peter Jöback, Lars Lerin, Jonas Gardell, Mark Levengood, Jonas Hallberg, Richard Söderberg, Edvin Törnblom och Tony Irving pratar väldigt "bögigt". Varför pratar en del bögar på detta sättet?
Är medveten om att bögar som Anton Hysen, Darin, Roger Nordin, Edward af Sillen, Alexander Bard inte pratar bögigt.
Diskussionen ska handla om beteendet att bete sig som en liten flicka i kroppsspråk och tonläge bara för att man är bög. Varför gör vissa bögar så? Kan man inte vara vanlig ändå?
Men Bard hade jag för mig också låter bögig? Hmm minns jag fel.... Har hursomhelst haft en öppet homosexuell på jobbet för länge sen & han hade den typiska nasala bögfjollrösten. Åandrasidan har jag en nu också som jag fått uppfattningen är bög men han låter helt vanligt, klär sig "vanligt" & har inga andra bögmanér. Kan ju ha fel. Han sa vid ett tillfälle "min partner" men det händer ju att pk-folk säger partner ändå fast de har en av motsatt kön.... Man kan ju säga sambo förstås, utan att det då framgår om man är straight eller gay.
Åtredjesidan så hade vi förresten ytterligare en bög på jobbet som farsan berättade om. Han föreföll helt vanligt men så kom det en annan öppet homo (stort ställe med flera hus) & frågade farsan om inte hmm hmm jobbade hos dem. Jo sa farsan, vi kan gå upp till kontoren. Och när de kom in till hmm hmm så förvandlades han direkt när han såg vem som kom på besök för de kände tydligen varann. Också hördes den så för bögar typiska falsetten "nämen heeej! Jaa här sitter lilla jaaag!". Farsan var väldigt road
Citat:
Ursprungligen postat av
Nunjapiznes
Man brukar prata om dialekter och sociolekter. I detta fall, sexulekt.
Den var faktiskt bra! Simpel & löjlig naturligtvis men som så ofta därför bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
elmheden
För att signalera, det är sociala markörer. Lite som att vänsterpartistiska män har fjunmustach och upprullad hamnarbetsmössa dygnet runt.
Ja det är lustigt ibland hur stereotypiskt vänsterfolk ser ut. Ofta schaviga slafsiga kläder. Tycker jag känner igen den där mössan. Har man sån är man definitivt kommunist eller anarkist typ. Känns som att av de jag tycker verkar lite mer mitten/höger eller iaf inte uttalat vänster, klär sig mer "allmänt". Men det är ju så det är även inom huliganvärlden med sina Fred Perry-skjortor & vad det nu är. Är själv usel på kläder & mode/trender men ibland snappar jag upp nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gitarrvalpen
Det kallas för sociolekt. Att härma den grupp man vill ingå i.
Alla vill höra hemma nånstans. Så är det ju....