Citat:
Ursprungligen postat av
Vedecci
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.
Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.
Då är det tur för Sverige att Skåne ingår i nationen. Du visar ju behovet av Skånsk kraft i landets funktion. Utan Skåne skulle Sverige bli ännu mer woke och mjäkigt. Mer pengar skulle fara iväg till utlandet än pension, sjukvård, skolor, försvar osv. Kort sagt, Skåne är viktigt för Sverige.