• 1
  • 2
2024-12-22, 14:18
Medlem
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.

Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.
Citera
2024-12-22, 14:23
Avstängd
One2Manys avatar
Det luktar autistisk rättshaverist
Citera
2024-12-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedecci
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.

Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.

Och vi har ingen respekt för dig, det du skriver är om psykiskt ohälsa
Citera
2024-12-22, 14:37
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Stegla snapphanen.
Citera
2024-12-22, 14:41
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:

Jag är inte från Skåne men jag känner precis detsamma. De flesta "landsmän" skulle inte göra uppror mot staten om så deras minderåriga döttrar skulle bli kidnappade av staten och sålda som bajshoror till någon schejk i Dubai. De skulle bara finna sig i det och gå till jobbet nästa dag som om det vore det mest normala i världen som hade hänt. Absolut NOLL civilkurage.
Citera
2024-12-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det luktar autistisk rättshaverist

Ordet "rätthaverist" finns inte ens utanför Sverige. Fundera på det din patetiske hanrej.

Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Jag är inte från Skåne men jag känner precis detsamma. De flesta "landsmän" skulle inte göra uppror mot staten om så deras minderåriga döttrar skulle bli kidnappade av staten och sålda som bajshoror till någon schejk i Dubai. De skulle bara finna sig i det och gå till jobbet nästa dag som om det vore det mest normala i världen som hade hänt. Absolut NOLL civilkurage.

100 % av skåningar skulle protestera mot det. Samtidigt skulle 100 % av icke skåningarna skriva artiklar om hur hemska skåningar var för de protesterade mot detta.
Citera
2024-12-22, 15:12
Medlem
Du känner som du känner. Om jag var du skulle jag gå djupare in i en skånsk identitet. Läsa på om Skånes historia, gå med i Skånepartiet om det fortfarande finns, gå på matcher för det lokala fotbollslaget. MFF och dylikt brukar väl ha skåneflaggor på sina matcher och Stockholmslagen är väl hatobjekt nummer 1. Att dock bara gnälla och vara allmänt sur och hålla på att bråka här på FB kommer inte leda någon vart. Gör något konstruktivt av det du känner istället. Du får hata Stockholmare och andra svenskar hur mycket du vill. Även hat är en kraft men som sagt, gör något konstruktivt av det.
Citera
2024-12-22, 15:15
Medlem
Slaget om Lund avgjorde den frågan för länge sen. Menar du att du har en dansk gen som avgör dina val i livet?
Citera
2024-12-22, 15:16
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ordet "rätthaverist" finns inte ens utanför Sverige. Fundera på det din patetiske hanrej.

Skaffa en blogg din autistiska 'querulant'

"Finns inte ens utanför Sverige", så vi kan lägga till obildad till listan

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Querulant#/languages
Citera
2024-12-22, 15:21
Medlem
SistaVettens avatar
Citat:

Då är det tur för Sverige att Skåne ingår i nationen. Du visar ju behovet av Skånsk kraft i landets funktion. Utan Skåne skulle Sverige bli ännu mer woke och mjäkigt. Mer pengar skulle fara iväg till utlandet än pension, sjukvård, skolor, försvar osv. Kort sagt, Skåne är viktigt för Sverige.
Citera
2024-12-22, 15:23
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Skaffa en blogg din autistiska 'querulant'

"Finns inte ens utanför Sverige", så vi kan lägga till obildad till listan

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Querulant#/languages

Det är inte riktigt samma begrepp. Det svenska ordet kommer från det tyska 'Rechtshaber', som bokstavligt betyder någon som insisterar på att ha rätt. På svenska har det dock fått en extra vridning, genom att man är en haverist. En haverist är ett fartyg som har gått på grund eller kapsejsat. Det svenska ordet antyder att om man överhuvudtaget försöker få rätt mot staten så är det per automatik fel på en.
Citera
2024-12-22, 15:24
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
100 % av skåningar skulle protestera mot det. Samtidigt skulle 100 % av icke skåningarna skriva artiklar om hur hemska skåningar var för de protesterade mot detta.

Troligen. Svenskar älskar att försvara sitt slaveri och fegt håna den som är frihetsälskande och individualist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in