Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-22, 14:53
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
kremlskt svammel raderat...

Jag uppskattar Rysslands förluster till 100 000 döda och 300 000 skadade, för Ukraina multiplicera med minst 5. Varken du eller jag har exakta siffror men Ryssland har mycket mer vapen av olika slag och det ger effekt.

.
Förluster för Ukraina ggr 5??
alltså du måste ju ha nån seriös störning på riktigt, inte ens de mest galna fragdatuggande dårarna i kreml vräker av sig såna idiotier.
Citera
2024-12-22, 14:54
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Med den rekordfart en har de hela Ukraina om några decennier. Vilken otrolig styrka att inte uppnått ett enda krigsmål på tre år.
Jag vet att Ryssland inte lär ta hela Ukraina. Men det räcker med att de får behålla en del så har de vunnit något med kriget.

Sen är det intressant att du tycker det är en förlust bara för att det tar lång tid.
Så om det tar några decennier att ta hela Ukraina så är det en förlust.
Snacka om oförmåga att tänka längre framåt än några dagar.
Senast redigerad av JagAlskarTjejer 2024-12-22 kl. 14:58.
Citera
2024-12-22, 14:59
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Jag uppskattar Rysslands förluster till 100 000 döda och 300 000 skadade, för Ukraina multiplicera med minst 5.

Käre mytoman.

400.000 x 5 = 2.000.000

Rysslands förluster är på 400000, enligt dig vilket betyder att Ukraina har 2 miljoner man i förluster, enligt dig själv.

Du hävdar återigen att Ukraina förlorat alla sina soldater och mer därtill.

Det ska tilläggas att UAF förlorat fler HIMARS än som levererats, hela sitt flygvapen flera gånger om och fler stridsvagnar än vad man någonsin haft.

Ändå vinner inte ryska clownhorden och kan inte avancera över försvarslinjerna som enligt dig inte har några soldater kvar.

Du är inte neutral i gammal svensk anda utan en patologisk lögnare.
Citera
2024-12-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Jag vet att Ryssland inte lär ta hela Ukraina. Men det räcker med att de får behålla en del så har de vunnit något med kriget.

Sen är det intressant att du tycker det är en förlust bara för att det tar lång tid.
Snacka om oförmåga att tänka längre framåt i tiden än några dagar.
Det var deras mål från början. Sedan har de flyttat milstolparna. Varför är det så viktigt för dig att Ryssland ska vinna något? Det är en förlust om man inte uppnår de mål som man utfäst
Citera
2024-12-22, 15:06
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Klart att det accepteras förr eller senare. Som det accepterades att Ryssland tog en bit av Finland.
Det är redan halv-accepterat att Ryssland har tagit Krim.

För det var i början av kriget så frontlinjerna var ännu inte stabiliserade.

I Syrien och Afghanistan så var inte Rysslands/Sovjetunionens mål ens att annektera länderna. Ryssland/Sovjetunionen ville bara stötta den som satt vid makten.
Nu är Krim OT här men för att inte lögner hela tiden ska spridas av alla stolpskott så fram med bevis på ditt påstående där du skriver såhär:

Så vilka är den halva som accepterat att ryska kräk tagit Krim?
Citera
2024-12-22, 15:11
Medlem
Citat:
Klart att det accepteras förr eller senare. Som det accepterades att Ryssland tog en bit av Finland.

För det var i början av kriget så frontlinjerna var ännu inte stabiliserade.

I Syrien och Afghanistan så var inte Rysslands/Sovjetunionens mål ens att annektera länderna. Ryssland/Sovjetunionen ville bara stötta den som satt vid makten.

Vilka FN-länder har erkänt Rysslands annektering av Krim, och vilka FN-länder har erkänt Rysslands annektering av ukrainska oblaster.
Citera
2024-12-22, 15:11
Medlem
Citat:

Så om det tar några decennier att ta hela Ukraina så är det en förlust.
Snacka om oförmåga att tänka längre framåt än några dagar.

"Vunnit något med kriget"? Ryssland kommer inte vinna något, de kommer vara paria i hela världen i 50 års tid!
Citera
2024-12-22, 15:15
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Avskum, skithögar och drägg börjar blåljuga på det sättet när de debuterar i tråden. Nytt kloakråtte-konto som fakear en trådstart i en annan forumdel och sedan postar enbart i denna tråd. Inom kort börjar skithögen posta hela reportoaren "statskupp", "nazister", euromaidan, minsk, "Zelenskyy är kokainist" etc för att förorena tråden med ett nytt varv av ryska kloakvattnet. De mänskliga avfallen byter konto men lögnerna och tillvägagångssättet förblir desamma. Proryssarna kan inte prestera bättre än så här svågbegåvat.

Ovanligt hög aktivitet vid flygplatsen i Rzerzow i Polen senaste dagarna. USA pumpar in vapen i Ukraina.

Ryska horden kommer att få frihet & demokrati-julklappar lagom till ordodoxa julen i början av januari. Ryssarna själva spekulerar i att Ukraina kommer dra igång en offensiv inom kort.

7 more flights from the US have landed in Rzeszow, Poland since this post. This makes 11 747s that have arrived in the last 48 hours, which is a high tempo.

Assuming they're packed to the gills, a 747 can carry 249k lbs of gear making this 2.74 million lbs of weapons/munitions transported over the last 2 days.

x.com/TheIntelFrog/status/1870563189630673375

4 flights of US weapons, munitions and equipment for Ukraine have arrived in Rzeszow, Poland over the last 24 hours, with 3 more on the way. All are 747s capable of carrying a combined 1.74 million pounds of equipment.
Visst är det så men jag hoppas på ett svar på frågan. (varför det inte fungerar att ge ett bra svar ).
Citera
2024-12-22, 15:15
Medlem
Citat:
Det är inte samma sak.
Du har problem om du tror att Ukraina kommer kunna återta vad de har förlorat.

Dom behöver inte återta det. Det räcker gott med att ryssarna packar ihop och åker hem till sin egna svinstia.
Citera
2024-12-22, 15:17
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Vunnit vad? Ryssarna är helt jävla utfrysta på den politiska arenan. Inte ens narcissisten Trump kan rädda dom här. Vad vi har är en liten diktator med en jävla stor propagandaapparat som du är en del utav.

Varje gång du öppnar käften så får alla ryssar det lite sämre. Det är inte svårt att fatta.. ..Ja kanske inte för dig då..
Citera
2024-12-22, 15:18
Medlem
Citat:
Jag har inte hört Putin säga något liknande. Antalet döda och skadade i både Ryssland och Ukraian är statshemligheter. Vad det gäller ukrainska förluster så har ryssarna enligt mig högre trovärdighet. Du får gärna visa bevis på den kommentaren från Putin, video och tidangivelse på när (han kan ha långa tal). Det är enkelt att själv syfta genom att veta att Ryssland har 5-10 gånger mer vapen och ammunition och man har många fler missiler, den stora delen död kommer från granater och drönare, kyrkogårdarna i Ukraina är propfulla och växer, Kievregimen har ont om soldater och måste ständigt mobilisera, snart från 18 år, sen kan man avläsa hur många fler som blivit svårt handikapade de senaste 3 åren.

Jag uppskattar Rysslands förluster till 100 000 döda och 300 000 skadade, för Ukraina multiplicera med minst 5. Varken du eller jag har exakta siffror men Ryssland har mycket mer vapen av olika slag och det ger effekt.

Det är nog du som behöver blöja och barnvagn.

Russia har 100k bekräftat döda. Den riktiga siffran är högre.
Ukraina har 62k bekräftat döda. Den riktiga siffran är högre.
Det är rimligt att förhållandet mellan Ukraina och Ryssland ser ut som de bekräftade siffrorna.
Ryssland har rekryterat betydligt fler soldater till armén än Ukraina.
Citera
2024-12-22, 15:20
Medlem
Rysslands "vinst" med kriget kommer vara en för lång tid förstörd ekonomi utöver den förvärrade demografiska obalansen som krigets mänskliga offer innebär.

De akuta ekonomiska problemen förklaras här bra på 10 minuter av Anders Puck Nielsen:
https://youtu.be/WupRwvJ7sOc?si=hN-ZlEZv39nqcN4b
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in