Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-22, 10:48
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Mördarna MÅSTE avrättas, finns inget annat som fungerar långsiktigt. Offer och närstående behöver upprättelse

Fungerande videos:

https://gofile.io/d/zpo7W0[/quote]

Dra åt helvete vilka vider till människor. Hoppas de får minst samma behandling med samma dödsångest och rädsla en vacker sommarnatt. Eller vinternatt så de får frysa med. Såna där äckel ska straffas på sätt de fattar.
Senast redigerad av Flyer6 2024-12-22 kl. 10:51.
Citera
2024-12-22, 10:48
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ok, gör då sis hemmen rymningssäkra och låt de sitta där tills de blir 18, sedan livstid på Hinseberg.

Människor med klent iq mår bäst innanför murarna. Säkrast för samhället och de själva.

Skulle väl vara bra, men så är ju tyvärr inte verkligheten... absolut bäst vore ju någon typ av indviduell rättspsyk behandling tills dom är myndiga (18). Sedan få någon typ av villkorligt- där det bestäms om dom skall fortsätta vårdas/fängelse.
Citera
2024-12-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Mördarna MÅSTE avrättas, finns inget annat som fungerar långsiktigt. Offer och närstående behöver upprättelse
Exakt så!
Citera
2024-12-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outues
Fel.

Intressant inlägg men vari består felet?

-är hon straffmyndig?
-föreligger det förutsättningar för rättspsykiatrisk vård?
-finns andra alternativ än psykiatrisk tvångsvård?
Citera
2024-12-22, 14:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Verkligen inte, det var det dummaste jag hört. Elaine Eksvärd är bara en av alla framgångsrika människor med ADHD. Prata inte om diagnoser du inte vet nånting om. Det lilla äcklet har utvecklingsstörning och psyekopati.

Vem har sagt att man inte kan vara framgångsrik trots ADHD? ADHD har inget med intelligens att göra. Det är du som pratar om utvecklingsstörning, inte jag.

R säger själv att hon har ADHD, vilket jag inte ser som otroligt.

Kriterierna för ADHD är uppmärkhetssvårigheter, impulsivitet och överaktivitet.

https://attention.se/npf/adhd/
https://www.habilitering.se/kunskap-...rier-for-adhd/

"Hur påverkar ADHD tidshantering?
Enligt Russell Barkley, Ph.D., är tidshantering "det ultimata - men nästan osynliga - handikappet som drabbar dem med ADHD." Varför? ADHD-hjärnan är i sig oförmögen att förutse och planera för framtiden, vilket vanligtvis visar sig på två sätt: personer med ADHD har ofta en mycket kort "tidshorisont" och de engagerar sig i vad som kallas "temporal diskontering"
"

https://www.additudemag.com/how-to-p...derstand-time/

Jag har inte tagit det jag skrev "från luften", utan har på fötterna. Jag har som sagt egen erfarenhet genom person/er i min absoluta närhet, samt att jag har läst på en del. Dock ingen expert.

Mina tankar är att det är flera faktorer i kombination som påverkar hur R tänker, svarari förhör och agerar. Hon är 13 år, saknar det stöd och de goda livserfarenheter man som barn behöver för att utveclklas positivt, har egna förmodligen egna diagnoser, umgås med andra unga som hamnat mycket snett i livet och som även de har egna utmaningar.

Därför tror jag att det för oss är svårt att uttala sig om R:s intelligens.
Citera
2024-12-22, 18:30
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sootie
Hur är egentligen händelseförloppet kring konflikten kring flickorna? Hur var det när de satt på sis och varför hjälper inte personalen till när det blir konflikter? Det man kan utläsa hittills är det är på sis konflikten som lede fram till mordet startade.

Ps, De träffades på sis på en avdelning där chefen är gift med en kriminell kvinna som är dömd flera gånger.

Alla dessa sis hem styrs av kriminella
Citera
2024-12-22, 21:26
Medlem
Fy faan vilka vider. Trodde att M var den mer drivande men nix ( vad vi vet hittills iallafall) . R har gett flera olika versioner om händelsen dessutom och vem som gjorde vad. Sick puppy!
Den där M*ya var ju mer insyltad i planeringen ändå!
Hade lives på TikTok redan dagar efter och pratade om fallet. Men nu kommer hon inte ihåg någonting , hon var hela tiden hög på Lyrica. Hennes mobil "råkade" bli vattenskadad då deras båt sjönk, så hon slog sönder telefonen och slängde den. Eller hur?!

Jag får motivet till att M*ya kallades för pundare och hora av E, "Soso Alm" kallades för hora och de ville att E skulle få stryk. R hade sina "anledningar" och M var arg över en kille som E "tog" ifrån henne.

Från det jag läst, är den andra Soso (som jag misstänker att det var)typ den enda som pratade mer respektfullt med förhörsledaren.

R får fortsatt SIS och M får 8-10år fängelse, tror jag.
Citera
2024-12-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vem har sagt att man inte kan vara framgångsrik trots ADHD? ADHD har inget med intelligens att göra. Det är du som pratar om utvecklingsstörning, inte jag.

R säger själv att hon har ADHD, vilket jag inte ser som otroligt.

Kriterierna för ADHD är uppmärkhetssvårigheter, impulsivitet och överaktivitet.

https://attention.se/npf/adhd/
https://www.habilitering.se/kunskap-...rier-for-adhd/

"Hur påverkar ADHD tidshantering?
Enligt Russell Barkley, Ph.D., är tidshantering "det ultimata - men nästan osynliga - handikappet som drabbar dem med ADHD." Varför? ADHD-hjärnan är i sig oförmögen att förutse och planera för framtiden, vilket vanligtvis visar sig på två sätt: personer med ADHD har ofta en mycket kort "tidshorisont" och de engagerar sig i vad som kallas "temporal diskontering"
"

https://www.additudemag.com/how-to-p...derstand-time/

Jag har inte tagit det jag skrev "från luften", utan har på fötterna. Jag har som sagt egen erfarenhet genom person/er i min absoluta närhet, samt att jag har läst på en del. Dock ingen expert.

Mina tankar är att det är flera faktorer i kombination som påverkar hur R tänker, svarari förhör och agerar. Hon är 13 år, saknar det stöd och de goda livserfarenheter man som barn behöver för att utveclklas positivt, har egna förmodligen egna diagnoser, umgås med andra unga som hamnat mycket snett i livet och som även de har egna utmaningar.

Därför tror jag att det för oss är svårt att uttala sig om R:s intelligens.

Och vem fan har sagt att ADHD gör att personen lustmördar sin vän efter att ha lurat ut henne i mörkret och inhandlat knivar först?!
Det var fan det dummaste jag läst i den här tråden.
Jag vet att framgångsrika människor har ADHD, och jag vet också att det inte gör människor till psykopatiska lustmördare eller sinnessjuka för den delen.
Citera
2024-12-22, 22:36
Medlem
Fup?
Citera
2024-12-22, 22:41
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splaschdasch
Fup?
senaste länk: https://easyupload.io/fh9o3t
Citera
2024-12-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlu
Intressant inlägg men vari består felet?

-är hon straffmyndig?
-föreligger det förutsättningar för rättspsykiatrisk vård?
-finns andra alternativ än psykiatrisk tvångsvård?

Felet ligger i att du visst kan få rättspsykiatrisk vård som minderårig.
Och då sätts de tillsammans med vuxna.
Ja, mordet i sig är en KLAR förutsättning för en ny utredning, sedan hennes helt sinnessjuka förhör där hon helt splittrat skiftar mellan olika känslor och tankar helt ologiskt och extremt onormalt.
Klart allvarligt psykiskt störd, utred igen med en annan utredare denna gång.
Citera
2024-12-22, 22:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och vem fan har sagt att ADHD gör att personen lustmördar sin vän efter att ha lurat ut henne i mörkret och inhandlat knivar först?!
Det var fan det dummaste jag läst i den här tråden.
Jag vet att framgångsrika människor har ADHD, och jag vet också att det inte gör människor till psykopatiska lustmördare eller sinnessjuka för den delen.

Nej, naturligtvis mördar man inte bara för att man har ADHD, vilket jag naturligtvis aldrig på minsta vis ens antytt.

Dina vantolkningar och vredesutbrott gör att jag avslutar diskussionen med dig här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in