Citat:
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.
Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.
Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.
Citat:
Citat:
Då är det tur för Sverige att Skåne ingår i nationen. Du visar ju behovet av Skånsk kraft i landets funktion. Utan Skåne skulle Sverige bli ännu mer woke och mjäkigt. Mer pengar skulle fara iväg till utlandet än pension, sjukvård, skolor, försvar osv. Kort sagt, Skåne är viktigt för Sverige.
Håller helt med det är sverige det medeltida sverige som aldrig genomgick renesansen utan blev nästan lika sena som japan med att stiga ur den mörka tidsåldern
Därför vågar ingen ha en tydlig åsikt on nått vi är ett gruppfolk som tänker i grupp precis som back then
Boken the new totalitarians beskriver detta mkt bra läs den så fattar ni
Och sossarna som knäckt koden till svenska psyket för länge sedan kramar skiten ur denna vår enorma svaghet
Och får precis som dom vill
Skåningarna då, det finns inga som är så medeltida och grupptänkande som er, ni blev fria män ock kvinnor senare ön alla andra och fortfarande helt fast i er urgamla stöpta form
Ni som skriver här låter som dom som vägrade använda den gamla femhundralappen pga av kungligheten på bilden
Snapphanarna var det ja
Men ni har absolut ingen äkta jist, bara fickor fulla med knutna nävar
Senast redigerad av HazeCrace 2024-12-22 kl. 21:04.
Senast redigerad av HazeCrace 2024-12-22 kl. 21:04.