2024-12-22, 23:20
Medlem
Ock jag känner förakt för södra Sverige, som norrlänning är alla nedanför Sundsvall ena jädra gnällspikar
Citera
2024-12-22, 23:31
Medlem
eatmypoos avatar
Nu när världen runt oss håller på att falla isär då kanske Skåne, Halland och Blekinge åter blir danskt.

Enligt en färsk undersökning i JP vill merparten danskar ha dessa områden tillbaka ihop med Sydslesvig.
Citera
2024-12-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Ge skåne till danskarna så slipper vi se skiten. Bygg en mur.

ok, varför? Så ni andra kan mura in er med era 2 miljoer kaosblattar och negrer som löper amok? Jag vill hellre mura in mig med andra skåningar som är som och ser ut som mig än med habibi o klanen.

Sånna här böginlägg är bisarra och för ej tråden framåt. Det är jullov va?
Citera
2024-12-23, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
(Till en skåning)
Har du börjat hata resten av Sverige för att folk gör narr av er dialekt och byggt en falsk idé om hur ståtliga ni är jämfört med andra svenskar?
Det var anmärkningsvärt då den skånska programledaren för Kunskapsbyrån !!! hävdade att skånskan är populär i Sverige
Dessutom är skåningar historiskt och fortfarande ansedda att vara dryga. Det trodde jag också var allmänt sant (i snitt alltså)
MEN jag märkte att det var stora skillnader mellan olika delar av Skåne. Jag märkte att det stämde för folk från Malmö-Lund området, medan folk från sydöstra (t ex Kristianstad) och nordvästra (t ex Helsingborg) är trevliga.
Citera
2024-12-23, 00:47
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
ok, varför? Så ni andra kan mura in er med era 2 miljoer kaosblattar och negrer som löper amok? Jag vill hellre mura in mig med andra skåningar som är som och ser ut som mig än med habibi o klanen.

Sånna här böginlägg är bisarra och för ej tråden framåt. Det är jullov va?

Vi blir av med en million babbar... och ni får alla andra fördelar. Att bo i "Sverige" med dansk lön, bara där. Win-Win

Edit: Med "skåningar" räknar man med Malmö, Helsingborg då?
Citera
2024-12-23, 01:32
Medlem
Skåningar gillar att klaga men filosofi eller politiskt tänkande är de inte lämpade för.
Citera
2024-12-23, 01:48
Medlem
Jag är Göteborgare och går emot auktoriteter varje dag. Varför skulle skåningar vara speciella i det avseendet? Inget jag hört talas om
Citera
2024-12-23, 01:59
Medlem
EnCartes avatar
Jag föraktar skåningar för att de inte kan prata ordentligt och lägger in diftonger hela tiden för att verka märkvärdiga. Men det enda resultatet är att de blir helt obegripliga. Men jag älskar etniskt danska kvinnor och vill tacka dem för att de gav mig en oförglömlig upplevelse en gång. En oförglömlig möhippa som startade i Köpenhamn och slutade i Malmö. Vafan tog vi färja för, när det finns en bro?

Men mest föraktar jag skåningar för att de låter andra folk att dominera i deras kommun och inte kan försörja sig själva längre utan kommunen lever på bidrag.
Senast redigerad av EnCarte 2024-12-23 kl. 02:04.
Citera
2024-12-23, 02:40
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Då skulle du veta du inte bara gjorde mig som Skåning glad utan i princip hela landskapet.
För er som verkligen inte tror det men det är faktiskt sant att skåningar hyser ett enormt förakt för Stockholmare alltså 08: or och allt ovanför det är efterblivna norrlänningar som vi föraktar likaså.
Enbart försupna förtidspensionerade lata finnjävlar där uppe som vi helst skulle vilja skänka till Ryssland.

När folk frågar mig vart jag kommer med här i utlandet svarar jag alltid "south sweden" för att de skall förstå att vi eller jag inte ser mig som Svärje-vän.
Vissa är nyfikna och frågar just om South Sweden och jag förklarar vi var från början danskar men att svärje stal vårt land och det rådde krig mellan oss och svenskarna och att vi idag är i princip ett land som Ukraina som vill ha våran frihet. Även fast vi inte är tattare som Ukrainare eller korrupta.

Jag litar alla dagar i veckan på en skåning men en blek fet från Stockholm-- ALDRIG.

Frågor på det?

Ja.

Två.

Hur får du ihop logiken med självständighet och Skånes massiva stöd till S, nu och historiskt?

Och hur tror du det går utan de sinnessjukt stora utjämningsbidragen då ni röstat hit blattar som i princip bara lever på detta?
Citera
2024-12-23, 02:42
Medlem
Som skåning, ganska insatt i lokalhistoria dessutom finns det mycket att tycka och tänka kring Svea Rike. Det finns även mycket att tycka och tänka kring hur Sveriges politik absolut inte har gynnat Skåne och många på Flashback ska tacka oss för att vi gav SD ett namn (och innan ni babblar om Malmö, så är de trots allt bundna till Sveriges flyktingpolitik. Ni kunde ha omfördelat något decennium tidigare, era Nimby-hycklare).

Men, det är Sverige vi pratar om, inte Sydsudan. Vi kanske är sämst i Norden men väljer fan hellre att vara sämst här, framför att vara medel, typ någon annanstans på jorden. Ta ditt piller och lugna dig TS.
Senast redigerad av Kockumskranen 2024-12-23 kl. 02:48.
Citera
2024-12-23, 10:26
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Det är ju Stockholm som har kontroll över gränserna, inte Malmö, din jubenidiot. Trodde du Malmö hade något att säga till om gränsernas vara eller icke vara idiotx1000

Det var de lokala S-politikerna i Malmö som dealade med S-ledningen om att fylla stan med blattar för att de var kåta på kompensationen.

De tänkte att blatteimporten skulle kompensera för bl a nedläggningen av Kockumsvarvet etc.

Majoriteten väljare i Malmö tyckte det verkade utmärkt och fortsatte rösta rött.
Citera
2024-12-23, 10:32
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Som skåning, ganska insatt i lokalhistoria dessutom finns det mycket att tycka och tänka kring Svea Rike. Det finns även mycket att tycka och tänka kring hur Sveriges politik absolut inte har gynnat Skåne och många på Flashback ska tacka oss för att vi gav SD ett namn (och innan ni babblar om Malmö, så är de trots allt bundna till Sveriges flyktingpolitik. Ni kunde ha omfördelat något decennium tidigare, era Nimby-hycklare).

Men, det är Sverige vi pratar om, inte Sydsudan. Vi kanske är sämst i Norden men väljer fan hellre att vara sämst här, framför att vara medel, typ någon annanstans på jorden. Ta ditt piller och lugna dig TS.

Det är rätt sorgligt när utvecklingen medför att man tvingas skifta från att jämföra sig med de bästa till de sämsta på bara 45 år...

Malmö har sitt stöd till S att skylla för sin misär.
Senast redigerad av Pitschka 2024-12-23 kl. 10:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in