2024-12-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedecci
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.

Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.

Citat:
Ordet "rätthaverist" finns inte ens utanför Sverige. Fundera på det din patetiske hanrej.

100 % av skåningar skulle protestera mot det. Samtidigt skulle 100 % av icke skåningarna skriva artiklar om hur hemska skåningar var för de protesterade mot detta.

Citat:
Ursprungligen postat av SistaVetten
Då är det tur för Sverige att Skåne ingår i nationen. Du visar ju behovet av Skånsk kraft i landets funktion. Utan Skåne skulle Sverige bli ännu mer woke och mjäkigt. Mer pengar skulle fara iväg till utlandet än pension, sjukvård, skolor, försvar osv. Kort sagt, Skåne är viktigt för Sverige.

Håller helt med det är sverige det medeltida sverige som aldrig genomgick renesansen utan blev nästan lika sena som japan med att stiga ur den mörka tidsåldern

Därför vågar ingen ha en tydlig åsikt on nått vi är ett gruppfolk som tänker i grupp precis som back then

Boken the new totalitarians beskriver detta mkt bra läs den så fattar ni

Och sossarna som knäckt koden till svenska psyket för länge sedan kramar skiten ur denna vår enorma svaghet

Och får precis som dom vill

Skåningarna då, det finns inga som är så medeltida och grupptänkande som er, ni blev fria män ock kvinnor senare ön alla andra och fortfarande helt fast i er urgamla stöpta form

Ni som skriver här låter som dom som vägrade använda den gamla femhundralappen pga av kungligheten på bilden
Snapphanarna var det ja
Men ni har absolut ingen äkta jist, bara fickor fulla med knutna nävar
Senast redigerad av HazeCrace 2024-12-22 kl. 21:04.
Citera
2024-12-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Antar att ni är svenskar. Fascinerande och skrämmande hur splittrat Sverige blivit när man uttrycker sådant hat mot sina egna landsmän. Inte konstigt att vårt land rasat samman så som det gjort.

Vad förväntar du dig av en sån rubrik och trådstart? Skåningar räknas väl halvt som danskar och ni uttrycker ju nån slags stolthet till det. Är inget nytt påfund om du nu vill ha det till nån politisk fråga ang invandring hit eller dit.
Citera
2024-12-22, 21:59
Medlem
Sven-Olle i Sjöbo, Sonesson i Staffanstorp, Göran Holm i Vellinge men även hans partikamrater Lars-Ingvar Ljungman och Tobias Billström har fått uppsträckande samtal av M-ledningen i Stockholm - liksom Patrik Åberg i Östra Göinge. Utanför politiken finns Dörrödsbonden, Bo Widerberg, Ernst-Hugo och Sten Broman som inte heller lät sig fogas enligt gängse mall. Möjligen anekdotisk bevisföring från min sida men skåningar känns överrepresenterade inom det lite mer rebelliska sedimentet.
Citera
2024-12-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ja, det du skriver är sant. Små fegisar som vet att sladdra om löjliga saker som grannkärringar med katter och dylika ting medan när det handlar om politiker och myndigheter har de inoljade rövhål. Värre stövelslickare går nog inte att hitta. Ska det demonstreras så kan de knappt få ihop 100 pers. Det är rent ut sagt pinsamt. Inte undra på att andra folk har tagit över ledarskapet. Titta bara på ynkryggarna till poliser - attackerar pensionärer och haschtomtar medan våldsamma kriminella härjar.

Mycket bra skrivet. Svensken bråkar om mygg men sväljer kameler.
Citera
2024-12-22, 22:39
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.

Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.
Skåne är ju snart en islamistisk stat, känns som du borde börja i den änden..
Citera
2024-12-22, 22:39
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:

Skåningar är dryga och är allmänt ett folkslag som man ser ned på. Det enda skånska tjejer duger till är att knulla med. De duger verkligen inte till något annat.
Citera
2024-12-22, 22:57
Medlem
Kapuffs avatar
Ge skåne till danskarna så slipper vi se skiten. Bygg en mur.
Citera
2024-12-22, 23:10
Medlem
Citat:

Folk är inte woke och det finns inga hipsters i skåne säger du? Låter för bra att vara sant.

Anledningen till mitt tvivel är att jag alltid trott att hela malmö var en mångkulturell kommunistisk enklav som ligger steget före resten av sverige utvecklingsmässigt (dvs ett steg närmare undergången, dit resten av sverige också är påväg, bara att malmö ligger steget före),så hur hänger detta ihop med din beskrivning? är Malmö ett särfenomen i regionen Skåne?
Senast redigerad av nidbilden 2024-12-22 kl. 23:16.
Citera
2024-12-22, 23:11
Medlem
Malmö går bra just nu?
Citera
2024-12-22, 23:14
Medlem
Congelados avatar
Citat:

Har du börjat hata resten av Sverige för att folk gör narr av er dialekt och byggt en falsk idé om hur ståtliga ni är jämfört med andra svenskar?

Har det format en utanförskapskänsla inombords?
Citera
2024-12-22, 23:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snellman40
Du känner som du känner. Om jag var du skulle jag gå djupare in i en skånsk identitet. Läsa på om Skånes historia, gå med i Skånepartiet om det fortfarande finns, gå på matcher för det lokala fotbollslaget. MFF och dylikt brukar väl ha skåneflaggor på sina matcher och Stockholmslagen är väl hatobjekt nummer 1. Att dock bara gnälla och vara allmänt sur och hålla på att bråka här på FB kommer inte leda någon vart. Gör något konstruktivt av det du känner istället. Du får hata Stockholmare och andra svenskar hur mycket du vill. Även hat är en kraft men som sagt, gör något konstruktivt av det.

Det finns, men är väl i stort sett på dekis. Herslow har flera gånger sagt att de kommer att lägga ner närradion pga brist på pengar, men efter några veckor kommer de tillbaka igen.

Dock ser jag inte att Skånepartiet har några lösningar på problemen. De säger att det inte är muslimer som det är fel på utan islam. De tror att världen kan avislamiseras och att muslimer kan överge det som de blivit itutat sedan barnsben.
Citera
2024-12-22, 23:17
Medlem
Aciess avatar
Citat:

Jag håller med och jag är en "stockholmsjävel" enligt dig.
Jag kallar dessa människor du beskriver för NPCs, det är fullt av dem här på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in