2024-12-23, 12:08
Medlem
Jag tror, med min 40K-lön och mitt ägda löntagararsle till trots, fortfarande på individen före kollektivet. Jag missunnar inte företagsamma människor att bli sin egen lyckas smed, och jag hyllar idén med att låta privata aktörer få blanda sig i leken (skola, vård, omsorg, mm)
Jag tror att en nations ekonomi mår bra av att snurra runt, och inte bara förvaltas i kungens skattkista.

Jag är dock nöjd med att ha vår traditionella samhällsstruktur kvar, med kommun region osv. Det så kallade sociala skyddsnätet är något jag gärna bidrar till.

Felet med högersystemet är att det går att roffa åt sig åt helvete för mycket, utan att leverera.
Felet med vänstern är att det går att ge bort för mycket av stålar man inte har.

Mina röstsedlar har lutat åt höger de senaste decennierna, men jag vänder gärna kappan efter vinden.
Citera
2024-12-23, 12:08
Medlem
olasvenssons avatar
Att rösta höger betyder lägre skatter och det gynnar knegare.
Citera
2024-12-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
SD står högre än Moderaterna. Kan inte sägas göra något för vanliga löntagare. Kan du förklara något de gör?
Hålla tillbaka mass-invandring och arbets-invandring gynnar knegare. Den som arbetar röstar höger. De som vill leva på bidrag vänster.
Citera
2024-12-23, 12:19
Medlem
Storfetdases avatar
Varför måste man vara höger eller vänster? Det är som att det endast finns två idéer i världen som man kan välja på.
Citera
2024-12-23, 12:20
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Därför att jag som löntagare med minimalt behov av samhällets tjänster i form av vård och sociala insatser tjänar betydligt mer på sänkt skatt än höjd skatt.

Att man slipper öppna gränser och en slapp attityd mot den importerade kriminaliteten får man på köpet.
Det trodde jag med när jag var ung men upptäckte att det kan förändras fort. Har du använt dina sänkta skatter till att spara för exempelvis mediciner? Jag själv har nu bytt till en mycket billigare medicin än jag hade tidigare och den kostar 37 000kr var fjärde vecka.
Citera
2024-12-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vad är argumenten för att knegare tjänar på massinvandringen, nedläggningen av energiproduktionen, underfinansieringen av statens kärnuppgifter, finansierandet av propaganda och politruker för tiotals miljarder årligen och allt det andra som vänstern driver?

Knegarn förlorar alltid, det är det som är hela grejen.
Citera
2024-12-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Hålla tillbaka mass-invandring och arbets-invandring gynnar knegare. Den som arbetar röstar höger. De som vill leva på bidrag vänster.

Skatten sänktes dock för dem med högst inkomst. Hur mycket en person kommer att kosta vet man inte i förväg. Även om man arbetar så kan man bli sjuk och dement som gammal. Man kan behöva sjukvård. I en depression kan väldigt många bli arbetslösa. Livet går inte att förutse. Som det är idag får man då högre skatt på den utbetalningen och därmed sämre ställt.

Du har rätt i att det borde bli ett stopp för invandringen. Dessa arbeten borde istället gå till de som är arbetslösa i Sverige. Oseriösa företag pressar ner löner och ger snedvriden konkurrens för företag som faktiskt sköter sig.
Citera
2024-12-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleezeball1
Hur kan man på fullaste allvar vara så korkad att man röstar höger när man är vanlig löntagare? Och då menar jag även de som tjänar 40k/mån och till och med 70k/mån.
Högern har ALLTID försämrat för vanliga människor, det går säkert att se statistik på detta. I form av lägre löner, sämre skolor, sämre sjukvård, göra mediciner dyrare, sänka tandvårdsåldern och listan kan fortsätta ut i oändligheten.
Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 18 år och samhället har blivit en ren dystopi. Men trots detta så är det många arbetstagare som fortsätter rösta höger.
Kan någon snälla upplysa mig om varför och om argumentet är något i stil med "vänsterbliven" eller "sosseriet" så har du automatiskt erkänt att du är korkad.

Jag vill alltså höra konkreta anledningar varför du som löntagare röstar höger och gärna med exempel på vad högern faktiskt har gjort (alltså inte bara sagt och ljugit om) som gör att du röstar höger.

Det är inte politiker som bestämmer löner, utan företag.
Citera
2024-12-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Skatten sänktes dock för dem med högst inkomst. Hur mycket en person kommer att kosta vet man inte i förväg. Även om man arbetar så kan man bli sjuk och dement som gammal. Man kan behöva sjukvård. I en depression kan väldigt många bli arbetslösa. Livet går inte att förutse. Som det är idag får man då högre skatt på den utbetalningen och därmed sämre ställt.

Du har rätt i att det borde bli ett stopp för invandringen. Dessa arbeten borde istället gå till de som är arbetslösa i Sverige. Oseriösa företag pressar ner löner och ger snedvriden konkurrens för företag som faktiskt sköter sig.

Klassisk vänsterretorik som inte håller logisk granskning. Självklart får skattesänkningar mest effekt för de som betalar mest i skatt. En bidragstagare som inte betalar någon skatt kan ju inte få lägre skatt.
Citera
2024-12-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Klassisk vänsterretorik som inte håller logisk granskning. Självklart får skattesänkningar mest effekt för de som betalar mest i skatt. En bidragstagare som inte betalar någon skatt kan ju inte få lägre skatt.

Så kan man se på det.
Citera
2024-12-23, 12:42
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Det trodde jag med när jag var ung men upptäckte att det kan förändras fort. Har du använt dina sänkta skatter till att spara för exempelvis mediciner? Jag själv har nu bytt till en mycket billigare medicin än jag hade tidigare och den kostar 37 000kr var fjärde vecka.

Jag har inte dina katastrof-gener så jag behöver inte äta mediciner. Har aldrig gjort, kommer aldrig göra.
Citera
2024-12-23, 12:43
Medlem
ENTPs avatar
Om det inte hade varit för att jag och övriga inom pricat sektor förväntas hålla ett gäng lodisar och diverse låtsasjobbare inom sta och landsting under armarna så hade vi haft cirka dubbelt så mycket pengar. Men vi ska prompt ha vuxendagis och det kostar.

Vad fan får vi för pengarna? Sjukvård? Haha det är ett totalt jävla skämt, svensk sjukvård är patetisk. Skolan är katastrofdålig. Polisen klarar inte mer än att vara tuff mot Pelle som är lite gapig utanför krogen efter en öl för mycket. Klimatnissarna står för nettökning av utsläppen, sociala utjämningssystemen ökar ojämlikheten och samtliga kulturinsatser utarmar och försvagar svensk kultur.

Tack men nej tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in