Citat:
Ursprungligen postat av
mangne
Jag tror det är viktigare än någonsin att som
löntagare rösta vänster. Vi kan se nu hur
kapitalister som Elon Musk vill krossa facken i
Sverige och Europa. S och V är de enda som
är på fackens sida i varje fall LO facket
Citat:
Ursprungligen postat av
sleezeball1
De hade minoritetsregering och kunde således inte driva igenom sin politik? Däremot vet jag inte om jag tror på varken höger eller vänster, eller ens våra samhällsinstitutioner. Jag tror att det behövs en radikal förändring där folket tar tillbaka makten från politiker och i förlängningen de rikaste
När jag ska gå och lägga mig så grämer jag mig över varför jag inte röstat på vänstern.
Exempelvis tycker jag ju egentligen att det är extremt bra att nyanlända som varken klarat sfi eller arbetar ska få gå före i bostadskön. Jag tycker egentligen det är skitbra att de för förtur till lägenheter i storstäderna samtidigt som folk med studieskulder, som arbetar med och betalar skatt, måste stå i kö i 10-15 år innan de kan få ett förstahandskontrakt.
Jag känner att det är ju precis det som mina skattepengar måste gå till. Då känner jag verkligen att de prioriteras på rätt sätt. De som betalar skatt ska vara utan bostad, och de som parasiterar ska få förstahandskontrakt. Det gynnar vår ekonomi något enormt.