2024-12-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag tror det är viktigare än någonsin att som
löntagare rösta vänster. Vi kan se nu hur
kapitalister som Elon Musk vill krossa facken i
Sverige och Europa. S och V är de enda som
är på fackens sida i varje fall LO facket

Citat:
Ursprungligen postat av sleezeball1
De hade minoritetsregering och kunde således inte driva igenom sin politik? Däremot vet jag inte om jag tror på varken höger eller vänster, eller ens våra samhällsinstitutioner. Jag tror att det behövs en radikal förändring där folket tar tillbaka makten från politiker och i förlängningen de rikaste

När jag ska gå och lägga mig så grämer jag mig över varför jag inte röstat på vänstern.

Exempelvis tycker jag ju egentligen att det är extremt bra att nyanlända som varken klarat sfi eller arbetar ska få gå före i bostadskön. Jag tycker egentligen det är skitbra att de för förtur till lägenheter i storstäderna samtidigt som folk med studieskulder, som arbetar med och betalar skatt, måste stå i kö i 10-15 år innan de kan få ett förstahandskontrakt.

Jag känner att det är ju precis det som mina skattepengar måste gå till. Då känner jag verkligen att de prioriteras på rätt sätt. De som betalar skatt ska vara utan bostad, och de som parasiterar ska få förstahandskontrakt. Det gynnar vår ekonomi något enormt.
Senast redigerad av Malapagos 2024-12-23 kl. 14:00.
Citera
2024-12-23, 13:57
Medlem
Vanliga löntagare röstar höger bl.a. pga. att de är väldigt less på att försörja soffliggare, invandrare och annat löst folk som inte försörjer sig själva. De är less på alla dessa jävla bidrag som ges utan motprestation till kreti å pleti. Sen att det fuskas som fan med dessa bidrag gör nog inte saken bättre. Många tänker, vad fan får jag för mina skattepengar.
Citera
2024-12-23, 13:58
Medlem
Citat:
Hur kan man på fullaste allvar vara så korkad att man röstar höger när man är vanlig löntagare? Och då menar jag även de som tjänar 40k/mån och till och med 70k/mån.
Högern har ALLTID försämrat för vanliga människor, det går säkert att se statistik på detta. I form av lägre löner, sämre skolor, sämre sjukvård, göra mediciner dyrare, sänka tandvårdsåldern och listan kan fortsätta ut i oändligheten.
Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 18 år och samhället har blivit en ren dystopi. Men trots detta så är det många arbetstagare som fortsätter rösta höger.
Kan någon snälla upplysa mig om varför och om argumentet är något i stil med "vänsterbliven" eller "sosseriet" så har du automatiskt erkänt att du är korkad.

Jag vill alltså höra konkreta anledningar varför du som löntagare röstar höger och gärna med exempel på vad högern faktiskt har gjort (alltså inte bara sagt och ljugit om) som gör att du röstar höger.

Så du menar man skall rösta på Vänsterextrema Feminzis som precis rövknullat Svenska Folket och alla arbetarna ???
Så hårt att Sverige kommer nu ta 20 år att återställa till normalitet och ens få elektricitet utan att bli fattig.

Antingen är du ett troll från Aftonbladet eller en invandrare som är Feminazisarnas nya väljare.

Oavsett är du stört egoistisk och tänker bara på dig själv ingen annan.

Sådana som du skall inte ha någon rösträtt alls.
Citera
2024-12-23, 13:58
Medlem
Hade absolut röstat på socialdemokraterna under Per Albin Hansson. Efter honom har socialdemokratin och vänstern i övrigt blivit omöjligt att rösta på. Väljer några kronor extra i plånboken och lite sämre välfärd framför terror och gängkriminalitet alla dagar i veckan.
Citera
2024-12-23, 14:03
Medlem
Citat:
Hur kan man på fullaste allvar vara så korkad att man röstar höger när man är vanlig löntagare? Och då menar jag även de som tjänar 40k/mån och till och med 70k/mån.
Högern har ALLTID försämrat för vanliga människor, det går säkert att se statistik på detta. I form av lägre löner, sämre skolor, sämre sjukvård, göra mediciner dyrare, sänka tandvårdsåldern och listan kan fortsätta ut i oändligheten.
Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 18 år och samhället har blivit en ren dystopi. Men trots detta så är det många arbetstagare som fortsätter rösta höger.
Kan någon snälla upplysa mig om varför och om argumentet är något i stil med "vänsterbliven" eller "sosseriet" så har du automatiskt erkänt att du är korkad.

Jag vill alltså höra konkreta anledningar varför du som löntagare röstar höger och gärna med exempel på vad högern faktiskt har gjort (alltså inte bara sagt och ljugit om) som gör att du röstar höger.

Du förstår inte. Jag har röstat höger även när jag gått på försörjningsstöd och alla högerpartier velat försämra villkoren och pengarna där. Det är helt bisarrt att rösta för att få det "bättre" själv av ren bekvämlighet, snarare än att rösta för vad som är objektivt mer rättvist och bättre för alla generellt. Jag kommer alltid att rösta för det som är objektivt bäst, skiter fullständigt i att det är sämre för mig personligen. Det säger sig självt.
Citera
2024-12-23, 14:06
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Jag har inte dina katastrof-gener så jag behöver inte äta mediciner. Har aldrig gjort, kommer aldrig göra.

Ajajajaj, så tänkte jag med, tills skiten drabbade mig oxå.

Inget du kan göra nåt åt om du vill leva till 100.
Citera
2024-12-23, 14:10
Medlem
Asb3rger1337s avatar
De måste va sant. Men just nu är högern de enda som vill bevara landet som det är. Så valet är ännu sämre. Vänster offrar ju lönerna för röster. Köper indirekt röster me bidrag.
Citera
2024-12-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det är länge sedan vänstern brydde sig om "vanliga löntagare", typ den senaste var Göran Persson. Efter Göran så ser vänstern svenska löntagare som rasistiska nazister, det parti som idag är mest likt gamla tiders socialdemokrater är SD.

Fast nu har vi fått kvitto på att det inte är så. SD har pissat på sina väljare (som är majoritet arbetarklass) och låter borgarsmutsen försämra vår välfärd. Så en röst på SD visade sig i slutändan bli en röst på överklassens representanter och svenskt näringsliv.

Sen har ju TS en poäng. Genom hela världshistorien tillbaka till gamla Mesopotamien har det ALDRIG funnits ett rikemansparti som faktiskt har gjort det bättre för vanligt folk. Det är tragisk att så många i arbetarklassen har intalat sig att de är finare än de är och leker låtsasborgare. De agerar nyttig idioter åt de riktiga borgarna och kommer så småningom få verkligheten långt uppkörd där bak precis som alla oss andra
Citera
2024-12-23, 14:16
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det är länge sedan vänstern brydde sig om "vanliga löntagare", typ den senaste var Göran Persson. Efter Göran så ser vänstern svenska löntagare som rasistiska nazister, det parti som idag är mest likt gamla tiders socialdemokrater är SD.
Ingen skillnad på Göran Persson eller Magdalena Andersson. Båda är globalister som jobbar för bankerna. Göran kunde uppfattas som en mysgubbe för att han kunde säga saker med glimten i ögat och stå för vad han tycker. En unik person i det avseendet i det annars så kalla tråkiga land Sverige är.

Finns ingen riktig vänster som är representerat i riksdagen. Inte höger heller.

Om man tror att man som löntagare får det mycket bättre med "vänstern" i regering så är man bra blåst i huvudet.
Citera
2024-12-23, 14:20
Medlem
På vilket sätt gynnas den hårt arbetande inviden av höjda skatter, 20 nya skatter, dyrare el, dyrare bensin och allat annat som sossarna står för?
Dessutom får man Vänsterpartiet och salladskommunister på köpet som allt annat än någonting är positivt för den som jobbar.

Enbart en sinnesjuk person röstar vänster i tron om att det ska gynna arbetaren.
Citera
2024-12-23, 14:21
Medlem
53....so whats avatar
TS!
Du har fastnat i en vanföreställning som kanske gällde på mitten av 60 talet.
Sen hände nåt.
Sossarna gick företagens ärenden, lönerna hölls nere, skatterna krävdes in.
Arbetslösheten fixades aldrig, den var tydligen bra att ha.

Nu gäller nåt helt annat.
Man går fortfarande företagen och kapitalets till mötes, varför?
Jo för dom vet att det är den enklaste vägen till utveckling och socialt välstånd med det system vi har i Sverige. Tyvärr har deras politik spårat in på sidospår som borde få varje ur-sosse att hoppa av för det finns inget kvar som gynnar den enskilde arbetaren. Det ser vi varje dag i media.

Samtidigt vill man driva en politik som närmar sig kommunisternas ideologi, vette faan hur dom skall få till detta men makten och samhällskontroll ligger högt på agendan.

Gammal sosse som insåg vart detta landet är på väg för länge sen. Aldrig igen!
Citera
2024-12-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Hade absolut röstat på socialdemokraterna under Per Albin Hansson. Efter honom har socialdemokratin och vänstern i övrigt blivit omöjligt att rösta på. Väljer några kronor extra i plånboken och lite sämre välfärd framför terror och gängkriminalitet alla dagar i veckan.

Borgarnas inflytande kommer leda till mer terror och gängkriminalitet. Ljug inte för dig själv. De ser massinvandring som ett sätt att pressa ner lönerna och överbelasta välfärden. Varför tror du att massinvandringen fortfarande pågår och att SD inte gjort ett skit? Borgarna har betalat SD ordentligt för massinvandringen är så pass viktig för dem. Dina ”extra kronor i plånboken” och ”lite sämre välfärd” kommer för övrigt inte vara länge. Det är som när vissa rika beskrivit hur de förlorat sin förmögenhet. Först försvinner lite åt gången sen försvinner allt på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in