Citat:
Ursprungligen postat av
jonte500
Intressant, när jag tänker efter stämmer det ganska väl! Stora butiker hamnar långt ute i "ingenstans" i stora komplex, medan småbutikerna i "närheten" bommar igen en efter en...
Enkelt, stora butiker kan köpa in större partier av allt och kan därmed vara billigare, men de kan inte finnas i centrum för hyrorna där är för dyra för att en stormarknad skall löna sig. De små butikerna i centrum blir utkonkurrerade av de stora billiga butikerna utanför centrum och får därmed stänga. Nej, jag handlar aldrig i närbutiken, det är svindyrt, och skulle inte sakna den om den la ner heller då är jag singel/särbohushåll. Tänk om jag hade fem barn? Bilen behöver man ju i alla fall, vare sig man handlar eller inte. Nu bor jag visserligen i en byhåla, men i alla fall.
Svar på frågan. Nej, dagens bilar drar hälften så mycket bensin som gårdagens. Farsans Volvo 240 drog betydligt mer än min V70, för att inte tala om min gamla entusiastbil jag kör på sommaren, den drar tre gånger så mycket bensin som V70´n