2024-12-23, 11:05
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawaiiharald
Ock jag känner förakt för södra Sverige, som norrlänning är alla nedanför Sundsvall ena jädra gnällspikar

Det är lätt att ha synpunkter när man sitter i blodröda Norrland, fyller södra Sverige med svartskallar via valsedeln sedan 1975 men själv bara sett en blatte på SVT...
Citera
2024-12-23, 11:33
Avstängd
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Troligen. Svenskar älskar att försvara sitt slaveri och fegt håna den som är frihetsälskande och individualist.
Man vill bara döda folk. På effektivast sätt. Pressa ut så mycket skit som möjligt. Pro Life. Pro satan. In God we trust.
Citera
2024-12-23, 11:52
Medlem
Före Öresundsbrons tilkomst så var Skåne en avkrok i Sverige. Malmö hade inte hämtat sig från varvsnedläggningarna. Skåningarna behandlades styvmoderligt av Stockholm. Men tack vare Öresundsbron kan skåningarna känna stor tillförsikt inför framtiden. Regionen lyfte rätt snabbt när bron väl var byggd. Skåne är den region i Sverige som har störst möjlighet att bli en drivkraft för Sverige och kanske hela Skandinavien.
Citera
2024-12-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedecci
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.

Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.
Inga problem. Vi friska har inget till övers för din sort. Vi skänker gärna Skåne till vilket land som helst. Skåne är inte svenskt, det är danskt/arabiskt.
Citera
2024-12-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Då skulle du veta du inte bara gjorde mig som Skåning glad utan i princip hela landskapet.
För er som verkligen inte tror det men det är faktiskt sant att skåningar hyser ett enormt förakt för Stockholmare alltså 08: or och allt ovanför det är efterblivna norrlänningar som vi föraktar likaså.
Enbart försupna förtidspensionerade lata finnjävlar där uppe som vi helst skulle vilja skänka till Ryssland.

När folk frågar mig vart jag kommer med här i utlandet svarar jag alltid "south sweden" för att de skall förstå att vi eller jag inte ser mig som Svärje-vän.
Vissa är nyfikna och frågar just om South Sweden och jag förklarar vi var från början danskar men att svärje stal vårt land och det rådde krig mellan oss och svenskarna och att vi idag är i princip ett land som Ukraina som vill ha våran frihet. Även fast vi inte är tattare som Ukrainare eller korrupta.

Jag litar alla dagar i veckan på en skåning men en blek fet från Stockholm-- ALDRIG.

Frågor på det?

Jag är också skåning ditt ärkemiffo och du har ingen rätt att tala om vad vi skåningar vill. Det finns en handfull freaks i hela Skåne som delar dina åsikter, resten är normalbegåvade.
Citera
2024-12-23, 13:36
Moderator
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Men du, är det läge att gapa när Malmöborna via valsedeln frivilligt fyllt staden med Svartskallar, mot löftet att dränkas i utjämningsbidrag?

Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
är Malmö ett särfenomen i regionen Skåne?

Malmö har sedan åtminstone 1500-talet dominerats av andra etniciteter än skåningar/götar. Daner, tyskar av olika slag, inte minst franker och från 1658 var staden centrum för svenskt inflytande över Skåne. När skåningar eller danska kronan försökte återta Skånelanden lyckades svenskarna alltid hålla ut mot belägringarna i Malmö. Det, handeln i egenskap av stad, samt att Lund hade ett universitet, har gjort att den tätbebygda kuststräckan från Lund till Skanör i modern tid har dominerats av uppsvenskar och personer från Själland/Köpenhamn. På 1500-talet uppstod rigsdanskan som en fusion av den danska som talades i Malmö och Köpenhamn. Det är märkbart färre skåningar i området jämfört med Eslöv, Trelleborg och småorterna på den runtliggande slätten.

Röstningen på politiska partier följer också etnicitet så att där skåningar fortfarande bor brukar M och SD ha 50% ihop och S under 25%, men i Malmö Kommun som domineras av svear, daner, franker och diverse folk från Mellersta Östern låg S i förra riksdagsvalet på 29,57% medan M och SD tillsammans bara fick 34,24%.

Jag skattar att 10% av Malmös befolkning vore skånsk medan motsvarande siffra för de skånskaste delarna av Skåne är sisådär 40%. Malmö är helt klart inte en del av Skåne i nationellt eller kulturellt avseende.
Citera
2024-12-23, 14:49
Medlem
Citat:
I princip varje vecka i Skåne så ser man folk som protesterar mot hur saker är, och får sin vilja igenom. Så fort man ens kommer upp till Blekinge och Småland så ser man folk som accepterar allt.

Hur ser man det? Har aldrig sett det du menar.
Citera
2024-12-23, 14:52
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersson42
Jag är också skåning ditt ärkemiffo och du har ingen rätt att tala om vad vi skåningar vill. Det finns en handfull freaks i hela Skåne som delar dina åsikter, resten är normalbegåvade.

Nej du är inte alls det någon skåning det hörs på dig när du skriver du är förmodligen inflyttad skåning.

Hade du haft riktigt snabb han är blod i kroppen så hade du inte skrivit så som du gör.

Majoriteten av skåningarna tycker och tänker precis som jag.
Och om du tror att jag rör mig I slummen så kan jag väl berätta för dig att studera det på lunch och universitet och hade ett ganska hyfsat jobb inom regionen.

Suttit med i kommunalfullmäktige och fortfarande ganska god kontakt med många av mina bekanta kvar där hemma.

Stockholmare och övriga Sverige är inte speciellt attraktiva i en äkta skåningsögon.
Citera
2024-12-23, 15:55
Medlem
Citat:
Det är lätt att ha synpunkter när man sitter i blodröda Norrland, fyller södra Sverige med svartskallar via valsedeln sedan 1975 men själv bara sett en blatte på SVT...

Skitsnack! Skillnaden är att vi anser invandring som en tillgång och behandlar som medmänniskor. Här hjälper vi männisch att komma in i samhället genom kontakter ock jobb, att ni anser det vara ett problem ligger mer hos er själva än hos dem.
Citera
2024-12-23, 16:26
Medlem
Citat:
Malmö har sitt stöd till S att skylla för sin misär.

Nära på hela Sverige körde på S.
Problemet är att folk kom in i Sverige, i huvudsak via Malmö. Vi hade ju för fan inte ens en omfördelningspolitik på plats när flyktingvågen 2015 slog till; Malmö såg ut som tältstäderna nere på kontinenten för att resten av landet tyckte vi skulle ta emot allt och alla, med eller utan S vid makten.

Sen var det faktiskt sossarna i Skåne som sparka bakut (och jääävlar vad vi alla blev kallade för rasister här nere då) som såg till att rikets alla kommuner fick ta emot flyktingar och plötsligt var det inte lika häftigt för svensken och gränsen stängdes. Fega nimbykräk...

Har S varit bra för Malmö de senaste årtiondena? Knappast men kärnan i problemet har hela tiden legat i svensk flyktingpolitik vars konsekvenser Malmö, bort sett från kanske Södertälje ensamt burit i tre, fyra generationer.
Senast redigerad av Kockumskranen 2024-12-23 kl. 16:46.
Citera
2024-12-23, 17:26
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawaiiharald
Skitsnack! Skillnaden är att vi anser invandring som en tillgång och behandlar som medmänniskor. Här hjälper vi männisch att komma in i samhället genom kontakter ock jobb, att ni anser det vara ett problem ligger mer hos er själva än hos dem.

Perfekt, ni är mer än välkomna att få bli medmänniskor med alla våra blattetillgångar.
Så kan vi ta ett snack ett tag senare om hur dina varma & humanistiska åsikter berikat ditt liv.

Om du fortfarande har det kvar...
Citera
2024-12-23, 17:27
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.

Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.
Skärp dig din danske speratistjävel, in i ledet med dig. Eller vill du vi ska genomföra en försvensknings kampanj mot dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in