2024-12-23, 20:57
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
En person som "studerat lingvistik" använder inte "bokstavligen" när han menar "bildligt" din lågutbildade mongoloid

Ledsen, men du kommer inte ifrån det misstaget

Jag menar bokstavligt. De pissade bönder i ansiktet på riktigt. Dumjävel.
Citera
2024-12-23, 20:59
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lgs1
Jag är Göteborgare och går emot auktoriteter varje dag. Varför skulle skåningar vara speciella i det avseendet? Inget jag hört talas om

Alla i de gamla gränslandskapen är väl lite mer upproriska. Det är väl den typiske fjanten i Stockholms innerstad eller Djursholm eller Lidingö som tycker att staten alltid har rätt, möjligen utom när staten placerar ut babbar i deras "fina" områden.
Citera
2024-12-23, 21:04
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Ja finns många systemiter i Sverige och det är ganska provocerande, men tror inte Sverige är unikt. Kolla hur många i andra länder som tog på sig masker under corona tex. Majoriteten är följare

De flesta överallt är konformister och ynkryggar, men svenskar är nog bland de mest patetiska. Staten i Sverige är egentligen ganska svag, men det räcker med grupptryck för att kuva de allra flesta svenskar.
Citera
2024-12-23, 21:16
Medlem
eatmypoos avatar
Sverige behöver Skåne till va då? Ni har inget att erbjuda resten av riket. Lösriv er så att vi kan spara miljarder varje år.
Citera
2024-12-23, 21:31
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Jag menar bokstavligt. De pissade bönder i ansiktet på riktigt. Dumjävel.

Nej, det gjorde de inte

Riktigt djävla patetiskt att sitta och hitta på historiska händelser som aldrig ägt rum för att du är för djävla obildad för att förstå skillnaden mellan bokstavligen och bildligt.
Citera
2024-12-23, 21:34
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Nej, det gjorde de inte

Riktigt djävla patetiskt att sitta och hitta på historiska händelser som aldrig ägt rum för att du är för djävla obildad för att förstå skillnaden mellan bokstavligen och bildligt.

Detta är något jag har diskuterat med en doktorand i idé- och lärdomshistoria. Det hände åtminstone så sent som på 1730-talet i Sörmland.
Citera
2024-12-23, 21:54
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Detta är något jag har diskuterat med en doktorand i idé- och lärdomshistoria. Det hände åtminstone så sent som på 1730-talet i Sörmland.

Det är något du fantiserat ihop på egen hand och således inte kan presentera en källa för, bubbis

"sTaTeN pIsSaDe BoKsTaVlIgEn bÖnDeR i AnSiKtEt"

Hör du själv hur djävla efterbliven du låter?
Citera
2024-12-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Perfekt, ni är mer än välkomna att få bli medmänniskor med alla våra blattetillgångar.
Så kan vi ta ett snack ett tag senare om hur dina varma & humanistiska åsikter berikat ditt liv.

Om du fortfarande har det kvar...

Du verkar ha nå tro om att vi inte har invandrare här uppe, min kommun var en av dem som tog mot mest flyktingar 2016. Inte fan störde det att hjälpa folk i nöd. Tror ni är mera egoistiska där nere, tydligen med tanke på hur mycke tassar ni är.
Citera
2024-12-24, 00:12
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawaiiharald
Du verkar ha nå tro om att vi inte har invandrare här uppe, min kommun var en av dem som tog mot mest flyktingar 2016. Inte fan störde det att hjälpa folk i nöd. Tror ni är mera egoistiska där nere, tydligen med tanke på hur mycke tassar ni är.

Ok.

Hur hög procentandel blattar hade ni 1980?

0%?

Vi har 70% där jag bor idag.

Snacka inte.

Din jävla fitta.
Senast redigerad av Pitschka 2024-12-24 kl. 00:22.
Citera
2024-12-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedecci
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.

Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.
Tror det hänger ihopa med hur "bra" man får det om man är lydig och accepterar allt. Det ska väldigt mycket till om man inte i en familj då om man gör som myndigheterna säger och skaffar sig utbildning och aldrig bråkar om nåt eller står upp för nåt får en lön på 40 för mannen och 35 för kvinnan . Med 22% skatt som är det normala får man då 58 500 kr efter skatt varje månad år ut och år in och kan lägga 1/3 av det på boende bo flott med månadskostnad 19 500 och ändå leva ett väldigt gott liv.
D v s varenda kotte som slår på hjärnan och inte bråkar med staten kommer att få en tillvaro som är bättre än 99% av planetens. Jag tror folk nöjer sig med det och fokuserar på annat. De blir PK, de fjantar sig, de står inte upp för något och de får ett gott liv (lite grand mediokert med mina mått)
De spelar safe
Citera
2024-12-24, 19:01
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etthittebarn
Tror det hänger ihopa med hur "bra" man får det om man är lydig och accepterar allt. Det ska väldigt mycket till om man inte i en familj då om man gör som myndigheterna säger och skaffar sig utbildning och aldrig bråkar om nåt eller står upp för nåt får en lön på 40 för mannen och 35 för kvinnan . Med 22% skatt som är det normala får man då 58 500 kr efter skatt varje månad år ut och år in och kan lägga 1/3 av det på boende bo flott med månadskostnad 19 500 och ändå leva ett väldigt gott liv.
D v s varenda kotte som slår på hjärnan och inte bråkar med staten kommer att få en tillvaro som är bättre än 99% av planetens. Jag tror folk nöjer sig med det och fokuserar på annat. De blir PK, de fjantar sig, de står inte upp för något och de får ett gott liv (lite grand mediokert med mina mått)
De spelar safe

Det är förstås en delförklaring. Men jämför Sveriges vapenpolitik, drogpolitik, prostitutionspolitik och invandringspolitik med Tjeckiens. Det är som två olika planeter. Tjeckerna kan bära vapen precis som man kan i USA, även om det krävs lite tester och licens för det; man får inneha 1,5 gram heroin för personligt bruk utan att straffas på något sätt och mista körkort, vapenlicens och arbete, som man gör i Sverige för samma sak; vuxna människor får köpa sex av andra vuxna människor som frivilligt säljer; Tjeckien har extremt få utomeuropeiska invandrare och knappt något problem med kriminella gäng, som Sverige har.

Nu har förstås tjeckerna sämre sociala skyddsnät, vilket kan vara en anledning till att de inte är statens kuvade husdjur på det sätt som de flesta svenskar är. Men iaf. Det är inte direkt ett u-land heller.
Citera
2024-12-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedecci
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.

Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.

Det finns ju en kulturell skillnad mellan olika skandinaver. Syd, väst samt öst och norr som har princip samma (de flesta i norr är ju uppflyttade svenskar).

Vi är sydskandinaver, vi skåningar.

Vet inte om alla skåningar är rebeller. Men vi kallar en spade för en spade. vi är pragmatiska och inte idealistiska osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in