• 5
  • 6
2024-12-16, 00:32
Avstängd
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Vissa känner inte av THC. Det är en sjukdom. Kanske TS har denna sjukdom?
Är det något andligt? Herrn syndar inte. Är frälst typ. Vissa föds så. Är självklar Jag föddes i rymden typ. Mörkret. Kommer från ingenstans ifrån.
När jag tog benso och rökte kunde jag röka mycket mer och det blev mer mellow eller vad man ska säga. Inte så konstigt. Därför var det som jag blev frälst när jag käka benso men det blev att man kunde, vågade, tillät sig göra saker man annars inte skulle gjort. Benso är skitfarligt rävgift.om man får smak för det och blir torsk. Kanske man snabbare kan få fyllt måttet med ogärningar som kan krävas? Få död på räven i dig..

Är man trygg och så kanske man inte känner så mycket av det. Om man inte är rädd. Det där är intressant hur olika det kan vara. Om man bär på oro eller är trasig. Mycket handlar om anknytning. Den första tiden.. mycket händer där. Avgörande för uppväxten om man blir trasig eller hel. Hur föräldrarna är med varandra och barnet. Det är allt. Man kan lära sig saker men det kan bli jävligt dumt. Med mycket skuld och dålig självkänsla/otrygghet. Vad grundtryggheten bottnar i. Hur djup den är familjärt.

Kanske han har bra "starka rötter" och kan inte rubbas så lätt. Det är intressant.

I anknytningsteorin ser man stora följder för människors sätt att relatera till andra människor, inte minst i kamrat- och kärleksrelationer och i omvårdnaden av de egna barnen, efter personens anknytningshistoria.

Det står lite mycket där. Men det kan bero på hur man är funtad. Var man står.
Jag fick lära mig att "funt" betyder dopfunt där barnet döps, för den som inte visste
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Anknytningsteori
Citera
2024-12-17, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Det står lite mycket där. Men det kan bero på hur man är funtad. Var man står.
Jag fick lära mig att "funt" betyder dopfunt där barnet döps, för den som inte visste
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Anknytningsteori

Så du menar att jag inte känner av något pågrund av mitt mående? Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2024-12-17, 01:44
Avstängd
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoho420
Så du menar att jag inte känner av något pågrund av mitt mående? Eller är jag helt ute och cyklar?
Det kan bero på var man befinner sig. Vad man bär på.
Jag bar på trauma. Jag var slagen. Hade misslyckats. I konflikt. Jag hade inte förlåtit. Kunde inte acceptera det här livet. Hade ingen lösning och kunde inte tro på nån.

Så jag blev mer och mer förhärdad när jag rökte. Man sköt den där skiten framför sig..

Du har en annan trygghet. Du är kanske inte så sviken. Du känner inte att du sviker när du röker. Jag kanske gjorde det omedvetet. Därför jag snea så mycket i början. För jag hade misslyckats. Förlorat allt.

Sanningen var så viktig för mig. Jag höll livet heligt. Men jag levde i lögn och död i synder. Ville alltid va nån annan. Kunde inte va nån. Det går bara med Jesus.
Han är för oss.

Visste inte att det var Jesus jag letade efter. Och gick bara längre ifrån honom.
Tror du på Jesus Kristus? Guds helige.

Jag visste inte vem han var. Vad han kunde göra. Det var helt främmande för mig. Absurt. Pga fiendens gift.

Svårt att förklara men vissa verkar vara ganska självklara och är trygga i sin barnatro. Man är ju som alla andra.
Andra är mer rotlösa. Jag var science fiction. Jag kommer nån annanstans ifrån. Från ett annat håll. En annan vinkel.
Jag gjorde mig svår. Det var svårt att komma in.
Citera
2024-12-17, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7

Visste inte att det var Jesus jag letade efter. Och gick bara längre ifrån honom.
Tror du på Jesus Kristus? Guds helige.

Vet inte om jag tror på Gud. Men det du säger låter helt sjukt. Det stämmer ju inte.
Citera
2024-12-17, 10:00
Avstängd
Traveller7s avatar
Citat:
Vet inte om jag tror på Gud. Men det du säger låter helt sjukt. Det stämmer ju inte.
Vad är Gud? Vad stämmer inte? Nej jag försöker förklara hur jag upplever människor som blir påverkade och eller inte. Lite om min teori.
Tror det kan handla om anknytning. Hur rötterna sitter. Vart man får luft ifrån om man får nån. Eller om man tar slut på sin "syretank" när man röker.

Vissa är så "dumma" så de blir inte påverkade
Dumma i världens ögon. Alltså är de då kanske snälla. Bra..
Försök inte droga ner dig. Det finns bättre grejer. Guds rike och rättfärdighet.
Sanningen är bäst. Droger förvränger.
Jag trodde jag letade efter nåt mystiskt. Svårt. Men jag hade det bästa. Var bara att jag stod ej ut utan Jesus. Och han stod inte för mig att finna helt självklart. Jag behövde få hjälp. Föddes som i en psykos. Hade blivit svår. Beroende på min bakgrund. Arv.

Kanske det bara handlar om att bli vuxen.
Citera
2024-12-24, 03:52
Medlem
Någon annan som kan förklara detta. För det är fan helt otroligt. Låter som att cannabis är en bluff.
Citera
2024-12-24, 22:15
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Någon annan som kan förklara detta. För det är fan helt otroligt. Låter som att cannabis är en bluff.
Det kan vara så att det inte är för dig.
Alla är olika och inte alla kan inte uppskatta droger lika.
Låter som du får testa något annat.
Muscimol är nice.
Citera
2024-12-30, 06:58
Medlem
Jag provade cannabis nyligen första gången (lagligt) och jag blev inte påverkad alls.

Sativa thc 25 %
Citera
2025-01-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Antingen är det blandat med tobak och du får inte i dig mycket eller rena buschweedet.

I mitt långa liv har jag märkt att vissa människor, oftast kvinnor, behöver en rejäl dos första gången för att de skall känna av det på riktigt.

Ofta tror många det skall bli rosa elefanter och hallucinationer, och blir förbryllade att det inte kommer.

Men inte en chans att du kan röka bra odlat weed utan att känna något.

Enda svaret då är att du går på någon medicin som blockerar din hjärna. Det har jag sett med folk som går på psykofarmaka.

Nu blev jag intresserad. Jag som går på 300 mg venlafaxin blockerar det min hjärna??? Inte konstigt isf att jag får mindre effekt än mina vänner
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in