Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 19:02
Medlem
Hade jag blivit blind eller tappat luktsinnet för alltid då hade jag lämnat. Hade jag fått reda på att jag har en svår cancer och att jag ska få alzheimers, hade jag också lämnat.

Vilka typer av skador och sjukdomar hade gjort så ni valt att ta livet av er? Eller hade ni inte inte det kanske?
Igår, 19:06
Medlem
21512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizbulllaaaaah
...tappat luktsinnet för alltid då hade jag lämnat.
Det verkar väldigt drastiskt att ta livet av sig för att ha tappat luktsinnet. Hur tänker du då?
Igår, 19:10
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Hade jag blivit blind eller tappat luktsinnet för alltid då hade jag lämnat. Hade jag fått reda på att jag har en svår cancer och att jag ska få alzheimers, hade jag också lämnat.

Vilka typer av skador och sjukdomar hade gjort så ni valt att ta livet av er? Eller hade ni inte inte det kanske?

Blind kan jag förstå. Men är du verkligen seriös med att du skulle ta livet av dig om du tappat luktsinnet?
Jag personligen hade inte brytt mig så mycket om jag inte hade luktsinne. Men det kanske beror på att jag har betydligt värre problem än de. Jag har grubblat till och ifrån att ta mitt liv under många år, men jag har också väldigt många sjukdomar. Neurologisk trötthet, artros, diabetes, nervskador, blind på vänster öga, brock i magmunnen samt depression. Jag grubblar dagligen om de är värt att leva för livet är redan tortyr som det är. Men de är dom små sakerna i livet som gör de värt att leva. Att få äta en god bit mat om dagarna eller en kopp kaffe. Men om dagen kommer då försäkringskassan skulle börja strula och strypa min ersättning samt min sociala kontakt med psykolog, då blir det garanterat repet för min del.
Igår, 19:14
Medlem
Svaret är nog ingenting Känner få som inte kämpat in i kaklet (mig inberäknat) Nej seriöst tror jag dom flesta kör på.

Uppdaterar efter jag såg förra inlägget. Precis så är det Mår jag bra idag är det en bonus Man ska inte slösa bort den med att må dåligt mentalt Lättare sagt än gjort men är rätt logiskt Jag är sjuk och kommer nog dö lite tidigare än medel., men därför är den här biran med en polare extra kul och viktig Döden eller allvarlig sjukdom kommer för dom flesta, sen om du är 60 eller 90 är det inte kul Jag har gjort cellgift och annat som inte är kul Men ser jag en mamma på 30-35 i samma rum så känner jag mig ödmjuk Jag har levt 60 plus Och för henne är varje dag viktig, oavsett vilken sjukdom hon har
Senast redigerad av BeringerMike Igår kl. 19:27.
Igår, 19:32
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag jobbat på två uppfinningar. Had någon snikt in innan mig och publicerat hade jag blivit rejält lack alltså. Kanske då.
Igår, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21512
Det verkar väldigt drastiskt att ta livet av sig för att ha tappat luktsinnet. Hur tänker du då?
Svar till er båda.

Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Blind kan jag förstå. Men är du verkligen seriös med att du skulle ta livet av dig om du tappat luktsinnet?
Jag personligen hade inte brytt mig så mycket om jag inte hade luktsinne.

Tänk dig att du aldrig mer kan känna smaken av det du äter och gillar som mest när du är som hungrigast. Det som man tror är smaksinne är egentligen luktsinnet, det är bara att täppa till näsan nästa gång du äter din favoriträtt.

Vad fan blir livet utan god mat? Det heter ju också luktblindhet med andra ord.
Igår, 19:47
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Svar till er båda.

Tänk dig att du aldrig mer kan känna smaken av det du äter och gillar som mest när du är som hungrigast. Det som man tror är smaksinne är egentligen luktsinnet, det är bara att täppa till näsan nästa gång du äter din favoriträtt.

Vad fan blir livet utan god mat? Det heter ju också luktblindhet med andra ord.

Jo jag kan förstå att det är jobbigt att inte känna smak. Men i relation till andra sjukdomar och tillstånd så känns det ändå som något som går att hantera.
Igår, 19:58
Medlem
Amazon-mannens avatar
Om jag av misstag hade tagit en valsedel från Miljömupparna och lagt i valkuvertet och ner i urnan. Jag hade inte kunnat leva med skammen..
Igår, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Jo jag kan förstå att det är jobbigt att inte känna smak. Men i relation till andra sjukdomar och tillstånd så känns det ändå som något som går att hantera.
Jag kan inte hantera saknaden av smak och lukt när jag ska äta cirka 3 gånger om dagen, och sen samtidigt ständigt gå och handla i affären och se alla godsakerna. Vad är meningen med att man ser så mycket gott men inte kan njuta av det? Aldrig kunna njuta av en god kanelbulle eller prinsessbakelse med kaffe. Aldrig mer kunna förstå vad en kebabpizza är eller förstå varför jag ska resa till Rom och efter att jag har tittat på bergen med turistbussen och blivit hungrig ska jag se alla sitta där och äta sin pasta alfredo och lassange eller stenungsbakad pizza samtidigt som jag också beställer nåt dyrt men inte kan känna eller njuta av det jag ska äta.

Sen ska jag leva såhär hela tiden tills jag dör. Aldrig.

Tror du resonerar som du gör just nu för du inte har nån erfarenhet av att tappa luktsinnet långvarig? Men jag själv tappade luktsinnet under väldigt lång tid 2014/15, cirka 6 veckor, och jag blev helt galen.

Luktsinnet är ju ett av våra 5 sinnen. Tycker också det är ett sinne som många underskattar.
Igår, 20:32
Medlem
sfrges avatar
Hade jag blivit totalförlamad hade jag nog viljat dö. Problemet är ju att man är ganska maktlös i en sådan situation.
Därför är jag för dödshjälp.
Igår, 20:53
Medlem
strategasiats avatar
du verkar vara jävligt vek
Igår, 21:04
Medlem
brunnsangs avatar
Om jag hade knullat en enbent heroinpundare i röven under en snedtripp på tcentralen, och blivit smittad med HIV som sedan utvecklats till Aids och på något sett genom kontaktsmitta lyckats smitta både fru och barn så att dom också så småningom fått Aids. Då hade jag inte tvekat på att skjuta skallen av mig.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in