Citat:
Ursprungligen postat av
Dulce
Jo jag kan förstå att det är jobbigt att inte känna smak. Men i relation till andra sjukdomar och tillstånd så känns det ändå som något som går att hantera.
Jag kan inte hantera saknaden av smak och lukt när jag ska äta cirka 3 gånger om dagen, och sen samtidigt ständigt gå och handla i affären och se alla godsakerna. Vad är meningen med att man ser så mycket gott men inte kan njuta av det? Aldrig kunna njuta av en god kanelbulle eller prinsessbakelse med kaffe. Aldrig mer kunna förstå vad en kebabpizza är eller förstå varför jag ska resa till Rom och efter att jag har tittat på bergen med turistbussen och blivit hungrig ska jag se alla sitta där och äta sin pasta alfredo och lassange eller stenungsbakad pizza samtidigt som jag också beställer nåt dyrt men inte kan känna eller njuta av det jag ska äta.
Sen ska jag leva såhär hela tiden tills jag dör. Aldrig.
Tror du resonerar som du gör just nu för du inte har nån erfarenhet av att tappa luktsinnet långvarig? Men jag själv tappade luktsinnet under väldigt lång tid 2014/15, cirka 6 veckor, och jag blev helt galen.
Luktsinnet är ju ett av våra 5 sinnen. Tycker också det är ett sinne som många underskattar.