2019-03-17, 19:06
Medlem
Landsfaderns avatar
Mental ohälsa är något som går att koppla till så enormt många olika saker men i grund och botten tror jag det är vad det handlar om. Sociala medier och t.ex. Flashback blir så enormt tillgänglig genom våra datorer och telefoner och således blir det något onaturligt att ge sig ut i den riktiga världen och träffa människor.

Jag tror detta har väldigt lite att göra med något ”manshat” eller ”feminism”. I själva verket tror jag det är två sidor av samma mynt. Tillgängligheten till likatänkande är lika stort på den andra sidan och jag har träffat många feminister och hittills har jag inte träffat någon som jag känt har uttryckt ett genuint hat mot mig.

För egen del tror jag att många män har förväntningar på sig själva, hur man ska vara och vad det innebär att vara man. Att man ska vara vältränad, se bra ut och ha lätt för att få tjejer. Detta är inget nytt utan så skulle jag tro att det alltid har varit men genom att vi har datorer och telefoner idag så blir detta budskap extremt tydligt. Och eftersom vi har hjärnor som är anpassade för att döma saker i syfte att säkra vår överlevnad så dömer den också om vi uppnår till mansidealet. Det naturliga blir att söka intellektuella svar genom olika ideologier men det kommer bara rendera i en ond spiral där vi kommer bli ännu argare och ännu mer besvikna på oss själva.

Jag tror svaret handlar i att män måste börja ge sig själv kärlek och avsätta tid för att verkligen älska sig själva. Det är egentligen där allt börjar, älskar vi inte oss själva kommer vi aldrig kunna älska andra och andra kommer inte älska oss heller och i förlängningen blir det inga tjejer. En sådan enkel sak som att en gång i timmen ställa en timer och säga ”XXX, jag älskar dig” regelbundet kan låta superknäppt till en början men med lite tid kommer det att kunna göra mycket. Ett annat sätt är att exempelvis meditera i tio minuter varje dag. Behöver inte vara så mycket mer än så. Ur detta kan mycket andra bra saker födas: träning, förbättrad kosthållning, mer tid utomhus m.m. men det absolut mest fundamentala är att vi verkligen börjar tycka om oss själva för den vi är. Och det gäller inte bara män utan lika mycket kvinnor som också kämpar.

Det kommer inte komma av sig själv utan det måste verkligen ske med en intention. Men enda sättet att sprida det till andra är genom oss själva. Jag hade gärna sett vad som hänt om alla medlemmar på Flashback prövade detta och sett vilket forum och vilket samhälle vi fått då.
Citera
2019-03-18, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
Vem ska göra detta?

Det finns ca 50% män och ni kan börja använda dessa råd till varandra.

Hur många har du själv lyft, stöttat, funnits där för? Eller är det bara alla andras ansvar att göra detta mot dig?

Jsg har själv lagt mycket tid när jag var yngre på att lyfta andra, både killar ich tjejer som mått dåligt av ensamhet osv. Och jag har själv fått litr hjälp. Vet du vad? Det hjälper otroligt mycket! Upplever att killar lägger mer energi och tid på att stötta andra killar som mår dåligt. Tjejer vill bara försöka uppmuntra, lägda huvudet på sne osv. Självklart förstår jag att tjejer inte kan alltid visa närhet, eftersom unfa killar då hakar på och blir efterhängsna. Men det finns en tydlig skillnad
Citera
2019-03-20, 16:11
Medlem
Vad innebär "helt ok" ?

Om det nu är något som fattas, så borde vi försöka komma fram till vad det är.
Det kan ju vara så att ribban har flyttats upp.
Citera
2019-03-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
Vem ska göra detta?

Det finns ca 50% män och ni kan börja använda dessa råd till varandra.

Hur många har du själv lyft, stöttat, funnits där för? Eller är det bara alla andras ansvar att göra detta mot dig?

Problemet är att etablissemanget hatar vita män.

Män sysslar inte med barn så mycket , så det är inte mycket vi kan göra direkt. Vi kan mer jobba politiskt och försöka få bort de män och kvinnor som hatar män från makten. Detta är inte heller lätt eftersom de har kontroll på media..

Vad män som mår dåligt kan göra är att i alla fall tillfälligt dra sig tillbaka från etablissemangets inflyttande. De kan flytta ut på landet eller byta läge så de inte nås.
Citera
2020-03-16, 14:22
Medlem
manfred85s avatar
Dem som sollas bort blir ju också bespottade av andra.

Tycker det har blivit värre på senare år , finns ju liksom inget annat o göra än att stå och bevittna allt elände man får ta från andras förutfattande skit.

Att stå och se på en unken kuliss som skriker :

Avla den bästa rasen för den överlever blir rätt tröttsamt i längden.
Citera
2020-03-17, 23:56
Medlem
Buhu, vita män. Buhu vita män. Ja, vita kräk till män som tror att de äger den här världen.
Som tror att de förtjänar allt och alla. "Vi är bättre än alla icke-vita". Yeah right. Det kommer ni aldrig göra.

Ni idioter sprider dessutom coronaviruset. Skapar total panik och recession i hela världen. Tusentals dödsfall. Folk förlorar sina jobb pga vitingen. Låt oss inte glömma era världskrig, bombandet av länder med kärnvapen. Man utrotar människor, våldtar mellanöstern, förslavar svarta människor. Skapar finanskriser. Stackars jävla människor på grund av era uppblåsta egon. Till och med naturen har fått nog av er. 50% mindre speriemängd på 40 år. På tiden. 27 säsonger av lyxfällan i detta land säger allt. Ni värderar energidrycker, ponnys och tv-spel framför familj och uppfostrandet av era barn. Ni skall inte ens ha några barn!

Hur fan tror folk att man hittade en kvinna för 50 år sedan? I det här jävla landet gick man på dans och där MÄN bjöd upp kvinnor. Inga fjollor som sitter på internet och bölar och tror de förtjänar allting.

Men länge leve vitingen som är såååå stolt över sin hudfärg. Ha! Inte fan är det jag som ligger på stranden varje sommar för att bli solBRÄND.

Ni är så satans jävla bortskämda. Klarar ni inte av att leva i västerländska länder, flytta till Afrika så skall ni fan få se vad folk lider utav varje dag. VIlket jävla skämt.
Citera
2020-03-19, 16:14
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Buhu, vita män. Buhu vita män. Ja, vita kräk till män som tror att de äger den här världen.
Som tror att de förtjänar allt och alla. "Vi är bättre än alla icke-vita". Yeah right. Det kommer ni aldrig göra.

Ni idioter sprider dessutom coronaviruset. Skapar total panik och recession i hela världen. Tusentals dödsfall. Folk förlorar sina jobb pga vitingen. Låt oss inte glömma era världskrig, bombandet av länder med kärnvapen. Man utrotar människor, våldtar mellanöstern, förslavar svarta människor. Skapar finanskriser. Stackars jävla människor på grund av era uppblåsta egon. Till och med naturen har fått nog av er. 50% mindre speriemängd på 40 år. På tiden. 27 säsonger av lyxfällan i detta land säger allt. Ni värderar energidrycker, ponnys och tv-spel framför familj och uppfostrandet av era barn. Ni skall inte ens ha några barn!

Hur fan tror folk att man hittade en kvinna för 50 år sedan? I det här jävla landet gick man på dans och där MÄN bjöd upp kvinnor. Inga fjollor som sitter på internet och bölar och tror de förtjänar allting.

Men länge leve vitingen som är såååå stolt över sin hudfärg. Ha! Inte fan är det jag som ligger på stranden varje sommar för att bli solBRÄND.

Ni är så satans jävla bortskämda. Klarar ni inte av att leva i västerländska länder, flytta till Afrika så skall ni fan få se vad folk lider utav varje dag. VIlket jävla skämt.
Du gör En bra poäng mitt i allt babblande och nonsens och ren rasism fast tror du motverkar rasism? Se på människor som individer är rätt väg för att motverka rasism. Istället för grupperingar. Annars bidrar du till ett rasistiskt synsätt.

Men du gör EN god poäng. Dvs. Bortskämdheten och att man förtjänar saker bara. Men det gäller dig med. Som klagar över det finns inga riktiga män nu för tiden? Um. För du förtjänar det? Men. Killarna förtjänar inget? Du ser själv?
Citera
2020-03-19, 20:17
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan

.
Senast redigerad av svartnatt666 2020-03-19 kl. 20:57.
Citera
2020-03-19, 21:29
Medlem
svartnatt666s avatar
Mmm. Imorgon ska jag date med min first edition charizard. Nice.
Citera
2024-12-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
Ok, jag tror du har fel.

Svenska män har aldrig varit mer modemedvetna, mer stylade, mer muskulösa, mer allmänbildade eller mer utbildade än idag, vi har aldrig någonsin i svensk historia haft så många attraktiva män på våra svenska gator, män som går på gymet 5 dagar i veckan, sköter kosten, går till frissan var 3e vecka, utbildar sig till ingenjörer eller läkare.

Dessa män står sig extremt högt på ett internationellt plan, men hemma i Sverige så fungerar det inte.

Skulle det kanske vara så, MÖJLIGTVIS, KANSKE; att det är inte svenska män som är problemet, utan det är svenska kvinnor som fått hybris och fått för sig att de alla är värda en Brad Pitt och inget annat duger?

Är det en rimlig hypotes, eller ska vi fortsätta lägga ansvaret på män, som våra naturliga instinkter säger åt oss, utan att reflektera över det?
Vad hjälper det när de är helt inkompetenta vad gäller tex dans å föra sig.
Citera
2024-12-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
Nej det är ingen jävla tycka synd om tråd, men intressant att så FORT män tar upp sina problem så ska dom förlöjligas, det är fan helt sjukt vad samhället hatar män, särskilt vita män. Självmordsstatistiken skjuter i taket, men tar män upp detta då får de höra att de ska sitta ner i båten och hålla käften.

Fyfan vilket manshatiskt skitsamhälle vi har fått.

Bra rutet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in