2024-12-25, 14:55
Medlem
Hive Pocket, jag reser i Januari och letade efter ett spel som inte tar mycket plats
Citera
2024-12-25, 18:27
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Mississippi queen

Snubblade på det billigt.
Racingspel med hjulångare, där det gäller att ta passagerare och hålla koll på kolet.

Utvärdering följer.

Hur många brädspel har min herre? Spelar du med familj eller vänner?
Citera
2024-12-25, 22:17
Medlem
Guess who?: Super Mario (Vem där?)
Vem där? spelades som liten, lika så Super Mario.
Men kombinationen vet jag inte, säkert kul för ungarna i längden när dom kan bli självgående i frågeformuleringar.
En nackdel är att på många spelkort är karaktären i helfigur och allt på spelbrädet är profilbilder, så frågor om skor osv är omöjliga att svara på.
Citera
2024-12-25, 23:18
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Hur många brädspel har min herre? Spelar du med familj eller vänner?
Vet inte riktigt, dom finns på flera håll utöver hemmet, spellokalen, utlånade och så.
Men runt hundra år det säkert.

Familjen är med ibland, annars spelas det mest i våran lilla spelklubb.
Citera
2024-12-27, 06:59
Har köpt ticket to ride Europa. Är detta spelet värt det? Funderar på att lämna tillbaka det.
Citera
2024-12-27, 21:39
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Har köpt ticket to ride Europa. Är detta spelet värt det? Funderar på att lämna tillbaka det.
Ticket to ride är ganska lättillgängligt spel med enkla regler och lite lagom interaktion.

Men trots detta så är inte alla spel för alla.
Vad är felet ?

För svårt, för lång tid, för lätt ?
Citera
2024-12-28, 12:54
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ticket to ride är ganska lättillgängligt spel med enkla regler och lite lagom interaktion.

Men trots detta så är inte alla spel för alla.
Vad är felet ?

För svårt, för lång tid, för lätt ?

Blev ett impulsköp då det var rea. Det har inte kommit ännu. Egentligen vill jag spela trivia spel. Är Besserwisser bra? Bättre än trivia pursuit?

Jag köpte Carcassonne som också var rekommenderat för två spelare för några år sedan och vi har inte spelat ett enda spel. Det var alldeles för svårt att komma igång och sedan tröttnade vi.
Citera
2024-12-28, 14:20
Medlem
Citat:
Utan tvekan ett av dom bästa spelen.
Passar från 12/13 år och uppåt.
Speltid max 2 timmar
Citera
2024-12-28, 23:03
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Blev ett impulsköp då det var rea. Det har inte kommit ännu. Egentligen vill jag spela trivia spel. Är Besserwisser bra? Bättre än trivia pursuit?

Jag köpte Carcassonne som också var rekommenderat för två spelare för några år sedan och vi har inte spelat ett enda spel. Det var alldeles för svårt att komma igång och sedan tröttnade vi.
Frågespel har den svagheten att dom ofta blir inaktuella, eller har felaktiga svar.
Sedan är ju frågorna förbrukade vartefter dom ställs

Du har PM
Citera
2024-12-28, 23:41
Medlem
0-100
Citera
Idag, 16:08
Medlem
ScrollMiasCuckstols avatar
Cthulhu - Death may die, vars 3:e grundspel i serien jag backade på gamefound.

Kan vara det bästa jag spelat på länge och jag brukar kunna vara lite svårsåld på spel som rör cthulhu-mytologin.
Citera
Idag, 16:10
Medlem
ScrollMiasCuckstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y14
Hive Pocket, jag reser i Januari och letade efter ett spel som inte tar mycket plats

Det spelet har en permanent plats i min ryggsäck som jag alltid har med när jag jobbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in