Citat:
Ursprungligen postat av
TheFlyingFarang
Det kommer ta resurser i ansprk men det kommer samtidigt stta stopp fr ryzzlands skuggflotta och den inkomst som den ger och ven frsvra enormt fr ryzzka spion och sabotageoperationer i stersjn.
Vl investerade resurser anser jag!
Kikade p en rapport. 2013 var det ver 10000 fartyg per r som gick, ja, vad, till/frn Ryssland i stersjn. Vid varje givet tillflle finns det ver 2000 fartyg i stersjn.
Det framstr som en omjlig uppgift att hantera all denna volym.
Jag tror "vst" kommer agera inom de ramar som finns. Stickproven kommer ka. Bevakningen kommer ka fr att kanske ta ngon "p bar grning". Men havet r stort och det r en svr uppgift.
Finland, Sverige, Baltikum, Tyskland, Polen m fl berrda lnder kommer nog frska verka genom EU fr att ytterligare utka sanktionerna. Det tror jag blir slutresultatet av detta. Och sanktionerna kommer bara bli fler, djupare och bredare. Den hr "skuggflottan" ligger ju helt klart numera i skottgluggen. Men, svitt jag frstr, s r bolagsstrukturerna s hljda i dunkel att inte ens ngon vet vem som ger vem. Ptryckningarna kommer bli globala. Fretagen kommer frska kra slalom mellan alla sanktionerna och hitta grzoner och komma undan. Ingen strre skillnad frn frra gngen. Skulle jag sga. Kina, Indien m fl kommer gladeligen lta fartygen angra hamnar. Indiska och Kinesiska fretag anlitas fr att utfra service av fartygen och "vst" kommer gnlla lite men inte mycket mer kommer hnda. Speciellt inte med Trump vid rodret (hehe) de kommande fyra ren. 🤷♂️