2023-06-08, 17:17
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Detta. Om man är sexuellt aktiv och vill ha barn i framtiden bör man testa sig regelbundet (minst 2-3ggr/år). Även om man är monogam, kan man inte ta för givet att ens partner är det. En obehandlad klamydiainfektion kan på sikt ta sig till testiklarna. För kvinnor kan det resultera i ärrbildning som gör det svårt att bli gravid.

Sedan när det kommer till sex med kondom delar jag åsikten att det är värdelöst. Spelar ingen roll hur snygg tjejen är, det känns inte skönt alls. Jag avstår faktiskt hellre sex än att ha sex med kondom
Det är klart det är skönast utan kondom, men knullar man ofta med olika så är det nog smart att vara försiktig. Jag och frun är swingers och kondom är ju självklart om det inte är ett par vi känner väldigt väl och som vi litar på. Vi testar oss regelbundet och hittills har vi klarat oss från precis allt. Klamydia åkte man dock på som ung och oförsiktig...
Citera
2023-06-11, 13:25
Medlem
Fick gonorré av en pojkvän i 20-årsåldern. Var väldigt obehagligt, blödde och hade svinont.
Kondom använde ingen då.

Tillfälliga partners eller icke-exklusiva blir med kondom. Hade ett ligg som hade varit väldigt aktiv och hade intorkade sår på kuken. Vi låg, med gummi men tror jag fick kondylom av honom. Tackade nej till fortsättning med honom.
Citera
2023-06-18, 18:26
Medlem
Har legat med ca 35-40tjejer sen debuten för 14 år sedan. Visserligen några en längre tid men har alltid frågat innan om vi ska använda skydd och majoriteten har antingen sagt att de är friska eller frågat om man är frisk.

Aldrig haft någon könssjukdom etc och tror många tjejer är rätt ärliga med detta samt att om de har herpesutslag där nere så ligger dem inte. Dessutom är de upp till 80% av befolkningen som har något typ av herpes men tror det är runt 5-15% som bara får utslag / besvär av detta så du behöver absolut inte vara orolig.
Citera
2024-11-28, 20:10
Medlem
Könssjukdommar är ju absolut inte ovanligt så hur man lyckas knulla massa brudar utan at råka på en sjukdom är ganska otroligt.

Det verkar ärligt som att en del inte förstår riskerna med sex.

Jag låg med en tjej när jag var 15 och hon blev gravid.
Vi låg en enda gång och det är knappast ovanligt eller osannolikt att en ung tjej blir gravid på ett knull.

Träffade en tjej på en fest när jag var 19 och vi låg en enda gång, fick gonnorre.

Jag fattar inte människor som går ut på krogen och knullar nån random brud med discofitta.
Citera
2024-11-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viruset88
Har legat med ca 35-40tjejer sen debuten för 14 år sedan. Visserligen några en längre tid men har alltid frågat innan om vi ska använda skydd och majoriteten har antingen sagt att de är friska eller frågat om man är frisk.

Aldrig haft någon könssjukdom etc och tror många tjejer är rätt ärliga med detta samt att om de har herpesutslag där nere så ligger dem inte. Dessutom är de upp till 80% av befolkningen som har något typ av herpes men tror det är runt 5-15% som bara får utslag / besvär av detta så du behöver absolut inte vara orolig.
Vad tänker du om risken för att bli pappa då?

Visst att abort finns men blir hon gravid så har du ju noll att säga till om.
Hade en kompisar gymnasiet som blev ofrivilligt pappa och han tog det rätt hårt för mamman ville inte ha med honom att göra efter ett tag.
Ser på Facebook att hon lever med nån man nu och kan fan inte va kul att som man aldrig få se sitt barn och veta att en annan man uppfostrar den
Citera
2024-11-29, 13:33
Medlem
Jag har haft en kvinna som fick kondylom under tiden vi var tillsammans. Jag fick det inte, men vi var ganska noga med skydd under tiden hon hade vårtorna. Det blev aldrig klarlagt varifrån det kom, men sjukvården skickade oss till psykolog för att kunna ”prata ut”.
Hennes vårtor gjorde riktigt ont och medicinen man skulle pensla på sved väldigt mycket.

Nu är jag upp i 200+ kvinnor och merparten är utan kondom. Det är bara om kvinnan kräver det som jag använder. Känslan försvinner nästan helt och LillStuart slaknar lätt. Dessutom gillar jag känslan av att lämna av säden djupt i henne.

Men, min erfarenhet är bedräglig. Precis som att jag kört bil tusentals gånger utan att krocka, så använder jag ju bilbälte varje gång. För man vet aldrig vad just denna gången har för risk. Så mitt råd till alla är: använd alltid kondom med någon du inte är absolut exklusiv med.
Citera
2024-12-28, 01:31
Medlem
Rimligt risktagande att skippa kondom?

Jag är 50 år och ute på marknaden efter ett långt äktenskap. Jag har börjat datea casual på nätet och hittills haft sex med tre kvinnor. Ingen har tagit upp frågan om skydd och jag har knullat utan kondom.

Om vi bortser från risken att göra kvinnan gravid - är det ett rimligt risktagande från min sida att knulla utan kondom? Mina kunskaper om könssjukdomar är rätt förlegade.

När jag var ung var det risken för HIV som gjorde att alla knullade med kondom, men att jag ska få HIV av en svensk kvinna på Tinder känns rätt osannolikt.

Sen har vi könsherpes som väl inte går att bota om man får det - men det är väl dels rätt ovanligt och inte heller särskilt farligt om man får det.

Kondylom är väl inget farligt? Klamydia är väl borta efter en penicillinkur? Gonorré känns som Afrika och är väl inte heller så farligt? Syfilis känns som att det är typ utrotat här?

Nåväl - jag vill knulla hett och passionerat utan kondom och tjejer idag verkar oftast inte bry sig om kondom. Är det ett rimligt risktagande att köra utan kondom för mig? Kan tillägga att jag inte tänkte bli far igen så sterilitet är inget jag är rädd för.
Citera
2024-12-28, 01:55
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag är 50 år och ute på marknaden efter ett långt äktenskap. Jag har börjat datea casual på nätet och hittills haft sex med tre kvinnor. Ingen har tagit upp frågan om skydd och jag har knullat utan kondom.

Om vi bortser från risken att göra kvinnan gravid - är det ett rimligt risktagande från min sida att knulla utan kondom? Mina kunskaper om könssjukdomar är rätt förlegade.

När jag var ung var det risken för HIV som gjorde att alla knullade med kondom, men att jag ska få HIV av en svensk kvinna på Tinder känns rätt osannolikt.

Sen har vi könsherpes som väl inte går att bota om man får det - men det är väl dels rätt ovanligt och inte heller särskilt farligt om man får det.

Kondylom är väl inget farligt? Klamydia är väl borta efter en penicillinkur? Gonorré känns som Afrika och är väl inte heller så farligt? Syfilis känns som att det är typ utrotat här?

Nåväl - jag vill knulla hett och passionerat utan kondom och tjejer idag verkar oftast inte bry sig om kondom. Är det ett rimligt risktagande att köra utan kondom för mig? Kan tillägga att jag inte tänkte bli far igen så sterilitet är inget jag är rädd för.

Har du nån gång funderat på vilka dessa svenska kvinnor varit med innan dig? Inte direkt som att de har varit med svenska män hahahaähähähä
Citera
2024-12-28, 01:55
Avstängd
trasig-axels avatar
Enligt en undersökning så är svenska kvinnor dom som är mest sannolika att ha bl.a. HIV eftersom dom ligger med allt och alla.
Citera
2024-12-28, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Har du nån gång funderat på vilka dessa svenska kvinnor varit med innan dig? Inte direkt som att de har varit med svenska män hahahaähähähä

Nej, men jag inbillar mig att svenska kvinnor testat sig och behandlar sig oftare än typ sprutluder från Litauen.
Citera
2024-12-28, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Enligt en undersökning så är svenska kvinnor dom som är mest sannolika att ha bl.a. HIV eftersom dom ligger med allt och alla.

För det första ska hon ha HIV och för det andra ska hon lyckas smitta mig. Äter man bromsmedicin är man så gott som ej smittsam. Känns lagom osannolikt att Anneli 35 år från Skärmarbrink ska smitta mig.
Citera
2024-12-28, 02:05
Avstängd
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
För det första ska hon ha HIV och för det andra ska hon lyckas smitta mig. Äter man bromsmedicin är man så gott som ej smittsam. Känns lagom osannolikt att Anneli 35 år från Skärmarbrink ska smitta mig.
Det brukar låta så, "det händer andra men inte mig"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in