2024-12-27, 20:45
Medlem
det är tur att vi har ett rättsväsende som inte låter misstänkta gärningsmäns nära och kära avgöra utfall i domstolar.
Citera
2024-12-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Hej mina fb-vänner, god fortsättning o hoppas ni mår bra!

Jag har inte fått något , men de ryktas om falska anklagelser, falska påhittade historier. Och att även någon har redigerat sin egna print ifrån journal igenom klistra o klippa lite granna... vem hur vad när.. vet inte. Men att de är påhittat och de kan vi nog alla konstatera vi som läst fup att de är JÄVLIGT PÅHITTAT med tanke på att gyn skrev att de inte alls var som rykten skrev.. i min tanke o så, som jag tänkt vidare på de här som SPEKULATIONER, är att bo försökt rädda sig ur något som hon plötsligt äcklades av, blev förbannad för och försökt spinna på de här, för att sedan i min fundering att hon gråtit ut till vänner o familj o i hopp o tro att hennes mamma kanske kan hjälpa henne framåt i process då hon sitter där hon gör för lite skadestånd.. ? Men vad vet jag.. men de är mina spekulationer o ja säger inte att de är så eller försöker kränka eller nudda någons tå, men de här är en öppen sida o spekulationer får man ha. Vi får se hur de går för dom om ca 2 veckor.

Håller med om allt då jag läst fup.
Hon är inte trovärdig .
Inte ett dugg.
Men... är lite oroad över alla blåmärken, det har knappt diskuterats här och går inte att förbise.
Har hon åsamkat dom själv för att historien ska hålla, går det då att påvisa på nåt sätt.
Eller har herrarna verkligen tagit i så dom har åsamkat henne dom.
Då är dom värda en lusing oavsett
Citera
2024-12-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golfrival
Håller med om allt då jag läst fup.
Hon är inte trovärdig .
Inte ett dugg.
Men... är lite oroad över alla blåmärken, det har knappt diskuterats här och går inte att förbise.
Har hon åsamkat dom själv för att historien ska hålla, går det då att påvisa på nåt sätt.
Eller har herrarna verkligen tagit i så dom har åsamkat henne dom.
Då är dom värda en lusing oavsett

Har du även läs vittnenas uppgifter om hur hon förändrats efter händelsen? Om de fysiska, mentala och psykiska men hon uppvisar? Från att ha varit en "glad och pigg arbetsmyra" till att vara förvirrad, ha smärta (i nacke och rygg då hon stretade emot vid händelsen), trött, ha sömnsvårigheter, vara sjukskriven, vara rädd och bo hemma hos sina föräldrar i flera veckor efter händelsen osv. Och så flera blåmärken på det. och rodnad vid tinningen. Och så vittnet som uppger att målsägande har fått tunnare hår vid tinningen, vittnen som säger att de har sett avrivet hår. Vad tror du det tyder på? Våldtäkt?

Och vad är det du ser som gör henne "inte trovärdig"? Att hon försöker prata bort det om narkotikan? Hon kan ju ha blivit våldtagen, men inte vill åka dit för narkotikabrott.

Anmäla det hela ville hon heller inte, då hon är i samma bransch som de åtalade.
Citera
2024-12-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
det är tur att vi har ett rättsväsende som inte låter misstänkta gärningsmäns nära och kära avgöra utfall i domstolar.

Ja, en jädra tur! Flera i tråden verkar uppenbart partiska.
Citera
2024-12-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Blåmärken. På flera olika ställen.

Vem har sagt att hon sa så till T? Har G eller T sagt det? För det fanns inte med i förhören med målsägande.

Har du för övrigt läst vittnesförhören? Om hur påverkad målsägande har blivit av händelsen enligt folk som känner henne. Både fysiskt, psykiskt och mentalt. Trött och förvirrad. Rädd och har bott hemma hos sina föräldrar i flera veckor efter händelsen. Sömnsvårigheter. Smärta i nacke och rygg (som enligt målsägande uppkommit när hon försökt streta emot). Sjukskriven. Från att förr ha varit en "pigg och glad arbetsmyra". vad kommer det sig tror du att hon är så påverkad mentalt, psykiskt och fysiskt? Pga. att hon har blivit våldtagen kanske...?

Hon ville ha sex med G, men inte med T. T tvingade sig på och G hjälpte till. Men givetvis säger T och G något annat. Upp till rätten att avgöra vad som hänt.

Du behöver nog läsa förhören med henne igen då det är hon själv som säger att det var vad hon sa.
Citera
2024-12-28, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quenn
Jo de är det men efter läst FUPen så är det för mig orimliga saker som kommit fram och att dom ens har den i Kalmar är ännu konstigare

Tingsrättsdomar är alltid ett lotteri.
Citera
2024-12-28, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antecknar
Du behöver nog läsa förhören med henne igen då det är hon själv som säger att det var vad hon sa.

I vilket förhör då? För vad jag kan läsa så säger hon detta om håret:

--------

Förhör 1: Tim tog tag i hår och tryckte väldigt hårt så att hon började gråta. Han
tryckte så hårt att hon klöktes. Han var våldsam och höll väldigt hårt i hår och slet
hennes huvud upp och ner över hans kön. Tim slet även i håret så att håret lossnade
vilket gjorde jätte ont. är öm i hårbotten fortfarande.

Förhör 2: Då tvingade han mig att göra det och tryckte ner mitt huvud hårt. Han tog verkligen tag i håret så jag började gråta också. Till slut började jag suga av honom då. Han är våldsam hela
tiden i det. Han håller kvar mitt huvud nere så att jag klöks. En gång fick jag som panik så att
jag bet honom. Jag fick sån panik för att... Alltså fick ingen luft. Sen hela tiden höll han i
håret och tryckte ner och drog upp så här. Jag tror att det var den gången som han luggade av
håret här på sidan. Det kan jag inte svara på om det var exakt samtidigt. Sen bytte de plats
igen.

Förhör 3: FL: Och du säger någon gång här att han luggade håret på dig.
: Ja alltså han höll ju i det egentligen hela tiden.
FL: Och vem är det då vi pratar om?
: Det är Tim. Och jag ser ju att jag har tappat hår liksom på ena sidan. Och jag
känner också att det är knåttrigt efter att det har dragits hårsäckar och att håret har gått av då.
Man ser det när man sätter upp det. Men också, att dra i håret överlag utan att det lossnar gör
ju också ont liksom. Och det vet jag, det sa jag till om och skrek till om flera flera gånger.
När det gjorde alldeles alldeles för ont. För det gjorde otroligt ont med håret och nacken.

FL: Jag kom på lite saker, du säger att du har ont i håret. Där han har tagit eller hållit i
håret och sen att det är ömt här. Har du ont någon mer stans?
: Ja, alltså hela nacken har jag ju inte kunnat röra ju. Och det strålar ju ner mot
ryggen och nu sista tiden så jag har ju ont här och jag är ju också blå här på insidan då. Och
jag har ju lite blåmärken här och var. Men det är framförallt här. Eller ja, ryggen är det jag har
fart illa av mest då. Hårbotten är ju mycket, alltså det är ju jätteont att borsta håret och så och
det har nog blivit värre idag.

Förhör fyra: . Och han var
jättehårdhänt. Jag vet att jag fick kämpa... och hålla uppe huvudet för att få luft. För att han,
han bara tryckte ner jättehårt. Och när jag inte gjorde det då tog han ju håret och drog upp och
ner typ

-------

Det är nog snarare ni, de åtalades hejarklack, som behöver läsa förhören med målsägande igen. Och vittnesförhören med för den delen.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-12-28 kl. 07:26.
Citera
2024-12-28, 09:43
Medlem
Tomatkungen

På sida 152 i förhör med henne uppger hon att hon säger ”går det dåligt nu Tim” så jag tror nog att du behöver läsa FUP igen, verkar ju vara du som missat en massa saker
Sen blåmärkena, kan ha uppkommit både före och efter, vissa människor får lätt blåmärken.
Och ang hennes mående så är inte de heller trovärdigt när hon varit på spa resa till Göteborg, vilket hon utelämnar i sina förhör och även hennes vänner men! Hennes kurator tar upp det..
Citera
2024-12-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamigvaduvill00
Tomatkungen

På sida 152 i förhör med henne uppger hon att hon säger ”går det dåligt nu Tim” så jag tror nog att du behöver läsa FUP igen, verkar ju vara du som missat en massa saker
Sen blåmärkena, kan ha uppkommit både före och efter, vissa människor får lätt blåmärken.
Och ang hennes mående så är inte de heller trovärdigt när hon varit på spa resa till Göteborg, vilket hon utelämnar i sina förhör och även hennes vänner men! Hennes kurator tar upp det..

Jag är en sån som får blåmärken ofta och jag tänkte på det när jag såg bilderna i FUP, att det är ju blåmärken hon har men det är ganska vanliga mindre blåmärken. Precis såna jag kan få av vad som helst. Ofta vet jag inte ens hur jag fått dom och sen kanske min sambo påpekar att oj vad har du gjort på låret tex.

Jag anser inte att blåmärkena utgör en sån stark bevisning just i detta fallet heller.

Och kommentaren om T mitt i allt är... inte så bra för henne. Det låter totalt orimligt att kommentera någons "form" under tiden samma person begår en våldtäkt mot en.
Citera
2024-12-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Jag är en sån som får blåmärken ofta och jag tänkte på det när jag såg bilderna i FUP, att det är ju blåmärken hon har men det är ganska vanliga mindre blåmärken. Precis såna jag kan få av vad som helst. Ofta vet jag inte ens hur jag fått dom och sen kanske min sambo påpekar att oj vad har du gjort på låret tex.

Jag anser inte att blåmärkena utgör en sån stark bevisning just i detta fallet heller.

Och kommentaren om T mitt i allt är... inte så bra för henne. Det låter totalt orimligt att kommentera någons "form" under tiden samma person begår en våldtäkt mot en.

Håller med då även jag har lätt för att få blåmärken, va ute i garaget och bytte batteri i skotern igår och stod på knä men råkade en gång sätta knät på en ringnyckel och visst är de ett blåmärke där. Däremot vad jag gjort för att få blåmärke på vänsterhanden och högra underarmen vet jag inte och ingen smärta om jag trycker på dom, men om nån dag är dom borta men då finns troligen några andra nya.

Vid läkarundersökningen så kunde dom väl inte se att hår slitits bort/av?
Citera
2024-12-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Håller med då även jag har lätt för att få blåmärken, va ute i garaget och bytte batteri i skotern igår och stod på knä men råkade en gång sätta knät på en ringnyckel och visst är de ett blåmärke där. Däremot vad jag gjort för att få blåmärke på vänsterhanden och högra underarmen vet jag inte och ingen smärta om jag trycker på dom, men om nån dag är dom borta men då finns troligen några andra nya.

Vid läkarundersökningen så kunde dom väl inte se att hår slitits bort/av?

Nu var det en tid sen jag läste FUP men har för mig att det stod att hon hade en rodnad på ena sidan vid hårfästet.
Men inte att det saknades en bit hår.
Citera
2024-12-28, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Nu var det en tid sen jag läste FUP men har för mig att det stod att hon hade en rodnad på ena sidan vid hårfästet.
Men inte att det saknades en bit hår.

Mm hade på att de bara va en kompis som sa att hon va tunnhårig på ena sidan men de va inget som sjukvården såg.
Hur svårt kan de va att gnida sig själv hårbotten så rodnad uppstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in