Citat:
Anspråkstagare
Uppgift
Den 15/11 kl 12:24 mottager jag ett mail från Jonas Jönsson Arenfalk, säkerhetschef på Trygg
Hansa.
Han skriver följande:
"Jag vill bara meddela att Trygg-Hansa nu är ägare till den aktuella mobiltelefonen och inte
bara leasingtagare. Vi leasade den tidigare av vår leverantör Atea men har alltså köpt loss den
och gör därmed anspråk på telefonen när den hävs från beslaget. har du någon status på när det
skulle kunna ske?"
Jag kunde inte svara på det utan sade att jag skulle kontakta åklagaren gällande detta.
När jag skulle lägga in ny anspråkstagare i ärendet lade jag det under "Huvudkontor".
Det är alltså Jonas Jönsson Arenfalk som är den kontakt jag har, som anspråkstagare på Trygg
Hansa.
Citat:
Ursprungligen postat av
ImStillCute
Fast dom kan ju säga åt han att ge dem koden, det är ju deras telefon.
Han minns inte om han har kod..och lämnar flera fulkoder. Maj 2024:
Citat:
B.fl: Jag bara funderar lite, du hade så mycket koll men sedan vet du inte vart du tog vägen?
"-Nej, det kan ju finnas massa anledningar till det, att man inte kommer ihåg det. Jag
kommer ju inte ihåg saker före heller så att...
F.l. Då tänkte jag säga så här..( Tar fram M:s beslagtagna telefon)
Den telefonen, känner du igen den?
"- Ja
F.l: Mm, det är ju den telefonen som vi tog i beslag. Och enligt Trygg Hansa.. De här
koderna som du gav, ja det skulle vara 6-siffriga koder, vi har fått 8-siffriga koder, tre st.
men de stämmer inte.
"- näe."
F.l. och då tänker jag så här, Trygg-Hansa, de har ju inget mer med det här att göra och
säger att det inte är en tjänstemobil, det är inte dom som äger den, och de har tagit rätt på
det som dom skall göra., så att dom har ingenting mer liksom, i det här ärendet, liksom, som
de bryr sig om, som finns i telefonen så att säga.
"- mhm".
F.l: Så jag tänkte fråga dig så här: Har du någon fingeravkänning på den här, eller
ansiktsigenkänning?
"- Nej det tror jag inte"
F.l: Du tror inte det?
"- Men det ser du väl om du öppnar telefon, om du har den öppen, då hade den väl efterfrågat
det?
F.l: Det kom för koder. Jag har inte det själv därför frågar jag dig det är ju du som får svara
på frågorna jag har.
"- Nej men uppenbart är det ju ingen fingeravtjänst(f.l är osäker på vad M säger här),
fingeravtryck eller ansiktsigenkänning eftersom det kommer upp en kod.
F.l: Mm.
F.l: de här koderna som du sade, vad var det för några?
"- ah, men nu kommer jag inte exakt ihåg dom nu, nu var det ju många månader sedanjag
gav dem till.
F.l: Du tror inte att du har ansikts…eller de här sätten att logga in?
"- Näe, du visade ju upp en telefon som ber om en kod och det är ju utifrån det jag svarar
F.l: Så det kommer du inte heller ihåg? Om du har?
"-Nej, jag kommer faktiskt inte exakt ihåg hur det är på den telefonen, näe."
F.l: Ja du M, det finner jag lite märkligt då, att du inte skulle komma ihåg en telefon som
du har. Det är ju inte så länge sedan
"- det är sju månader sedan."
F.l: Ja, Har du haft många telefoner efter den?
"-Nej, det har jag möjligen inte haft men det är ju så att man behöver byta kod på dem rätt
ofta, så att det finns ju sådana säkerhetsaspekter och förhålla sig till när det kommer till
tjänstetelefoner."
Personnamn maskat (regel 0.10).
/Mod