Citat:
Ursprungligen postat av
Kostrad
Nu har bilden klarnat ytterligare. Sammanfattar förhör med MT 24-03-18 och 24-05-13 (då jag förmodar att han var nykter):
Han erkänner inget av de 10 brott han misstänks för, utöver rattfylleri.
Han har "minnesluckor" för stora delar av den 27/10 -23, med undantag för vissa lämpliga detaljer.
Han bidrar noll och intet till utredningen
Bilden av en man som är gravt egoistisk, empatilös och saknar ryggrad helt enkelt.
MT är vidrig i förhören. Polisen fick inte tillgång till hans telefon heller. Han bidrar till att åtalet dröjde så länge. Trygg Hansa ska ha mobilen när beslaget hävs. Så hans jobb kan kolla SMS, telefonsamtal mm men det kan inte polisen!
Citat:
F.l. Ja, MT vi har ju talat om det
Vi är ju inte intresserade av något annat i din telefon än tex din positionering, sms-trafik
med annat än anhöriga/vänner. Detta är ju för att det är så många luckor i det du berättat.
Adv: Jag tror inte att det behöver sägas mer än att MT vill ha sagt att det kan finnas
företagshemligheter i telefonen samt kontakter medadvokater som KAN omfattas av
beslagsförbud. Telefonen tillhör dessutom Trygg-Hansa. Då har vi sagt det.
Alla omkring visste att MT var alkoholist. Sambon är moraliskt medskyldig. Hon kände till att han kört rattfull tidigare och hon tog in på hotell med dottern av rädsla för MT kvällen han gjorde kroppsdelar av en tonåring. Hon kunde ha ringt och larmat, och inte bara ha tänkt på sig själv och sitt barn. MT var hemma och åt och söp mer efter jobbet innan han åkte till Alvik. Det hittades spritflaskor i bilen också. 2, 36 talar för sig själv.
Han handlade på systembolaget både på lunchen och eftermiddagen aktuell dag, vilken tur att han inte kunde hindra polisen från att få ut kontoutdrag!
Hade de unga bara en hjälm? Målsägandeförhör, vittnesförhör och beslag går inte ihop.
Jag kan inte lägga upp förundersökningen när den är så dåligt maskad.
Editering:
Personnamn i inlägg maskat
/Mod