Citat:
Ursprungligen postat av
Xanda
43 år gammal, skriven hemma hos 70+päronen i Falsterbo, backslick, har två styrelseuppdrag som suppleant varav ett i farsans bolag och i ett en kompis bolag. Ingen bil, ingen fru. Det finns två bilar skrivna på adressen, två helt vanliga bilar. En gammal Golf och en nyare Toyota. Båda skrivna på föräldrarna. Undrar om det var mammas bil han lånade till Centralen eller om han tog bussen?
Jag får intrycket att Oliver inte är helt igenom lyckad i livet även om det är den bilden han försöker måla upp. Bor hemma trots att han är över fyrtio. Får säkert någon liten peng per månad för sina styrelseuppdrag men ingen "riktig" lön. Enligt LinkedIn så är Oliver VD på ett företag som heter Gla*s Eve*t AB. Problemet är att något sådant företag inte finns och URL-en går till en borttagen hemsida. Farsans företag existerar, man tillverkar medaljer och bucklor till sportevent. Allting ger ett väldigt skumraskigt intryck, som att han försöker ge sken av att han leder företag som inte existerar. Lite Olof K, fast utan gangsterkopplingen. Mer att alla de här VD-posterna bara finns i hans fantasi, lite som Olof.
Även konfrontationen ger den bilden. Han verkar ha något slags talfel. Stammar och sluddrar. Känns som att han möjligen har en mycket lindrig utvecklingsstörning/snedbegåvning. Hela hans liv verkar vara pojkrumsfantasier hemma i föräldravillan med hårpomadan vid sängen.
Det är åtminstone bilden jag får.
Tycker såklart generellt att de oftast behöver skämmas över att de ska sätta på barn, men jag vet inte ens om det var hans mål. Säkert litegrann, men mest tror jag att han ville ha någon som beundrade honom och speglade bilden av vem han vill vara. Här tror jag mer att han skäms över att hans töntiga fasad rasat och visat hans töntiga liv. Som en kaxig, osäker småunge som spänner sig för en fjortonåring och skryter med sin livsstil och sin prestige, bara för att avslöjas som pappas pojke med lånad bil och inga kompisar för ingen vill hänga om han inte står för notan.
Stackarn egentligen. Han vill vara rik, populär, imponerande, lyckad, framgångsrik, men han är ju uppenbart ett litet barn som försörjs av pappa fortfarande, inte kan klara sig på egen hand. Han verkar inte direkt ha kompisar eftersom ingen står ut med hans tomma skryt och otrevliga sätt. Hans pappa måste vara besviken.
Om han lyckats knulla det här trasiga stackars flickebarnet hade han gått runt och skrutit med att hans ex var yngre brat med tajt kropp och dyra vanor sen. Tänk Mårten i Ebba och Didrik.