2024-12-31, 14:36
Medlem
StorKokoss avatar
Jag lovar att 25 kommer bli ett nyktert år? Jo tjena hur många inte lovat det lovat gå till gymmet eller lovat gå ner i vikt?

Jag kan lova en sak, det är att sluta massa saker jag ändå inte menar. Typ du ser en snubbe av en slump på stan och han eller hon säger "vi måste ses". Det är ju bara massa skitsnack, varför inte säger "varför ska vi ses?" Hur många vågar säga det eller ignorera detta tramset om gott nytt år? Ska något magiskt förändras över ett datumskifte till 2025?
Citera
2024-12-31, 14:46
Medlem
Inte ett skit ändras pga. årsskiftet. Alltid lika kul att höra personer som ska,
gå ner i vikt
börja träna,
äta hälsosamt,
sluta dricka,
etc. etc. Håller 1-2 månader sen är det samma visa igen. Gärna ska de göra allting samtidigt så det blir totalt omöjligt att hålla ens 1 "löfte".
Någon som ska ha nått reellt löfte detta nyår?
Citera
2024-12-31, 15:03
Medlem
PatrickEkwalls avatar
De tunga drogerna har jag redan slutat med för många år sedan. Och hårddeffen påbörjades för en och en halv månad sedan, och den har jag skött även under jul.

Några nyårslöften behöver jag inte göra - bestämmer jag mig för något så gör jag det direkt.

Inga undanflykter och ingen prokrastinering, det är bara nuet som gäller.
Citera
2024-12-31, 16:31
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Jag lovar att 25 kommer bli ett nyktert år? Jo tjena hur många inte lovat det lovat gå till gymmet eller lovat gå ner i vikt?

Jag kan lova en sak, det är att sluta massa saker jag ändå inte menar. Typ du ser en snubbe av en slump på stan och han eller hon säger "vi måste ses". Det är ju bara massa skitsnack, varför inte säger "varför ska vi ses?" Hur många vågar säga det eller ignorera detta tramset om gott nytt år? Ska något magiskt förändras över ett datumskifte till 2025?

Har jobbat hela året, tränat, sett till mina ansvarsområden. Dock har jag råkat perioda med rökat i ett par månader och druckit lite mycket. Men tänker att så länge man är på väg åt rätt håll så duger det, små steg liksom. Men målet är att bli nykter och nå mina drömmar och mål. Träningen är viktig så den bör man fokusera på så löser det många andra grejer.
Lev väl!
Citera
2024-12-31, 17:19
Medlem
KebabMedWhiskys avatar
Jag har i år lagt ner drogerna, förutom alkoholen. Har sysslat med allt, inklusive heroin. Idag dricker jag några whisky till kvällen. Ok TS, tillsammans efter tolvslaget så lägger vi ner det vi har kvar. Jag lägger ner spriten då.
Citera
2025-01-01, 00:21
Medlem
Blåste 2025 precis men siktar på 2026
Citera
2025-01-02, 08:20
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Ska lägga ner alkoholen i år helt och hållet.
Citera
2025-01-02, 10:50
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Jag har i år lagt ner drogerna, förutom alkoholen. Har sysslat med allt, inklusive heroin. Idag dricker jag några whisky till kvällen. Ok TS, tillsammans efter tolvslaget så lägger vi ner det vi har kvar. Jag lägger ner spriten då.
Tack, ska vi lägga ner spriten nu? Om du lägger ner så lovar jag att lägga ner.
Citera
2025-01-02, 12:13
Medlem
2025 och man dricker fortfarande alkohol? Kom igen det går ju icke.
Citera
2025-01-02, 13:01
Medlem
alprans avatar
Sitter med fet sub/lyr AT just nu, kranen inte varit aktiv på några dagar. Inte sovit sen nyår i princip. Tur man har alkohol iallafall.
Var 2 veckor inne på Sub AT när jag tog till lyrica och nu tänder jag av från båda likförbannat. Jaja, nån mer än mig som knäppt flaskan denna tid?
Citera
2025-01-02, 17:04
Medlem
crintegrals avatar
Jag ska försöka trappa ner lite, men att sluta helt kommer inte på tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in