• 1
  • 2
2025-01-02, 15:03
Medlem
Nu är det 220 ekonomer, som säger som jag sagt,
det blir skit om Trump gör som han sagt.
"Donald Trumps ekonomiska planer med bland annat handelstullar kommer att skada den ekonomiska tillväxten. Det är 220 ekonomers dom efter att ha tillfrågats av Financial Times.
Tidningens undersökning är gjord med hjälp av ekonomer från USA, Storbritannien samt euroområdet."
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...9b265acd&ei=69
Citera
2025-01-02, 15:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Du glömde ange vilka områden vi talar om. Undersökningen säger att 72 procent av dessa ekonomer anser Europa skadas, men avsevärt färre att USA gör det. Jag tänker inte styra upp din trådstart, försök själv. FT kan jag ej läsa, men nedanstående är åtminstone lite bättre.

https://www.privataaffarer.se/alla-n...adar-ekonomin/
Citera
2025-01-02, 15:35
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
"Donald Trumps ekonomiska planer med bland annat handelstullar kommer att skada den ekonomiska tillväxten. Det är 220 ekonomers dom efter att ha tillfrågats av Financial Times.
Tidningens undersökning är gjord med hjälp av ekonomer från USA, Storbritannien samt euroområdet."
Samma visa igen
Blir det bättre för att 220 ekonomer säger sitt?
Samma skit under covid eran "500 läkare har skrivit på" bla bla
Bara trams från dessa 220 ekonomer och dom är inte dom sista heller
Citera
2025-01-02, 16:23
Medlem
Citat:

Att en vänstertidning letat fram 220st vänster ekonomer bland det miljoner som finns i världen gör det knappast till fakta.
Citera
2025-01-02, 16:26
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Han har väl aldrig påstått att han ska få Europas ekonomi att blomstra? Sist jag hörde något så hette det ju "Make America Great Again".

Det är väl lite av hans grej...
Citera
2025-01-02, 16:26
Avstängd
Galejans avatar
Massmedia kan säkert hitta 220 ekonomer som säger det rakt motsatta om man börjar fråga runt. Märkligt nog gör man aldrig det? Det är ju nästan som att massmedia har en agenda och att verktyget för att legitimera denna agenda är att kasta fram ”experter” som säger det massmedia vill….
Citera
2025-01-02, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Du glömde ange vilka områden vi talar om. Undersökningen säger att 72 procent av dessa ekonomer anser Europa skadas, men avsevärt färre att USA gör det. Jag tänker inte styra upp din trådstart, försök själv. FT kan jag ej läsa, men nedanstående är åtminstone lite bättre.

https://www.privataaffarer.se/alla-n...adar-ekonomin/
Jag skrev i någon tråd i somras innan valet då Trump sa stora skyddstullar att det kommer att skada många av Trumps väljare = alla korkade FATTIGA som röstat in Trump som redan har jobb - kommer att FÖRLORA eftersom mycket av sådant de köper kommer att gå upp MYCKET i pris oberoende av om det är p g a de mycket högre tullarna eller mycket dyrare tillverkat i USA. Han pratade om kompensation från ökade inkomster till staten, men de pengarna kommer inte att räcka till det.
Dessutom sades att arbetslösheten bara var några få procent, så OM det är sant tänker Trump sabotera världshandeln för så få procent! Nuts...

Värre för USA än för andra länder, eftersom det blir mer höjda priser där.
Citera
2025-01-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Att en vänstertidning letat fram 220st vänster ekonomer bland det miljoner som finns i världen gör det knappast till fakta.
Det är fakta, eftersom jag är - en INTE vänster - ekonom och skrev redan innan han blev vald hur tokigt Trumps ide är.
Om den skulle vara bra hade många länder redan ha gjort så för länge sedan...
Citera
2025-01-02, 16:34
Medlem
Citat:
Det är fakta, eftersom jag är - en INTE vänster - ekonom och skrev redan innan han blev vald hur tokigt Trumps ide är.
Om den skulle vara bra hade många länder redan ha gjort så för länge sedan...

Vi får väll se.
Citera
2025-01-02, 16:39
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Skulle Financial Times vara vänster, nu får ni ge er.
Citera
2025-01-02, 16:42
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Frågan borde då naturligt bli,
Varför vill folk ha Trump?
Folk som är betydligt smartare och mer insatta än oss här på flashback stöttar Trump.
Citera
2025-01-02, 17:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Om man tror på desinformation som TS så är det orsaken till att vi röstade på Trump. Ni är på väg ut. Er falska verklighet har skadat tillräckligt.
Tillåt mig tvivla på att du röstade på Trump.

Ekonomerna i TS länk har faktiskt en poäng, från ett europeiskt perspektiv. Men vi får återkomma vid halvårsskiftet och se om farhågorna besannades eller om det mest var ett förhandlingsutspel från Trumps sida. Båda utfallen är möjliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in