2025-01-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Du har flera gånger om motbevisats på denna punkt bara i denna tråd. Det har redovisats kvalificerade bedömningar gällande förluster på bägge sidor OCH Zelensky har själv gått ut med en ungefärlig siffra vad gäller ukrainska förluster specifikt. Samtliga bedömningar oavsett källa ligger i samma härad och kan dessutom styrkas med både oberoende mediekällor, olika staters underrättelsetjänster och privata initiativ, t.ex. när man häromsistens räknade antalet ”saknade” ryska soldater (uppgivet från ryska källor) samt inte minst dödsannonser i ryska tidningar.

Ändå fortsätter du att ljuga hela tiden. Om du nu har ett patologiskt behov av att ljuga, något som förefaller mer än sannolikt efter dina +1500 inlägg med lögner i denna tråd, så finns det en särskild tråd där du och dina gelikar får hållas. Yttrandefrihet betyder inte att du får smutsa ned i precis ALLA trådar med dina ignoranta och upprepade lögner - synbarligen endast i syfte att förstöra diskussionen.
Jag har inte motbevisats om något i detta fall. Jag ljuger inte utan tror baserat på uppgifter jag har. Dina underättelsetjänster tar sin information direkt från Kiev precis som du så det blir fel. Det är ingen som styrker förluster i Ukraina, det är en statshemlighet även om Zelenskyj spottar ut lögner. Jag utgår ofta från Meduzas siffror (sammarbetar md BBC) och multiplicerar med Ryssland överlägsenhet vad det gäller vapen, ammunition och manskap, ofta x5 (enligt ukrainska soldater) vad det gäller vapen och ammunition. Vi ska inte tro att Ryssland missar grovt varje gång man skjuter en granat eller missil och det är Ukraina som desperat mobiliserar ofta, Ryssland har frivilliga. Notera att Meduzas gör ingen liknande undersökning i Ukraina och du kan ju fundera på varför.

Du har ingen som helst aning om vad demokrati, yttrande och åsiktsfrihet är. Alla ska tycka som dig och dina likar.
Citera
2025-01-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ni har nära 800 000 i döda, saknade, sårade och efter 3 år så har ni fortfarande inte kommit längre. Eran ekonomi är på fallrepet. Låt bli spritflaskan i fortsättningen.
Bra siffra, då lägger vi på en faktor fem, 4 000 000 för Ukraina då (knappast rätt). Jag är svensk dumskalle, du vet det finns människor med annat perspektiv och tänkade här med.
Citera
2025-01-04, 13:56
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du vet lika bra som mig att sanktionerna mot Ryssland inte hjälper utan gör bara att Rysslands inhemska produktion och marknad växer.

Marknaden och ryska rubelkursen säger att du är en mytoman.
Citera
2025-01-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Käre patologiske lögnare

Uppenbarligen betyder orden något för just DIG och du är fullt medveten om att du är en patologisk lögnare. Beskrivningen patologisk lögnare är helt riktig enligt dig själv då du alltid svarar när du blir tilltalad mytoman eller patologisk lögnare.

Alla i ledande position blåljuger i genomkorrupta ryssland, från diktatorn KGB-Putin ner till mindre kommunledare. Militärledning, polisledning, medier, rättsväsende, alla blåljuger för att upprätthålla det genomkorrupta ryska systemet. Alla ryssar vet att alla ryssar i ledning blåljuger, inklusive KGB-Putin som är fullt medveten om att han själv blåljuger som en mytoman. Käre mytoman, du gör dig själv till en jubelidiot och skämmer ut ryska folket på flashback genom att sprida ryska lögner från en lögnregim och ryska lögnfabriker med noll trovärdighet.

Mer om attacken i Leningrad. Ust-Luga ligger ca 1300 km från ukrainska gränsen.

Leningrad region, Russia

Today, drones attacked the largest Russian sea trade port of Ust-Luga in the Leningrad region, ASTRA reports. The moment of the attack on the Ust-Luga commercial port in the Leningrad region was captured on video. Most of those who attacked the Leningrad Region today were shot down over the terminal of OOO Novatrans on the territory of the sea trade port of Ust-Luga, sources reported. Preliminary, the windows in one of the buildings on the territory of the port were damaged. The governor previously reported on 4 downed UAVs and stated that there were no casualties or damage. (Traditionally of course) According to open data, the Ust-Luga sea trade port began operations with the opening of a coal terminal in December 2001. By the early 2020s, it had become the second largest in Russia, after Novorossiysk, - ASTRA

x.com/LXSummer1/status/1875500644108284110
Varför klippte du i det korta inläggget? Se där, du har lärt dig ett nytt ord. Kievregimen försöker desperat nu då inget annat hjälper, början på slutet och asymetrisk krigföring kommer att pågå ett tag men Ryssland har resurser själva att bygga upp det dom förlorar.
Citera
2025-01-04, 14:00
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Bra siffra, då lägger vi på en faktor fem, 4 000 000 för Ukraina då (knappast rätt). Jag är svensk dumskalle, du vet det finns människor med annat perspektiv och tänkade här med.

Kom med källa som styrker din LÖGN.
Citera
2025-01-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Marknaden och ryska rubelkursen säger att du är en mytoman.
Du vet efter alla sanktioer så spelar rubelns värde mot dollarn ingen större roll på deras inhemska marknad. Man får sälja mer billig gas och olja.
Citera
2025-01-04, 14:03
Medlem
Citat:
Jag har inte motbevisats om något i detta fall. Jag ljuger inte utan tror baserat på uppgifter jag har. Dina underättelsetjänster tar sin information direkt från Kiev precis som du så det blir fel. Det är ingen som styrker förluster i Ukraina, det är en statshemlighet även om Zelenskyj spottar ut lögner. Jag utgår ofta från Meduzas siffror (sammarbetar md BBC) och multiplicerar med Ryssland överlägsenhet vad det gäller vapen, ammunition och manskap, ofta x5 (enligt ukrainska soldater) vad det gäller vapen och ammunition. Vi ska inte tro att Ryssland missar grovt varje gång man skjuter en granat eller missil och det är Ukraina som desperat mobiliserar ofta, Ryssland har frivilliga. Notera att Meduzas gör ingen liknande undersökning i Ukraina och du kan ju fundera på varför.

Du har ingen som helst aning om vad demokrati, yttrande och åsiktsfrihet är. Alla ska tycka som dig och dina likar.

Seriöst, du beter dig som om du vore mentalsjuk- Du är överbevisad gång efter gång med att ljuga. Om någon ska ta dig på allvar behöver du sluta ljuga. Att säga att du baserar din text på "uppgifter du har" är ju bara patetiskt. Om dina ryska kollegor hävdar att jorden var platt, då skulle du stödja det narrativet också eftersom du baserar det på "uppgifter du har". Har du ingen skam i kroppen alls? Du menar alltså att du kan ljuga och förvränga fakta medvetet pga demokrati, yttrande och åsiktsfrihet? Det är inte vad de sakerna betyder.
Senast redigerad av VizslaSilver 2025-01-04 kl. 14:07.
Citera
2025-01-04, 14:04
Medlem
raskenss avatar
Ett exempel på tortyr ryssen använder sig av:

https://www.dailymail.co.uk/news/art...hter-five.html

Var enda rysk soldat på ukrainskt territorium skall dödas
Citera
2025-01-04, 14:10
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Man kan inte förbereda sig för ett högt elpris, det måste betalas oavsett.
Elpriset varierar som sagt från dag till dag, beroende på om det blåser och beroende på hur kallt det är i Tyskland.
Med att förbereda sig menade jag givetvis att Orban och Fico skulle agerat då de sen länge vetat om att gasavtalet löpte ut årsskiftet. Det har övriga Europa gjort, men dessa 2 putirunkare har inte lyft ett finger. Hopas på upplopp och att dessa förrädare hängs i närmaste lyktstolpe...
Citera
2025-01-04, 14:11
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Du vet efter alla sanktioer så spelar rubelns värde mot dollarn ingen större roll på deras inhemska marknad. Man får sälja mer billig gas och olja.

Haha. Kul att du visar för alla trådens läsare att du är en ekonomisk analfabet och har noll kunskaper om förhållandena i Ryssland.

En liten hint. Rubeln har kraschat mot Rupier, Yuan och alla andra BRICS-valutor
Citera
2025-01-04, 14:12
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:
Och hur går gasförsäljningen nu efter nyår? 🙄
Citera
2025-01-04, 14:13
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Lustigt hur ukrainska attacker nästan alltid finns dokumenterade tydligt på film eller bild medans påstådda ryska ”bevisas” med suddiga stillbilder tagna med en potatis toppat med berättarröst som bryter på ryska eller indiska.
Alla förstår nog anledningen! Ryssarna har givetvis också kameror på sina drönare.
Vi minns även Tillsons filmklipp där man antingen stulit ukrainska filmer eller bara visade nåt som inte gick att se vad det var och sen påstod att det var ryska attacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in