2025-01-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Men Putin är snäll, han vill gärna leverera gas och olja till Europa. Det är Zelenskyj som förhindrar detta.

Det är bara för att gazprom ska kunna bidra till hans meningslösa krig i Ukraina bara därför och nu tappar har den inkomsten vilket bara är bra för dassriket. Stoppa skuggflottan också och det är riktigt kört.
Citera
2025-01-04, 15:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men Putin är snäll, han vill gärna leverera gas och olja till Europa. Det är Zelenskyj som förhindrar detta.

Vi vill inte ha den. Tror du på allvar det är snällhet som driver Putin?
Citera
2025-01-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastaflex
du länkar ju flera månader gamla artiklar som inte är relevanta längre? hur gick det med tänkandet även denna gång? kan du ta någon i din närhet till hjälp som stöttning? t.ex. att russki stronk har sådant övertag i artilleripjäser stämmer ju inte numera.
Det spelar väl roll (fast de flesta är från 2024) för du ser ju att Ukraina varken har tillräckligt med soldateer eller utrustning och ryssarna går framåt överallt. Nu har ju väst skickat en hel del den senaste månaden så det kanske förbättras men det har ju Rysslands missiler också gjort. Du ska nog se att Kievregimen satsar detta och soldater på en ny offensiv in i Ryssland där man förlorar allt. Ja du, det är inte jag som är utvecklingstörd i tråden.
Citera
2025-01-04, 15:03
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Visst får han det. Bara sluta att kriga i Ukraina dra tillbaka sina trupper, betala krigsskadestånd och ställ krigsbrottslingar inför rätta i Haag inklusive sig själv. Inga problem då får rySSland sälja gas och olja till väst.
Citera
2025-01-04, 15:04
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Är Putin snäll? Nämen, hallegosinen då. Så missförstådd den lille blöjbajsaren blivit i så fall.
Invasionen av Ukraina gjordes ju enbart för ukrainarnas bästa och att Putin blev pressad av de dumma, dumma västländerna med NATO som verktyg.
Fy bubblan, också.

Att du är naiv har ju framgått med all önskvärd tydlighet men din kommentar ovan är ju på en treårings nivå.
Citera
2025-01-04, 15:06
Medlem
EU var dessutom den största gasimportören för Ryssland. Bara söka på gasreveneu och oil revenue för Ryssland så visa det på att LNG gasen är EU som importerade mest. Så det är ett rejält avbräck för Ryssland nu när Ukraina stoppade leveranserna därför alla rysstroll är så butthurt.
Citera
2025-01-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det spelar väl roll (fast de flesta är från 2024) för du ser ju att Ukraina varken har tillräckligt med soldateer eller utrustning och ryssarna går framåt överallt. Nu har ju väst skickat en hel del den senaste månaden så det kanske förbättras men det har ju Rysslands missiler också gjort. Du ska nog se att Kievregimen satsar detta och soldater på en ny offensiv in i Ryssland där man förlorar allt. Ja du, det är inte jag som är utvecklingstörd i tråden.

De har inte förlorat allt i Kursk ditt jävla troll då de fortfarande är kvar där. Sen att dassriket med sina 65 000 man inte kan driva ut Ukraina med sina 20 000 man säger allt.

Sen varför är du så rädd för att Ukraina ska gå in i ytterligaren rysk oblast då du hela tiden anser att Ryssland är bäst på allt då är det väl inget att oroa sig för eller?
Senast redigerad av pettersson72 2025-01-04 kl. 15:11.
Citera
2025-01-04, 15:09
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Jag har inte motbevisats om något i detta fall. Jag ljuger inte utan tror baserat på uppgifter jag har. Dina underättelsetjänster tar sin information direkt från Kiev precis som du så det blir fel. Det är ingen som styrker förluster i Ukraina, det är en statshemlighet även om Zelenskyj spottar ut lögner. Jag utgår ofta från Meduzas siffror (sammarbetar md BBC) och multiplicerar med Ryssland överlägsenhet vad det gäller vapen, ammunition och manskap, ofta x5 (enligt ukrainska soldater) vad det gäller vapen och ammunition. Vi ska inte tro att Ryssland missar grovt varje gång man skjuter en granat eller missil och det är Ukraina som desperat mobiliserar ofta, Ryssland har frivilliga. Notera att Meduzas gör ingen liknande undersökning i Ukraina och du kan ju fundera på varför.

Du har ingen som helst aning om vad demokrati, yttrande och åsiktsfrihet är. Alla ska tycka som dig och dina likar.

Ja det är just det som är problemet för dig . Du inbillar dig att Ryssland är överlägset och därav fallerar samtliga resultat av dina analyser . Fantasier och bedrägliga pappersprodukter baseras det på. Precis som ryska inventarielistor . Iofs är det rätt underhållande att se en ryss som tror på ryska lögner och rysk propaganda .
Citera
2025-01-04, 15:10
Medlem
Citat:
Du vet lika bra som mig att sanktionerna mot Ryssland inte hjälper utan gör bara att Rysslands inhemska produktion och marknad växer..

Ytterligare en extremlögn från dig som är på samma låga nivå som dina fantasier om att Rysslands ekonomi är stark.

Gång på gång visar du med all önskvärd tydlighet att du är trådens största Pajas och Lögnhals.
Den kriminella maffiaregimen i Moskva erkänner att sanktionerna är mycket besvärande
Moretex: ” sanktioner mot Ryssland hjälper inte”

Den kriminella maffiaregimen i Moskva erkänner atT den ekonomiska situationen är besvärande.
Moretex: Rysslands ekonomi är stark och man bekämpar inflationen med höjda löner.

Du ljuger fantiserar och framför maffiastatens propaganda i varenda inlägg, ljuger du dig fram även i vardagen?
Citera
2025-01-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nu kom information ut angående denna attacken mot Ukrainska trupper, upp till 100 soldater döda, samt ett dussintals "armored vehicles".

Detta var en "staging area" för Ukraina inför en stundande attack mot Ryssland.

Så kan det gå.

Visade sig att jag hade fel när jag räknade det till 40 döda, det var dubbla mängden döda istället.

https://www.youtube.com/watch?v=7ZH57ShmHNM

3 minuter in i videoklippet så nämns denna attacken.

”Informationen” kom från ryssarna som är ökända för att alltid ljuga.
Noll värde på den ”infon” mao.
Citera
2025-01-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
https://x.com/front_ukrainian/status...yGuQt_BBQyG2HQ

Ryska oljehamnen i Petersburg attackerad av drönare. ”Alla sköts ned” som vanligt enligt ryska myndigheter, explosionen på bilden talar ett annat språk. Som vanligt.

Edit: fanns till och med film på när drönare träffar målet.
https://x.com/front_ukrainian/status...yGuQt_BBQyG2HQ

Hamnen ligger mindre än 20 mil från Helsingfors och Tallinn. Börjar bli mycket kraft riktad mot Rysslands Östersjötrafik. Det kommer slå tillbaka garanterat. Petar man på björnen så biter den tillbaka till slut.
Citera
2025-01-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Saknar fortfarande en källa som säger att 4 miljoner Ukrainare är döda, saknade eller skadade. Du kunde inte hitta något som stöder din LÖGN. Tycker du att du framstår som trovärdig när du LJUGER hela tiden?
Du kom med en för hög siffra på förlorade ryssar och jag multiplicerade med 5 för Ukraina och jag har förklarat varför. Jag skrev också att 4 miljoner knappast var rätt. Jag tror att de ukrainska förlusterna ligger mellan 1 och 2 miljoner soldater och det är därför Kiev nu måste sänka åldern och ta ifrån 18-24 år också. Man kan helt enkelt inte ersätta förlusterna och det ser vi vid fronten där ryssarna går framåt. Du har också stöd för detta med desertering av ukrainska soldater som jag länkade till tidigare. Jag kan acceptera att ryska förluster ligger på omkring en halv miljon men troligast på 250 000 man annars hade ryssar inte ställt upp som frivilliga utan även Ryssland hade varit tvungen att mobilisera.

Om jag tror eller spekulerar ljuger jag då? Avlsuta nu detta för du gör dig bara ännu mer dum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in